ارتباط و دوستی گربه و سگ

ارتباط و دوستی گربه و سگ

0 دیدگاه 31 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 381
ارتباط و دوستی گربه و سگ
برخی از سگ ها به راحتی در کنار گربه ها زندگی می کنند. گاهی اوقات ، یک سگ می تواند با گربه های خاص (بسته به سن ، مزاج و سطح فعالیت آنها) زندگی کند. حتی اگر سگ شما در گذشته با گربه ها زندگی کرده باشد باز با گربه جدید رفتار متفاوتی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هنگام معرفی سگ خود به گربه خودتان، به زبان بدن هر دو حیوان توجه کنید. 

 زبان بدن سگ و گربه

زبان بدن سگ می تواند علائم هشداردهنده بالایی داشته باشد. اگر سگ شما تمایل زیادی به شکار دارد (تمایل به جستجوی ، تعقیب و شکار حیواناتی که به عنوان طعمه دیده می شوند - معمولاً حیوانات کوچکتر مانند گربه یا خرگوش) ، ممکن است تمرکز زیادی روی گربه داشته باشد، ممکن است به او خیره شود و حتی شروع به پارس یا ناله کند. اگر این علائم را دیدید ، اجازه ندهید او به گربه نزدیک شود. در حالت ایده آل ، زبان بدن او در اطراف گربه شل و آرام خواهد بود. گاهی اوقات، حتی دیدن گربه در ابتدا برای سگ بسیار هیجان انگیز است. اگر گوش های گربه به پشت بسته شده یا دمش به جلو و عقب می چرخد ​​، این نشانه ناراضی بودن او است.

علاوه بر این ، ارتباط سگ با گربه بسته به محیط می تواند تغییر کند. اگر سگ شما با گربه داخل خانه رفتار خوبی دارد به این معنی نیست که او همان رفتار را در خارج از خانه نشان می دهد. ممکن است سگ شما در بیرون از خانه با همان گربه یا گربه های دیگر شروع به تعقیب و گریز کند.

 

روشهای معرفی سگ و گربه

روشهای مختلفی برای معرفی سگ به گربه وجود دارد. حتی اگر سگی تجربه  زندگی با گربه ها را داشته است و گربه قبلاً با سگ زندگی کرده است ، هنگام معرفی باید با احتیاط عمل کنید. بهتر است دو نفر حضور داشته باشند، اگر بیش از یک سگ دارید ، هر سگ را جداگانه به گربه خودتان معرفی کنید.

اتاقی که انتخاب می کنید باید جایی باشد که سگ نتواند به آن دسترسی داشته باشد به عنوان مثال ، اگر سگ شب در اتاق خواب با شما می خوابد ، آن اتاق را برای گربه خود نیز انتخاب نکنید. آنها را از هم جدا کنید و فقط به آنها اجازه دهید در زمانهای مشخص یکدیگر را مشاهده کنند.

ممکن است سگ شما نتواند با خیال راحت فضا را با یک گربه تقسیم کند. بسیاری از سگها می توانند به سرعت گربه را مجروح کرده یا بکشند ، همچنین سگ شما نیز ممکن است توسط گربه آسیب ببیند.

به این وب سایت رای دهید