دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

کمک های اولیه برای چشم حیوانات

کمک های اولیه برای چشم حیوانات

چشمان حیوان خانگی شما زیبا هستند و کار بسیار مهمی را انجام می دهند. به منظور ایجاد بینایی، چشم دارای یک سری ساختارهای ظریف است که در داخل معلق هستند. هر گونه آسیب کوچک به چشم می تواند عواقب بزرگی بر این ساختارهای پیچیده داشته باشد. اگر فکر می‌کنید که حیوان خانگی شما یک اورژانس چشمی دارد، هرگز خطر نکنید، همیشه این موضوع را توسط یک دامپزشک مجرب جلو ببرید .

چرا سگ من پس از تغییر رژیم غذایی خود دچار اسهال می شود؟

چرا سگ من پس از تغییر رژیم غذایی خود دچار اسهال می شود؟

اسهال در سگ ها اغلب با رژیم غذایی آنها ایجاد می شود.
مواردی وجود دارد که اسهال ناشی از چیزی مضر، آلوده، خراب یا بیماری زا نیست. گاهی اوقات حتی یک رژیم غذایی کاملاً متعادل و فرموله شده می تواند باعث اسهال شود. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که تغییر ناگهانی از یک رژیم غذایی به رژیم دیگر رخ می دهد. اما چرا این اتفاق می افتد؟ و آیا راهی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد؟

چرا گربه من لثه قرمز دارد؟

چرا گربه من لثه قرمز دارد؟

رنگ لثه گربه شما نگاهی به سلامت و تندرستی فعلی آنها می دهد. لثه های گربه شما نیز شاخص اصلی وجود بیماری های دندانی است. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزی برای لثه های گربه شما طبیعی است و چه زمانی باید نگران باشید.

نحوه اندازه گیری میزان تنفس در حالت استراحت در سگ ها

نحوه اندازه گیری میزان تنفس در حالت استراحت در سگ ها

تعداد تنفس در حالت استراحت نشان دهنده تعداد دفعاتی است که سگ در مدت 1 دقیقه در حالت استراحت یا خواب نفس کامل می کشد (دم و بازدم). میزان تنفس در حالت استراحت (RRR) همچنین می تواند به شما بگوید که آیا تنفس سگ شما در محدوده طبیعی است یا خیر. این امر به ویژه برای سگ هایی که بیماری های قلبی یا ریوی خاصی دارند بسیار مهم است.

کرم ها در خرگوش

کرم ها در خرگوش

خرگوش ها می توانند مانند سایر پستانداران به کرم حلقوی مبتلا شوند که یک عفونت است. خرگوش ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت با Trichophyton mentagrophytes هستند، اما می توانند به عفونت Microsporum canis نیز مبتلا شوند. این کرم حلقوی اغلب در گربه ها و سگ ها دیده می شود. هر دوی این گونه های کرم حلقوی می توانند به طور بالقوه افراد و سایر پستانداران را آلوده کنند.

سگ من در مدفوعش کرم دارد

سگ من در مدفوعش کرم دارد

قوام مدفوع می تواند شاخص خوبی برای سلامت سگ باشد. سیستم گوارشی (GI) نقش بزرگ و مهمی در حفظ سلامت کلی سگ ها دارد. مسئول جذب مواد مغذی و حذف موادی است که بدن به آنها نیاز ندارد. تغییرات در مدفوع سگ شما اغلب نشان دهنده یک مشکل سلامتی احتمالی است. انگل های روده ای (کرم ها) از علل شایع این تغییرات به خصوص در توله سگ ها و بچه گربه ها هستند.

Telehealth دامپزشکی چیست؟

Telehealth دامپزشکی چیست؟

آیا استفاده از تله مدیسین را به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی حیوان خانگی خود در نظر گرفته اید؟ گزینه های زیادی برای والدین حیوانات خانگی در دسترس است، و مهم است که بدانید به چه خدماتی نیاز دارید - چه به دنبال مشاوره عمومی باشید یا به مراقبت های اضطراری نیاز داشته باشید. برای اطلاع از تفاوت بین پزشکی از راه دور، تله تریاژ و سایر اصطلاحات مهمی که باید قبل از استفاده از خدمات مراقبت مجازی برای حیوان خانگی خود بدانید، به خواندن ادامه دهید.

آیا سگ ها می توانند پرتقال بخورند؟

آیا سگ ها می توانند پرتقال بخورند؟

پرتقال سرشار از ویتامین C با مقداری پتاسیم، فیبر و سایر مواد مغذی است. اگر عاشق پرتقال هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که "آیا سگ ها هم می توانند پرتقال بخورند؟" بله، می توانید تعدادی از آن پرتقال ها را با سگ خود به اشتراک بگذارید. فقط به یاد داشته باشید که پوست، دانه ها و مغز میوه را بردارید و فقط گوشت پرتقال را به سگ خود بدهید. سگ ها قادر به هضم پوست پرتقال نیستند که ممکن است منجر به ناراحتی های گوارشی شود. دانه ها ممکن است حاوی ترکیبات سمی باشند.

غش و سرگیجه در سگ ها

غش و سرگیجه در سگ ها

دیدن سرگیجه یا بدتر شدن سگ شما، از دست دادن هوشیاری و غش کردن، می تواند منظره بسیار ترسناکی باشد. فروپاشی حاد یا ناگهانی و از دست دادن هوشیاری در سگ ها معمولاً به دلیل از دست دادن ناگهانی قدرت است که می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای شدید باشد.

علائم کاهش شنوایی در گربه ها

علائم کاهش شنوایی در گربه ها

مانند فیل و دلفین، گربه نیز حس شنوایی عالی دارد. شنوایی گربه حتی از انسان و سگ توسعه یافته تر است. با این حال، از آنجایی که حواس دیگر آنها نیز بسیار قوی هستند، تشخیص اینکه آیا گربه شما شنوایی خود را از دست داده است، دشوار است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد علل و علائم شایع کم شنوایی و اینکه اگر گربه شما ناشنوا است چه کاری می توانید انجام دهید، مطالعه کنید.

کرم قلب در گربه ها

کرم قلب در گربه ها

برنامه های سلامتی پیشگیرانه بخش مهمی از سالم نگه داشتن گربه ها و عاری از بیماری ها و مشکلات مختلف سلامتی است. این شامل واکسیناسیون منظم در برابر بیماری های ویروسی و باکتریایی مسری و داروهای پیشگیرانه در برابر انگل های خارجی و داخلی است. یک انگل خاص که اغلب در برنامه های سلامتی پیشگیرانه گربه نادیده گرفته می شود، کرم قلب است. اگرچه در سگ‌ها نسبت به گربه‌ها شایع‌تر است، اما عفونت کرم قلب در صورتی که به درستی پیشگیری یا کنترل نشود، همچنان می‌تواند باعث مشکلات سلامتی جدی در گربه‌ ها شود. به خواندن ادامه دهید تا درباره عفونت کرم قلب در گربه ها و کارهایی که می توانید برای ایمن نگه داشتن حیوان خانگی خود انجام دهید بیشتر بدانید.

 لیشمانیوز در سگ ها

 لیشمانیوز در سگ ها

سگ شما از لیشمانیوز رنج می برد و می خواهید در مورد این بیماری، دوره و گزینه های درمان بیشتر بدانید؟ در این مقاله همه چیز در مورد لیشمانیوز را خواهید آموخت.

چگونه با خیال راحت چشم های حیوان خانگی خود را تمیز کنیم

چگونه با خیال راحت چشم های حیوان خانگی خود را تمیز کنیم

اولین قدم برای اطمینان از سالم و راحت بودن چشم های حیوان خانگی شما این است که مطمئن شوید که آنها تمیز و عاری از محرک ها، آلاینده ها و موادی هستند که می توانند باعث آسیب یا آسیب به چشم شوند.

پرکنی و رفتارهای خودزنی

پرکنی و رفتارهای خودزنی

یکی از اولین چیزهایی که مردم در مورد پرندگان متوجه می شوند، پر یا پرهای آنها است. آنها منبع زیبایی هستند، اغلب رنگارنگ و متمایز هستند، اما عملکردهای مهمی مانند پرواز، تعادل، گرما و محافظت را نیز انجام می دهند. علاوه بر این، آنها شاخص مهمی از وضعیت سلامت پرنده هستند. کیفیت پایین پرها یا پرهای پر می تواند نشانه بیماری بالینی، رژیم غذایی نامناسب یا استرس باشد.

علائم درد در سگ ها

علائم درد در سگ ها

همه ما می دانیم که احساس درد چیست، اما آیا می دانید درد در بدن شما چگونه رخ می دهد؟ آیا می دانستید که درد علاوه بر ناخوشایند بودن، اثرات مخربی هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی برای بدن دارد؟ این هم برای انسان ها و هم برای سگ ها صادق است. سگ ها نیز مانند ما درد را احساس می کنند، اما آنها آن را به گونه ای متفاوت بیان می کنند.

درمان های خانگی برای اسهال گربه شما

درمان های خانگی برای اسهال گربه شما

اگر دامپزشک شما مشکوک است که اسهال گربه شما جدی‌تر از یک مورد بی‌احتیاطی در رژیم غذایی یا عدم تحمل غذایی منفرد نیست، ممکن است راه‌حل‌هایی را در خانه پیشنهاد کند .

اسهال در گربه ها

اسهال در گربه ها

بسیاری از دوستداران حیوانات خانگی مراقبت از گربه مبتلا به اسهال را تجربه کرده اند. پس نگران نباشید، شما تنها نیستید! اسهال با دفع مکرر مدفوع، اغلب آبکی یا حاوی مخاط مشخص می شود. اگرچه برای همه افراد درگیر ناخوشایند است، اما اغلب چیز جدی نیست.

بیماری لایم در سگ ها

بیماری لایم در سگ ها

شاید بدانید که بیماری لایم یک بیماری نگران کننده برای افراد است. اما آیا می دانستید که می تواند روی سگ شما نیز تاثیر بگذارد؟ به خواندن ادامه دهید تا در مورد علائم، درمان و پیشگیری از بیماری لایم در حیوانات خانگی بیشتر بدانید!

خون در ادرار گربه

خون در ادرار گربه

سیستیت یا التهاب مثانه یک بیماری شایع و دردناک در گربه ها است که می تواند باعث ادرار خونی شود. اگر گربه شما تا به حال علائمی از درد هنگام ادرار نشان داده است یا مقدار کمی ادرار در مکان های عجیب و غریب اطراف خانه دفع می کند، به خواندن ادامه دهید تا در مورد تشخیص و درمان سیستیت بیاموزید.

علت تب در سگ چیست؟

علت تب در سگ چیست؟

اگر نگران هستید که حیوان خانگی شما احساس خوبی نداشته باشد، یک سوال طبیعی که به ذهن می رسد این است که "آیا سگ من تب دارد؟" اگر بالا باشد، یعنی چه؟ چه نوع مشکلاتی می تواند باعث تب شود و در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید؟ موارد زیر را دنبال کنید تا با دلایل احتمالی دمای بالا در حیوان خانگی خود آشنا شوید.

به این وب سایت رای دهید