سنگ کلیه در سگ ها

سنگ کلیه در سگ ها

0 دیدگاه 16 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 646
سنگ کلیه در سگ ها
محققان می گویند، اولین مرحله در تشکیل سنگ کلیه، رسوب ریز بلورها در ادرار است که حاوی نمک های مختلف ، مواد معدنی و املاح دیگر است. هنگامی که ریز کریستال ها تشکیل می شوند ، می توانند به هم متصل شوند و اندازه آنها افزایش یابد و ماکرو بلورها در نهایت یک سنگ ایجاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بر اساس مطالعات انجام شده، علائم بالینی سنگ های سیستیک ممکن است شامل هماچوری ، پولاکیوری ، ترنجوریا و دیسوریا باشد، اما این علائم با سایر بیماری های دستگاه ادراری تحتانی نیز شایع است. سنگ های ادراری کوچک می توانند باعث انسداد نسبی یا کامل مجرای ادراری شوند که منجر به اتساع مثانه ، درد شکم ، بی اختیاری، پارادوکسیک و علائم آزوتمی می شود. علائم بالینی اورولیتیازیس فوقانی متفاوت است و ممکن است متناوب باشند یا بیمار بدون علامت باشد. همچنین هماچوری میکروسکوپی یا ماکروسکوپی ممکن است وجود داشته باشد. 

ممکن است در حین معاینه فیزیکی در برخی حیوانات کوچک ، سنگ سیستیک لمس شود. معاینه مقعدی ممکن است، امکان شناسایی سنگهای ادراری داخل مثانه یا مجرای ادراری لگن را فراهم کند.

 

در آزمایش ادرار، ادرار باید ظرف 1 ساعت پس از جمع آوری تجزیه و تحلیل شود تا تغییرات وابسته به دما و زمان در رسوب به حداقل برسد. 

رژیم غذایی مناسب ، ممکن است در بیماران مبتلا به سنگ کلیه مورد نیاز باشد. رادیوگرافی شکم و تجزیه ادرار باید بطور معمول در حین انحلال انجام شود. درمان آنتی بیوتیکی باید بر اساس کشت باکتریایی ادرار و نتایج تجویز شود.

به این وب سایت رای دهید