درمان هدفمند

درمان هدفمند

0 دیدگاه 9 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 382
درمان هدفمند
Tigilanol از میوه درخت گرمسیری سرخ (Fontainea picrosperma) مشتق شده است ، که تنها در جنگل های بارانی در استرالیا یافت می شود. تیگیلانول تیگلات (Tigilanol tiglate) می تواند درمان تومور ماست سل باشد.

به گزارش پایگاه خبری" دامپزشک"، محققان نتایج مطالعه ای را در مجله PLoS One منتشر کردند که نشان می داد تخریب کامل تومورها در 75 درصد موش های آزمایشگاهی که EBC-46 بطور مستقیم به سلول سرطانیشان تزریق شده است، مشاهده شده است و به طور کامل بافت توموریشان تخریب شده است.

لنفوم شایع ترین سرطانی است که در سگ ها مشاهده می شود.

دکتر یوهانس می گوید: "تومورهای ماست سل می توانند مانند هر چیزی به نظر برسند و عمل کنند. اغلب اوقات، آنها می توانند بسیار سریع ظاهر شوند و حالت تهاجمی داشته باشند. "

چهار هفته پس از اولین درمان ، تومورهای 75٪ از سگهایی که Stelfonta دریافت کردند، به طور کامل ناپدید شدند. سگهایی که پس از 4 هفته به استلفونتا پاسخ نداده بودند با دوز دوم تحت درمان قرار گرفتند و تقریباً نیمی از آنها پاسخ مطلوبی داشتند.

 

تیگیلانول تیگلات، عملکرد آنزیم هایی به نام پروتئین کیناز C را تحریک می کند که در تنظیم فرایندهایی که می توانند به رشد سلول ها کمک کنند ، نقش دارند. هنگامی که آنزیم های پروتئین کیناز C فعال می شوند ، خون رسانی به سلول ها را قطع می کنند و منجر به مرگ آن سلول ها می شود. این دارو همچنین سیستم ایمنی بدن را برای بهبود زخم فعال می کند.

 انتظار نمی رود که Stelfonta جایگزین برداشتن متداول تومورهای ماست سل در سگها شود ، اما زمانی که عمل جراحی امکان پذیر نباشد گزینه ای مناسب خواهد بود.

به این وب سایت رای دهید