آیا سگ شما به اندازه کافی می خوابد؟

آیا سگ شما به اندازه کافی می خوابد؟

0 دیدگاه 8 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 386
آیا سگ شما به اندازه کافی می خوابد؟
اگرچه مطالعات زیادی در مورد عادات خواب سگ ها انجام نشده است ، اما می دانیم که سگ ها در هر دوره 24 ساعته به ده ساعت خواب نیاز دارند. سگ ها با وجود شیطنت های زیاد و پر انرژی بودنشان، به خواب زیادی احتیاج دارند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققان بریتانیایی الگوی خواب را در توله سگهای 16 هفته ای و سگهای 12 ماهه مشاهده کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که سگهای بالغ (12 ماهه) روزانه بین 8 تا 13.5 ساعت می خوابند. به طور متوسط، یک سگ بالغ سالم روزانه 10 ساعت می خوابد. این مطالعه نشان داد توله سگ ها به طور متوسط 11 ساعت در روز می خوابند. همچنین مشخص شده است که توله سگ ها در طول شب کمتر از سگ های بالغ می خوابند، اما بیشتر روز خود را به چرت زدن می پردازند.

 چرخه های خواب سگ ها چند فازی هستند، به این معنی که سگ ها تمام خواب خود را در یک بازه زمانی از بین نمی برند. آنها در طول یک دوره 24 ساعته به صورت متوالی می خوابند. در این ساعت ها سگها معمولاً یک تا دو چرخه خواب 45 دقیقه ای را تجربه می کنند.

 

برخی سگ ها بیش از حد می خوابند (مثلاً بیش از 14 ساعت یا بیش از نیمی از روز) که ممکن است دیابت و پرکاری تیروئید  داشته باشند و یا اینکه دچار کم شنوایی باشند. از آنجایی که سگها زمان زیادی را در خواب (REM) عمیق نمی روند، به راحتی با صداها و سایر اختلالات بیدار می شوند. اگر آنها نتوانند چیزی بشنوند ، به چرت زدن ادامه می دهند.

سگ هایی که خوب می خوابند سالم تر و شادتر هستند. یک برنامه معمول خواب نیز به توله سگ شما کمک می کند تا در آینده با تغییرات محیطی راحت تر سازگار شود.

به این وب سایت رای دهید