توله سگ چگونه اجتماعی شود؟

توله سگ چگونه اجتماعی شود؟

0 دیدگاه 27 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 606
توله سگ چگونه اجتماعی شود؟
معاشرت با توله سگ شما به این معنی است که به آنها یاد دهید رفتارهای خوبی در اطراف حیوانات و انسان های دیگر داشته باشند. اجتماعی شدن به توله سگ شما کمک می کند تا در محیط های جدید راحت باشد و آنها را در شرایط جدید مطمئن نگه می دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سه ماه اول زندگی توله سگ شما برای رشد آنها اهمیت دارد. در این ماهها میل به اجتماعی بودن در آن ها بسیار زیاد است. توله سگ ها می توانند تجربیات جدید را به بهترین وجه در سن 3 تا 12 هفته انجام دهند. پس از آن مرحله ، آنها در مورد چیزهای جدیدی که قبلاً با آنها روبرو نشده اند محتاط می شوند.

توله سگ ها می توانند دوره های یادگیری خود را از 7 تا 8 هفته شروع کنند. دامپزشکان حداقل یک دوره واکسن را 7 روز قبل از معاشرت آن ها با سایر سگ ها و انسان ها و اولین دوره ی انگل زدایی توصیه می کنند.

پس از 12 تا 14 هفته اول زندگی توله سگ شما ، معاشرت مداوم و آشنایی با محیط های جدید مهم است. حفظ محیط مثبت و ایمن برای توله سگ ها مهم است که هنگام یادگیری چیزهای جدید، احساس امنیت کنند.

 اگر توله سگ شما در شرایط مختلف بسیار راحت و ریلکس است ، کمتر احتمال دارد در لحظات ترس از پرخاشگری استفاده کند. معاشرت نکردن توله سگ شما می تواند در آینده منجر به موقعیت های خطرناک و پرخاشگرایانه شود.

 توله سگ شما باید در معرض دید ، صداها و اشیا و افراد جدید قرار گیرد. اجازه دادن به کودکان برای بازی با توله سگ شما ، در محیطی کنترل شده ، به اجتماعی شدن توله سگ شما  کمک شایانی می کند.

سعی کنید هنگام معرفی توله سگ خود به سگهای بزرگتر ، به خود استرس وارد نکنید ، زیرا توله سگ شما می تواند این کار را به راحتی انجام دهد. 

اگر توله سگ شما در هنگام معاشرت علائم ترس یا استرس را نشان داد ، آنها را از موقعیت دور کنید. آهسته آموزش دادن و معرفی گام به گام محرک های مختلف به توله سگ شما کمک می کند تا نحوه برخورد با شرایط مختلف را بیاموزد. اگر توله سگ شما در هر شرایطی ، حتی در تجربه های آرام و کنترل شده ، ترس نشان می دهد ، می توانید از مشاوران انلاین دامپزشک راهنمایی بگیرید.

 

کلاسهای آموزش اجتماعی شدن توسط یک آموزش دهنده ی سگ، یک راه عالی برای توله سگ شما است تا مهارتهای اولیه اطاعت را بیاموزد و با توله سگهای دیگر بتواند معاشرت کند. این کلاسها به توله سگ شما اجازه می دهد طیف وسیعی از تعاملات را تجربه کنند و با افزایش سن برای رشد آنها مفید باشد.

خطر ابتلا به بیماری های عفونی توله سگ شما قبل از 16 هفته بسیار زیاد می باشد. توله سگ شما تا زمانی که تمام واکسیناسیون های خود را دریافت نکرده باشد به طور کامل از بیماری های ویروسی شایع محافظت نمی شود. 

منتظر نباشید تا آنها کاملاً واکسینه شوند ، زیرا در این صورت بهترین فرصت را برای اجتماعی کردن آن ها از دست خواهید داد. تا زمانی که توله سگ شما به طور کامل واکسینه نشده است ، از رفتن به پارک سگ ها و مکان هایی که در آن ها تعداد زیادی سگ وجود دارد، خودداری کنید.

به این وب سایت رای دهید