چرا درک رفتار حیوانات مهم است؟

چرا درک رفتار حیوانات مهم است؟

0 دیدگاه 29 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 425
چرا درک رفتار حیوانات مهم است؟
حیوانات باید با هدف به حداکثر رساندن رفتارهای خاص و به حداقل رساندن رفتارهای ناشی از استرس اسکان داده شوند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  مدتهاست که مردم شیفته رفتار حیوانات هستند ، اما حیوانات دارای نیازهای رفتاری هستند که نمی توان آنها را در محیط های بایر و محدود کننده برآورده کرد و عدم تأمین این نیازها احتمالاً باعث رنجش حیوان می شود.

چرا رفتار مهم است؟

شایان ذکر است که رفتار آن چیزی است که حیوانات برای تعامل با سایرین، پاسخ به آنها و کنترل محیط خود انجام می دهند. رفتار به طور کلی "اولین خط دفاعی" حیوان در واکنش به تغییرات محیطی است. به این ترتیب ، مشاهده دقیق رفتار می تواند اطلاعات زیادی در مورد نیازها ، ترجیحات و ناخوشایندی حیوانات و حالات داخلی در اختیار ما قرار دهد.

حفظ سلامت جسمانی

انجام برخی رفتارها می تواند منجر به بهبود سلامت جسمانی شود. تأثیرات مفید ورزش بر روی انسان به خوبی شناخته شده است و تأثیرات مشابهی را می توان در حیوانات نیز مشاهده کرد.

 

پیشگیری یا کاهش بیماری ، ترس ، استرس ، درد یا تنش

رفتارها همچنین می توانند در کاهش بیماری ، درد ، ترس ، استرس یا تنش مهم باشند. در صورت امکان ، حیوانات با فرار خود را از محرک ایجاد کننده ترس دور می کنند (یا گاهی سعی می کنند با بی حرکت شدن از آسیب جلوگیری کنند). حیوانات بیمار تعدادی تغییرات رفتاری از جمله بی اشتهایی ، خواب آلودگی ، افسردگی را نشان می دهند که به حفظ انرژی و در نتیجه تسهیل روند بهبودی کمک می کند.

حیوانات از مکانیسم های رفتاری برای مقابله با عوامل استرس زای کوتاه مدت مانند تعاملات اجتماعی استفاده می کنند.

به این وب سایت رای دهید