خرگوشهای خانگی چقدر عمر می کنند؟

خرگوشهای خانگی چقدر عمر می کنند؟

0 دیدگاه 1 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 3976
خرگوشهای خانگی چقدر عمر می کنند؟
خرگوشها حیوانات خانگی بسیار محبوبی هستند و طول عمر آنها در طول سالها به دلیل کیفیت مراقبت هایی که از صاحبانشان دریافت می شود ، افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ما می دانیم که بسیاری از عوامل می توانند بر طول عمر حیوان خانگی تأثیر بگذارند و خرگوش ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حالی که عمر متوسط ​​خرگوش خانگی حدود 5 تا 10 سال است ، برخی از نژادهای خرگوش خانگی بیشتر از بقیه زندگی می کنند. درست مانند سگها ، نژادهای خرگوش کوچک یا کوتوله بیشتر از نژادهای غول پیکر عمر می کنند. سن خرگوش های کوتوله ، مینی لوپ ها و خرگوش های کوچک دیگر معمولاً دو رقمی هستند ، در حالی که نژادهای بزرگ مانند لوپ فرانسوی و خرگوش درشت فلاندر این گونه نیستند.

سلامت خرگوش و طول عمر :

خرگوش ها ممکن است دچار بیماری شوند یا به انگل مبتلا شوند و اگر درمان نشوند، این نگرانی ها ممکن است عمر خرگوش شما را کوتاه کند. رعایت بهداشت با شستن دستان خود قبل و بعد از دست زدن به خرگوش و همچنین نظافت منظم قفس ، راههای خوبی برای حفظ سلامت خرگوش است. معاینات منظم  دامپزشک نیز در این راستا به شما کمک می کند.

 

عقیم سازی

عقیم سازی خرگوش نیز می تواند به افزایش طول عمر آن کمک کند.  خرگوش های ماده مستعد ابتلا به سرطان پستان و رحم و خرگوشهای نر می توانند به سرطان بیضه مبتلا شوند. با عقیم سازی خرگوش ، احتمال ابتلا به سرطان در خرگوش خود را به شدت کاهش می دهید و در نتیجه شانس زندگی طولانی مدت را افزایش می دهید.

همچنین ایجاد یک محیط آرام برای خرگوش شما بسیار مهم است. استرس شدید می تواند باعث مرگ خرگوش شما شود. 

تغذیه خرگوش و طول عمر :

یک خرگوش، درست مانند هر حیوان دیگری ، نیازهای تغذیه ای خاصی دارد و ما می دانیم که آنچه به خرگوشهای خانگی خود می خورانیم، بر طول عمر آنها تأثیر مستقیم دارد. تغذیه با سلامت کلی یک خرگوش ارتباط مستقیم دارد و اگر ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و سایر مواد لازم را در رژیم غذایی خود دریافت نکند ، سلامت نخواهد بود و بنابراین زندگی طولانی نخواهد کرد.

قدیمی ترین خرگوش جهان :

بر اساس رکوردهای گینس، مسن ترین خرگوشی که تا کنون عمر کرده ، خرگوشی وحشی به نام فلوپسی بوده که هنگام مرگ کمی بیش از 18 سال سن داشته است.

به این وب سایت رای دهید