چطوری به گربم قرص یا کپسول بدم؟

چطوری به گربم قرص یا کپسول بدم؟

0 دیدگاه 17 بهمن 1401 چاپ خبر بازدید: 681
چطوری به گربم قرص یا کپسول بدم؟
وقتی گربه شما بیمار است و نیاز به دارو دارد، هرگز آسان نیست. این اغلب می تواند هم برای شما و هم برای گربه شما استرس زا باشد. گربه‌ها حتی زمانی که سالم هستند تحریک‌پذیر هستند، اما زمانی که مریض هستند بیشتر از آن‌ها تحریک‌پذیر هستند.

وقتی گربه شما بیمار است و نیاز به دارو دارد، هرگز آسان نیست. این اغلب می تواند هم برای شما و هم برای گربه شما استرس زا باشد. گربه‌ها حتی زمانی که سالم هستند تحریک‌پذیر هستند، اما زمانی که مریض هستند بیشتر از آن‌ها تحریک‌پذیر هستند. نکات و پیشنهادات ما را در این مقاله بخوانید تا به شما کمک کند به گربه خود دارو بدهید و احساس بهتری داشته باشید. همیشه دستورالعمل های دامپزشک خود را در مورد نحوه دادن دارو به گربه دنبال کنید. برخی از داروها را باید با معده خالی داد یا نمی توان با غذا داد. در حالی که برخی از گربه ها به راحتی داروهای خود را زمانی که در یک خوراکی خوشمزه پنهان شده است مصرف می کنند، اشتهای گربه ها با حس بویایی آنها تحریک می شود، که متأسفانه می تواند در اثر بیماری کاهش یابد و بنابراین ارائه درمان با داروهای پنهان در داخل غذا را دشوار می کند. از دامپزشک خود بخواهید نشان دهد که چگونه با خیال راحت به گربه خود دارو بدهید.

چگونه به گربه خود قرص یا داروی کپسول بدهید

  1. استفاده از غذا

با تشکیل یک "کوفته" کوچک از غذای کنسرو شده گربه شروع کنید. این را به گربه بدون داروی خود پیشنهاد دهید تا ببینید آیا او مایل به خوردن آن است یا خیر. اگر چنین است، دارو را در مرکز "کوفته" قرار دهید و آن را نزدیک گربه خود قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر گربه شما دارو را گاز بگیرد، ممکن است طعم بدی در دهان ایجاد کند و باعث شود قرص یا کپسول تا حدی حل شود.

اگر گربه شما "کوفته" را با دارو نمی خورد، روش دیگری را امتحان کنید تا بدون گاز گرفتن یا پاره شدن آن را وارد دهان کنید. توجه داشته باشید که دهان گربه حاوی باکتری های زیادی است و گاز گرفتن گربه می تواند بسیار دردناک باشد و باعث عفونت شود. اگر توسط گربه گاز گرفته شدید، محل گزش را با صابون آنتی باکتریال تمیز کنید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

قرص ها را خرد نکنید، زیرا این دارو می تواند تلخ باشد یا باعث تحریک یا سایر مشکلات شود و درمان گربه را دشوارتر کند.

  1. دادن قرص یا کپسول به طور مستقیم در دهان بدون غذا

داروهایی که به صورت خوراکی (از طریق دهان) تجویز می شوند می توانند شامل قرص، کپسول یا مایعات باشند. با نگه داشتن قرص یا کپسول در دست غالب خود بین انگشت شست و سبابه، دارو را آماده کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از یک تکه کوچک از درمان که به اندازه قرص یا کپسول است، تمرین کنید.

گربه خود را طوری قرار دهید که انتهای عقبش روی بدن شما تکیه داده شود و سرش به سمت جلو باشد. با گرفتن آرام سر گربه خود را از بالا با دست غیر غالب خود شروع کنید. اگر راست دست هستید، اجازه دهید سر گربه کمی به سمت راست و اگر چپ دست هستید به سمت چپ بچرخد. به آرامی استخوان گونه گربه خود را در دو طرف سر نگه دارید.

به آرامی سر را به سمت بالا و عقب خم کنید تا گربه دهانش را باز کند. یکی از انگشتان باقی مانده دست حاوی قرص یا کپسول را روی دندان های جلویی پایینی قرار دهید تا فک پایین باز بماند. انگشت خود را روی دندان های کوچک جلویی قرار دهید و نه روی دندان های نیش تیز. قرص یا کپسول را تا حد امکان بر روی زبان قرار دهید، بلافاصله دهان را ببندید و به آرامی روی بینی گربه خود فوت کنید تا او را به قورت دادن تشویق کنید.

اگر گربه‌تان وقتی سرش را به سمت عقب می‌کشید دهانش را باز نمی‌کند، از انگشت وسط خود (همان دستی که قرص یا کپسول را نگه می‌دارد) دهانش را باز کنید و به آرامی دهانش را باز مگه دارید ، قرص یا کپسول را تا جایی که ممکن است روی زبان بیندازید. دهان آنها را ببندید و به آرامی روی بینی آنها را فوت کنید تا قورت دهند. همچنین می توانید به آرامی گردن گربه خود را به مالش دهید تا او را به قورت دادن تشویق کنید.

اگر بعد از تجویز دارو متوجه شدید که گربه شما آب دهان می‌ریزد، باید در این مورد با دامپزشک خود صحبت کنید.

 

  1. استفاده از دستگاه پخش کننده قرص برای تجویز دارو

استفاده از دستگاه پخش قرص برای دادن قرص یا کپسول به گربه، با دور نگه داشتن انگشتان از دهان گربه از شما محافظت می کند. از دامپزشک خود بخواهید روش ایمن استفاده از قرص را به شما نشان دهد زیرا در صورت استفاده نادرست خطر آسیب به گردن گربه شما وجود دارد.

 

               

به این وب سایت رای دهید