دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

گاز گرفتن سگ و گربه

گاز گرفتن سگ و گربه

دهان سگ‌ها و گربه‌ها مملو از باکتری است که در صورت بروز گاز گرفتن می‌تواند باعث عفونت‌های جدی شود. علاوه بر این، دندان ها می توانند به بافت نفوذ کنند و باعث آسیب سطحی و عمیق تر و جدی تر به ساختارهای داخلی شوند.

زایمان در گربه ها

زایمان در گربه ها

اگر یک گربه باردار دارید و به نظر می رسد که او آماده است بچه گربه های خود را به دنیا بیاورد به احتمال زیاد نیازی به انجام کاری جز تشویق او نیست. حتی ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که گربه شما در طول شب زایمان کرده است و به راحتی از بچه گربه های خود شیر می دهد.

تورم صورت در سگ ها

تورم صورت در سگ ها

تورم صورت در سگ ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که همه آنها نیاز به توجه دامپزشکی دارند. تورم صورت معمولاً با درد همراه است و به طور کلی باعث می شود سگ شما احساس بدی کند.

تورم صورت در گربه ها

تورم صورت در گربه ها

تورم صورت در گربه ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد که همه آنها نیاز به توجه دامپزشکی دارند. تورم صورت معمولاً با درد همراه است و به طور کلی باعث می شود گربه شما احساس بدی کند.

سبزی و گیاهان خوراکی خرگوش ها

سبزی و گیاهان خوراکی خرگوش ها

خرگوش ها باید به طور نامحدود با علف یا یونجه برای بخش اصلی رژیم غذایی خود تغذیه شوند. خرگوش‌ها تنوع در رژیم غذایی خود را دوست دارند

تنفس سریع در خواب

تنفس سریع در خواب

آیا توله سگ خواب شما در زمانی که قبلاً آرام خوابیده است ناگهان شروع به تنفس سریع می کند یا وقتی سگ شما به خواب می رود تغییر مداومی در تنفس سگ شما ایجاد می شود؟ این مقاله در مورد اینکه چه زمانی طبیعی است و چه زمانی باید با دامپزشک خود تماس بگیرید، صحبت خواهد شد.

دامپزشکی آنلاین خرگوش

دامپزشکی آنلاین خرگوش

یکی از راه های ارتباط با دامپزشک و حل مشکل حیوان خانگی خود نظیر خرگوش، دامپزشکی آنلاین خرگوش است. شما از طریق ارتباط آنلاین با دامپزشک، مشکل خرگوش را با ارسال فیلم یا عکس از آن، مطرح کرده و راه حل آن را دریافت می کنید.

نحوه شستن سگ و گربه

نحوه شستن سگ و گربه

سگ و گربه خانگی مثل همنوعان خود که در طبیعت به صورت غریزی، نیازهای خوراک و بهداشت خود را تامین می کنند، نیستند. حیوانات خانگی نیاز به مراقبت و رسیدگی خاصی دارند که از جمله آنها استحمام می باشد. برای شستن سگ و گربه، باید عادت آنها را بشناسید. گربه از آب دوری می کند ولی سگ از آنجا که به صورت غریزی شناگر است، آب را دوست دارد.

عفونت گوش در گربه ها

عفونت گوش در گربه ها

گربه‌ها معمولاً موجوداتی هستند که درد را به راحتی نشان نمی‌دهند، اما از آنجایی که گوش‌هایشان کوچک، قائم و باز است، ممکن است به راحتی رنگ یا بوی غیرعادی را تشخیص دهید. اگر عفونت گوش داشته باشند ممکن است کمی متفاوت عمل کنند.

نژاد گربه پرشین

نژاد گربه پرشین

گربه‌ای با خلق و خوی یکنواخت، معروف است که از یک پنجره آفتابی لذت می‌برد و انرژی‌های ناگهانی مانند بچه گربه‌ها را نشان می‌دهد.

سگ ها چقدر عمر می کنند؟

سگ ها چقدر عمر می کنند؟

طول عمر انسان ها بسیار بیشتر از سگ هاست. این یک واقعیت اساسی در مورد مالکیت سگ است و بسیاری از صاحبان در زمان خداحافظی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مسمومیت با شکلات

مسمومیت با شکلات

شکلات برای سگ ها سمی است و می تواند گربه ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد، اما چرا؟ اگر حیوانات خانگی شکلات بخورند، چقدر احتمال دارد آنها را بیمار کند؟

خشکی بینی در گربه ها

خشکی بینی در گربه ها

بینی گربه من خشک و گرم است، یعنی گربه من مریض است؟ مالکان اغلب این سوال را از دامپزشک ها می پرسند و پاسخ آن اغلب منفی است. گربه ها از بینی خود برای جمع آوری اطلاعات مهم در مورد غذا و محیط اطرافشان استفاده می کنند.

رایج‌‌ترین بیماری های گربه‌ها

رایج‌‌ترین بیماری های گربه‌ها

یکی از مسائلی که صاحب هر گربه ای را نگران می کند، بیماری های گربه می باشد. اطلاع از علائم و راه های درمان، یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه در این حیوانات است.

کمک های اولیه برای سگ ها

کمک های اولیه برای سگ ها

کمک های اولیه می تواند جان سگ شما را نجات دهد. بنابراین، به عنوان صاحب سگ، باید مهم ترین موارد اضطراری و نحوه واکنش را بدانید. در اینجا می توانید دریابید که این موقعیت ها چیست و چگونه کمک های اولیه را به سگ خود انجام دهید.

کمک های اولیه در گربه ها

کمک های اولیه در گربه ها

اقدامات کمک های اولیه می تواند جان گربه شما را نجات دهد. بنابراین، به عنوان صاحب گربه، باید مهم ترین شرایط اضطراری و بهترین واکنش را بدانید. می توانید در اینجا بدانید که این موقعیت ها چیست و چگونه کمک های اولیه را برای گربه خود اعمال کنید.

بیماری مشترک انسان و گربه ها

بیماری مشترک انسان و گربه ها

اگرچه بیشتر بیماری های عفونی گربه ها فقط گربه ها را درگیر می کنند، اما برخی از این بیماری ها می توانند از گربه ها به افراد منتقل شوند. به بیماری هایی که از حیوانات به انسان منتقل می شود، بیماری مشترک بین انسان و دام گفته می شود.

شرایط پرواز با سگ ها

شرایط پرواز با سگ ها

اول از همه، باید بدانید که پرواز برای سگ ها استرس بسیار زیادی است. مخصوصاً نژادهای بزرگتر (معمولاً 8 کیلوگرم یا بیشتر) را می توان فقط در محفظه بار شرکت هواپیمایی مربوطه در جعبه حمل و نقل مناسب قرار داد.

بلوغ گربه

بلوغ گربه

بلوغ گربه مرحله بسیار خاصی در زندگی همه گربه ها است. در گذار به بزرگسالی و بلوغ جنسی، تغییرات هورمونی عظیمی رخ می دهد. این دوره رشد می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، حتی برای دوستداران گربه !!

تیرگی چشم گربه ها

تیرگی چشم گربه ها

چشم یک گربه مسلماً قابل تشخیص ترین قسمت بدن آنهاست که حتی از دور به راحتی دیده می شود. چشمان آنها متفاوت از چشم ما تنظیم شده است و به محرک های بصری حساس تر است. هر گونه آسیب یا آسیب به چشم آنها می تواند بر کیفیت زندگی گربه تأثیر منفی بگذارد و به همین دلیل باید از آن محافظت شود.

به این وب سایت رای دهید