مراقبت از اسب

مراقبت از اسب

0 دیدگاه 27 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 458
مراقبت از اسب
در این مقاله نکاتی را برای حفظ سلامت و شادابی اسب خود می آموزید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سیستم گوارشی اسب برای هضم وعده های غذایی مکرر و کوچک علوفه در طول روز طراحی شده است. رژیم غذایی اصلی برای اکثر اسبها باید علف و یونجه با کیفیت خوب ، عاری از گرد و غبار و کپک باشد. آب تمیز و منجمد نشده باید همواره همراه با مقدار کمی مواد معدنی و نمک در دسترس اسب باشد.

همه اسبها نیاز به واکسیناسیون و انگل زدایی منظم دارند. 

انگل ها می توانند باعث کاهش وزن ، ضعف و قولنج در اسب ها شوند. مهم است که تماس اسب خود را با انگل ها به حداقل برسانید. مدیریت صحیح مستلزم عدم قرار دادن تعداد زیاد اسب در زمین کوچک، چرخش در مراتع و حذف منظم کودهای دامی است.

 

تا زمانی که هوا بسیار مرطوب و بادخیز نباشد ، اسب ها سرما را بسیار بهتر از گرما و رطوبت تحمل می کنند. در روزهای گرم و مرطوب ، مهم است که مقدار زیادی آب تازه ، مواد معدنی و دسترسی به سایه مناسب برای اسب خود فراهم کنید. در گرمای شدید ، احتیاط کنید و ورزش های اجباری را برای او محدود کنید. به همین ترتیب، در هوای بسیار سرد ، اطمینان حاصل کنید که اسب شما به سرپناه دسترسی دارد و می تواند از خود در برابر رطوبت و باد محافظت کند. برخی از اسب ها برای گرم شدن بیشتر نیاز به یک پتو ضد آب دارند. 

دندان اسبها به طور مداوم رشد می کند. سایش ناهموار می تواند منجر به نقاط تیز و لبه هایی شود که باعث درد و مشکل در جویدن می شود. دندانهای اسب باید سالی یک یا دوبار چک شود (برای صاف شدن آنها). مشکلات دندانی ، از نقاط دردناک گرفته تا پوسیدگی دندان ها ، ممکن است باعث مشکل در جویدن یا "قورت دادن" شود. علائم دیگر بیماری های دندانی ممکن است شامل بوی بد دهان ، هضم نشدن یونجه در مدفوع  باشد. بیماری های دندانی می تواند منجر به خفگی (انسداد مری) ، قولنج و کاهش وزن شوند.

کارشناسان مرکز کنترل سم حیوانات ASPCA لیستی از گیاهان سمی برای اسب ها تهیه کرده اند. 

1- برگهای افرا قرمز
2- گردوی سیاه 
3- بلوط (مخصوصاً برگهای جدید در بهار)
4- گونه های تاکسوس (سرخدار ، سرخدار ژاپنی ، سرخدار آمریکایی ، سرخدار انگلیسی ، سرخدار غربی ، خرما و گل رز)
5- رودودندرون و آزالیا
6- اسنکروت سفید ، علف هرز ، علف هرز سوراخ دار


اگر مشکوک هستید که حیوان شما ماده سمی خورده است ، سریعا با دامپزشک تماس بگیرید.

به این وب سایت رای دهید