مراقبت از خوکچه هندی

مراقبت از خوکچه هندی

0 دیدگاه 28 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 493
مراقبت از خوکچه هندی
غذاهایی که خوکچه هندی می تواند بخورد چیست؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، خوکچه هندی گیاه خوار است، بنابراین رژیم غذایی آنها باید بر اساس یونجه خوکچه هندی با کیفیت بالا باشد. غذای خوکچه هندی باید پلت شده و مقادیر محدود سبزیجات تازه و میوه های تازه داشته باشد. عدم تعادل در تغذیه می تواند باعث اسهال مزمن ، چاقی و بیماریهای قلب ، کبد یا کلیه شود. به تدریج غذاهای جدید را به رژیم غذایی خوکچه هندی خود اضافه کنید، زیرا تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند (مانند اسهال).

دوبار در روز ، صبح و عصر ، خوکچه هندی خود را با برنامه منظم تغذیه کنید.  هرگز قبل از تمیز کردن باقی مانده ی غذای قدیمی غذای جدید از جمله یونجه را اضافه نکنید.

 

آب تازه ، تصفیه شده و بدون کلر باید به طور مداوم در دسترس باشد ، به ویژه در هوای گرمتر ، زیرا خوکچه هندی مستعد گرمازدگی است. مصرف آب آنها باید حداقل پنج اونس در روز باشد. بطری آب خوکچه هندی خود را روزانه بشویید و هر هفته با آب گرم و یک برس بطری را تمیز کنید.

یونجه بخشی حیاتی از رژیم غذایی حیوان خانگی شما است. خوکچه هندی برای هضم مناسب سایر غذاها  به این نوع فیبر نیاز دارد. بنابراین ، باید همیشه در دسترس باشد. جویدن یونجه همچنین باعث فرسودگی دندان های خوکچه هندی شما می شود که به طور مداوم رشد می کنند. اطمینان حاصل کنید که یونجه تازه ، با کیفیت و تمیز را خریداری کرده اید که خشک ، بوی شیرین و عاری از کپک دارد . 

غذای خوکچه هندی تجاری به طور خاص برای تغذیه متعادل با دوز ایده آل ویتامین C و سایر مواد مغذی ضروری تهیه شده است. 

سبزیجات : خوکچه هندی می تواند روزانه تا یک فنجان سبزیجات مصرف کند. سبزیجات جدید باید یک به یک به حیوان خانگی شما داده شود. سبزیجات تازه و ارگانیک بهترین گزینه هستند. سبزیجاتی که خوکچه هندی  شما می تواند بخورد عبارتند از:

کاهو

هویج

نخود فرنگی

کلم بروکلی

اسفناج

کنگر فرنگی

کلم پیچ

گوجه فرنگی (نه ساقه یا برگ)

فلفل دلمه ای سبز و قرمز

سایر سبزیجات سبز تیره

این سبزیجات ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند که برای سلامت کلی خوکچه هندی مفید است. همه محصولات را کاملاً بشویید تا آثار سموم مضر حذف شود و از سرو سرد سبزیجات خودداری کنید.

میوه ها :  حتی وعده های کوچک میوه ها که به صورت روزانه سرو می شود، می تواند خوکچه هندی شما را خوشحال  کند و ویتامین C مورد نیاز بدن آن ها را تامین  کند. میوه هایی که خوکچه هندی می تواند بخورد شامل موارد زیر باشد:

پرتقال 

سیب

گلابی 

توت فرنگی

بلوبری

کیوی

هلو

خیار

همچنین به یاد داشته باشید که همه میوه ها را قبل از سرو به خوکچه هندی خود کاملاً بشویید و از سرو سرد میوه خودداری کنید.

به این وب سایت رای دهید