آکواریوم

آکواریوم

0 دیدگاه 25 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 539
آکواریوم
در این مقاله یاد می گیرید که چگونه می توانید آکواریوم های گرمسیری و نمکی خود را راه اندازی و نگهداری کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برای راه اندازی اکواریوم و نگهداری حیوانات داخل آن باید نکاتی را در نظر گرفت که شامل مواردی می باشد که در این مقاله به آن ها اشاره شده است.

برای راه اندازی آکواریوم به چه چیزی نیاز دارم؟

آکواریوم
یک آکواریوم 76 لیتری (20 گالن) یا بیشتر برای سیستم های دریایی توصیه می شود. برای سیستم آب شیرین ، توصیه می شود با یک آکواریوم 38 لیتری (10 گالن) شروع کنید.

فیلتر
نوع فیلتراسیون عناصر تشریح شده را می توان در هر دو آب شیرین و آکواریوم دریایی استفاده نمود. برای اکثر سیستم ها یک فیلتر زمینی با حداقل یک یا دو لوله انتقال هوا توصیه می شود.

Gravel
اکثر انواع شن برای سیستم های آب شیرین کاربرد دارند. سنگریزه های آهکی (حاوی کلسیم) برای سیستم های دریایی توصیه می شود ، اگرچه برای سیستم های آب شیرین که به pH پایین نیاز دارند توصیه نمی شود. 

فیلترهایبیرونی
یک واحد فیلتر که شامل یک محفظه پلاستیکی است که در قسمت بیرونی آکواریوم آویزان است. این فیلتر آب را از آکواریوم بیرون می آورد و از طریق فیبر فیلتر و از طریق کربن فعال عبور می کند.

هوا
انواع مختلف و اندازه های مختلفی از پمپ های هوا وجود دارد که می تواند برای آکواریوم استفاده شود. اندازه پمپ هوا بستگی به اندازه آکواریوم مورد استفاده دارد. لوله های استاندارد خطوط هوایی را می توان در همه فروشگاه های آکواریوم یافت.  پمپ های هد هید همچنین به گردش آب کمک می کنند و برخی از آنها مجهز به ونتوری هستند که به هوادهی کمک می کند.

بخاری
دمای آب بسیار مهم است. اگر در دمای آب اختلاف دمایی وجود داشته باشد، می تواند منجر به از بین رفتن همه جانوران شود. دمای ثابت همیشه در آکواریوم توصیه می شود. آکواریوم های گرمسیری در دمای 23 تا 28 درجه سانتیگراد (73 تا 82 درجه فارنهایت) خوب عمل می کنند. به طور معمول بخاری باید دو وات تا هر لیتر در آکواریوم باشد.

چراغها و بازتابنده ها
آکواریوم باید همیشه پوشانده شود. روکش ها تبخیر را کاهش می دهد و همچنین باعث می شود ماهی ها از آکواریوم خارج نشوند. اکثر بازتابنده ها یا هودها از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. اگر آکواریوم آب شور دارید ، هود باید یک ماده غیر خورنده باشد. توصیه می شود هود را با لامپ فلورسنت مجهز کنید.

اما برای مراقبت از ماهی ها، به آنها زیاد غذا ندهید. حداقل ماهی یکبار 25 تا 50 درصد آب را عوض کنید.  هنگامی که آب بخار می شود ، با آب تازه و بدون کلر دوباره پر کنید.

هرگونه تغییر در شوری یا دما باید به آرامی ایجاد شود. (تغییر شوری به عنوان درمانی برای از بین بردن برخی انگل ها از این قاعده مستثنی است.) pH و آمونیاک آب را روزانه آزمایش کنید. نیترات ها باید حداقل هفته ای یکبار کنترل شوند.

به این وب سایت رای دهید