مراقبت از بچه گربه

مراقبت از بچه گربه

0 دیدگاه 27 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 788
مراقبت از بچه گربه
چگونه به بچه گربه تازه متولد شده غذا بدهم؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بچه گربه های زیر 4 هفته نمی توانند غذای جامد بخورند ، چه خشک و چه کنسرو شده. آنها می توانند شیر مادر خود را بنوشند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند. اگر مادر بچه در آنجا نباشد ، بچه گربه شما را مادر خود می داند.

شما می توانید بچه گربه تازه متولد شده خود را با جایگزین تغذیه ای که جایگزین شیر بچه گربه نامیده می شود تغذیه کنید. ضروری است که از تغذیه بچه گربه با همان شیر که انسان مصرف می کند اجتناب کنید . شیر معمولی گاو می تواند گربه ها را بسیار بیمار کند.

برای تغذیه بچه گربه ، مراحل زیر را دنبال کنید:

همه چیز را تمیز نگه دارید. قبل و بعد از هر بار تغذیه ، باید دست ها و شیشه ای را که برای تغذیه بچه گربه استفاده می کردید بشویید.

به آرامی به آنها غذا بدهید. بچه گربه باید روی شکم کنار شما باشد. این همان شیوه ای است که آنها از مادر خود شیر می خورند. سعی کنید بچه گربه ها را در حوله ای گرم در حالی که بغل شما می نشیند نگه دارید.

بگذارید آنها پیش قدم شوند. بطری شیر خشک را در دهان بچه گربه خود نگه دارید. بگذارید بچه گربه با سرعت خودش شیر بخورد.

بچه گربه ها باید هر 3 ساعت غذا بخورند . مهم است که به او به طور منظم غذا بدهید. کنار گذاشتن تغذیه یا تغذیه زیاد می تواند باعث اسهال بچه گربه شود یا دچار کم آبی شدید شود.

 

بچه گربه ها باید به همان شیوه ای آروغ بزنند که نوزادان بعد از تغذیه انجام می دهند. بچه گربه خود را روی شکم بگذارید و به آرامی پشت او را بکشید تا صدای آروغ کمی شنیده شود. ممکن است لازم باشد این کار را در طول هر بار تغذیه چند بار انجام دهید . 

اگر به هر دلیلی نمی توانید بچه گربه خود را وادار به خوردن کنید ، بلافاصله با دامپزشک خود تماس بگیرید.

تعداد دفعاتی که بچه گربه شما به طور معمول غذا می خورد به سن آنها بستگی دارد :

 1 هفته: هر 2-3 ساعت

2 هفته: هر 3-4 ساعت

3 هفته: هر 4-6 ساعت.

6 هفته ای: سه وعده غذایی بیشتر یا بیشتر از غذاهای کنسروی در طول روز به طور مساوی

12 هفته ای: سه وعده غذای کنسرو شده در طول روز به طور مساوی تقسیم می شوند

بچه گربه ها باید در حامل گربه ای که در چند لایه حوله پیچیده شده اند نگهداری شوند. استفاده از پد گرم کننده برای حیوانات خانگی، در کنار یک پتوی پشمی نرم نیز می تواند به گرم نگه داشتن آنها کمک کند. 

بچه گربه های تازه متولد شده معمولاً بسته به نژاد آنها و اندازه بستر ، حدود 3.5 اونس وزن دارند. یک بچه گربه سالم باید حداقل 10 گرم در روز وزن اضافه کند.  

پیگیری و نوشتن وزن بچه گربه و میزان خوردن آنها در روز ضروری است. برای دقت در وزن دگیری حیوانات، می توانید از مقیاس گرم استفاده کنید. اگر بچه گربه شما مطابق انتظار غذا نمی خورد یا رشد نمی کند ، بلافاصله با مشاوران دامپزشک تماس بگیرید. 

به این وب سایت رای دهید