عقیم کردن سگ

عقیم کردن سگ

0 دیدگاه 3 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 780
عقیم کردن سگ
بازگرداندن سطح هورمون در سگ عقیم شده منجر به بهبود سلامتی آن می شود. عقیم سازی باعث می شود که سگ شما کمتر به بیماری های مرتبط با اندام های جنسی مانند سرطان های پستان ، تخمدان و بیضه ، pyometra و اختلالات پروستات مبتلا شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تحقیقات در مورد این عمل نشان می دهد که برداشتن غدد جنسی (بیضه ها یا تخمدان ها) و هورمونهای جنسی مرتبط می تواند تأثیرات قابل توجهی بر سلامتی و رفاه بر سگها نیز داشته باشد. چاقی، بی اختیاری ادرار، سرطانهای مختلف، بیماریهای ناشی از سیستم ایمنی، اختلالات  عضلانی و مشکلات شناختی و رفتاری در سگهای عقیم نشده شایع تر است. به احتمال زیاد به این دلیل است که مکانیسم های بازخورد طبیعی هورمون ها در سگهای عقیم شده کنترل نمی شوند.

 

تحقیقات در حال حاضر نشان می دهد که سطح بالای هورمون لوتئینیزه بدون کنترل احتمالاً بر ایجاد اختلالات مختلف سلامتی تأثیر می گذارد. ارتباط بین هورمونهای جنسی و سلامتی پیچیده است و ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله جنس ، نژاد ، سن و محیط سگ قرار گیرد.

برای اجتناب از مشکلات احتمالی سلامتی ناشی از عمل جراحی عقیم سازی، بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی آگاه برای عقیم سازی سگ خود اقدام به عقیم سازی هورمونی (مانند هیسترکتومی یا وازکتومی) می کنند. 

به این وب سایت رای دهید