نکاتی در مورد تغذیه خرگوش ها

نکاتی در مورد تغذیه خرگوش ها

0 دیدگاه 28 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 537
نکاتی در مورد تغذیه خرگوش ها
خرگوش ها گیاه خوار هستند ، بنابراین بیشتر رژیم غذایی آنها باید از یونجه علفی باشد که سرشار از ویتامین A و D و همچنین کلسیم ، پروتئین و سایر مواد مغذی است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  خوردن یونجه باعث سلامتی خرگوش می شود و باید همیشه در دسترس باشد. علاوه بر این ، غذای خسک و پلت شده ی خرگوش و انواع سبزیجات با برگ سبز تیره بخش مهمی از رژیم غذایی کامل و متعادل خرگوش شما هستند. میوه ها، باید بخش کوچکی از رژیم غذایی حیوان خانگی شما را تشکیل دهند.

آب تازه ، تصفیه شده و بدون کلر باید به طور مداوم در دسترس باشد، به ویژه در هوای گرمتر ، زیرا خرگوش ها مستعد گرمازدگی هستند. بسته به اندازه خرگوش شما ، مصرف آب باید روزانه حدود 10 اونس باشد. بطری آب خرگوش خود را روزانه بشویید و هر هفته با آب داغ و یک برس بطری تمیز کنید.

خرگوش ها مستعد ابتلا به آنتریت مخاطی و بی اشتهایی هستند و تغییرات ناگهانی در محتوای رژیم غذایی آنها می تواند حیوان خانگی شما را در معرض خطر ابتلا به این شرایط جدی قرار دهد.

خرگوش ها برای هضم مناسب مواد غذایی به فیبر نیاز دارند. بنابراین، یونجه باید همیشه در دسترس باشد. جویدن یونجه همچنین باعث فرسودگی دندان های خرگوش شما می شود که به طور مداوم رشد می کنند. همیشه یونجه تمیز ، با کیفیت، خشک، معطر و بدون کپک خریداری کنید. بسته به سن و نیازهای خاص خرگوش، انواع مختلفی از مخلوط یونجه و علف وجود دارد.

 

برای خرگوش غذای پلت شده را انتخاب کنید که تازه است و توسط دامپزشک آزمایش شده و تایید شده است. حتما دستورالعمل تغذیه روی بسته بندی را به عنوان راهنما دنبال کنید. در صورت داشتن نوزاد خرگوش یا خرگوش سالمند ، با دامپزشک خود در رابطه با نحوه دی تغذیه او مشورت کنید.

انواع سبزیجات و سبزیجات با برگ سبز تیره مانند کلم پیچ ، سبزی شلغم ، هویج ، کاهو رومانیایی ، جعفری ، سبزیجات و ریحان را به خرگوش خود بدهید. بسیاری از سبزیجات برای خرگوش شما ایده آل هستند. همه محصولات را کاملاً بشویید تا آلودگی و آثار آفت کش های مضر از بین بروند. علاوه بر این، مهم است که محصولاتی را که طی چند ساعت خورده نشده اند دور بریزید.

به دلیل دارا بودن قند در میوه ها از آن ها کمتر استفاده نمایید. سیب ، گلابی ، توت فرنگی ، زغال اخته ، آناناس ، موز ، کیوی ، زردآلو ، پاپایا ، آلو ، تمشک و هلو را می توانید به خرگوش خود بدهید.

از آنجا که دندان های خرگوش شما به طور مداوم رشد می کنند، باید انواع جویدنی های سرگرم کننده از جمله چوب، اسباب بازی، توپ و خوراکی هایی که برای خرگوش و سایر حیوانات کوچک تهیه می شود را در دسترس خرگوش خود قرار دهید. این وسایل همچنین به رفع خستگی و جلوگیری از رویش بیش از حد دندان های خرگوش شما کمک می کنند. 

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد شامل  شکلات، کاهو کوهی (به دلیل محتوای کم تغذیه ای) ، لوبیا ، ریواس ، ذرت تازه ، سیب زمینی ، محصولات لبنی ، نان و گوشت است. هرگز به خرگوش خود هیچ گونه گیاه، گل یا علفی که از حیاط یا باغ خود چیده اید، ندهید. زیرا ممکن است حاوی سموم دفع آفات یا سایر خطرات باشد. همچنین بسیار مراقب گیاهان آپارتمانی سمی باشید.

به این وب سایت رای دهید