آیا مارها دوست دارند حیوان خانگی باشند؟؟

آیا مارها دوست دارند حیوان خانگی باشند؟؟

0 دیدگاه 1 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1433
آیا مارها دوست دارند حیوان خانگی باشند؟؟
مارهای حیوان خانگی به طور معمول تمایل به توجه جسمانی مانند یک سگ را ندارند. اما هر مار متفاوت است این که آیا مار شما از حیوان خانگی بودن لذت می برد؟ چگونه می توانید با خیال راحت آن را نوازش کنید؟ و چه موقع از لمس آن خودداری کنید، که مانع از گاز گرفتن و استرس دادن به حیوان خانگی شما شود.نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، مارها معمولاً حیوان خانگی بودن را دوست ندارند ، اما برخی از آنها که عادت به دست زدن به آنها دارند عادت به تعامل انسان ندارند. وقتی مارها را نوازش می کنید ، آنها قطعاً احساس می کنند ، اما این احساس به اندازه بسیاری از حیوانات اهلی مطلوب نیست. اگر مار شما در هنگام نوازش سعی نمی کند بجنگد یا شما را گاز بگیرد ، ممکن است توجه جسمی برایش اهمیتی نداشته باشد.

مارها از تکان خوردن در رختخواب جدید لذت می برند ، بنابراین می توانند از احساسات لمسی لذت ببرند و به دنبال سطوح و بسترهایی باشند که احساس خوبی دارند. برخی از صاحبان مارها ، به ویژه مارهای پیتون ، ادعا می کنند که مارهای آنها حتی صورت خود را به بازوها یا دستان خود می مالند ، اما معمولاً تصور می شود که آنها این کار را بعد از غذا خوردن انجام می دهند تا صورت خود را تمیز کنند یا در صورت تغییر شکل فک  بعد از تغذیه ، این کار را انجام دهند

چگونه مار را نوازش می کنید؟

اگر مار شما احساس حیوان خانگی بودن ندارد، برخورد ملایم و گاه به گاه خوب است. به نظر می رسد برخی از مارها از ماساژ سبک در طول بدن خود ،مالش شکم یا حتی خاراندن چانه لذت می برند ، در حالی که برخی دیگر از این کار لذت نمی برند. هر مار شخصیت متفاوتی دارد و ممکن است از چیزی متفاوت لذت ببرد ، اما ملایم بودن و رعایت مرز مار شما مهم است. اگر مار شما شروع به خش خش کرد ، سعی کرد گاز بگیرد دیگر از نوازش خودداری کنید. اینها نشانه های آشکاری است که مار شما ناراضی است.

صرف نظر از جایی که مار خود را نوازش می کنید ، مهم است که به یاد داشته باشید که مارها همیشه باید در جهت حرکت از سر تا دم نوازش شوند. هرگز نباید مار خود را بر خلاف جهت طبیعی که فلس ها در آن هستند نوازش کنید زیرا این امر می تواند برای آنها ناراحت کننده باشد.

وقتی نباید مار را نوازش کرد

زمان های مختلفی وجود دارد که نوازش مار توصیه نمی شود. شما باید مار خود را هنگام پوست اندازی تنها بگذارید زیرا ممکن است پوستش حساس تر باشد یا در دیدن مشکل داشته باشد. همچنین ممکن است استرس داشته باشد و شما می توانید پوست قدیمی را به طور زودرس از بین ببرید و باعث آسیب تصادفی به لایه جدید پوست مار خود شوید.همچنین زمان غذا خوردن مار نباید او را نوازش کنید. قرار دادن دستان شما در محوطه آن ، به ویژه تلاش برای نوازش آن ، اقدامی عاقلانه نیست. مار شما ممکن است دست ها یا انگشتان شما را با غذا اشتباه گرفته و شما را به جای غذا گاز بگیرد.

در نهایت ، اگر مار شما مریض است ، دارای انگل است یا زخمی شده است ، از دست زدن و نوازش به آن خودداری کنید. اجازه دهید استراحت کند ، و از استرس یا درد غیر ضروری که نوازش ممکن است ایجاد کند ، اجتناب کنید.

شما می توانید با یک مار که دوست ندارد حیوان خانگی باشد ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که هر مار نسبت به دست زدن واکنش متفاوتی نشان می دهد، ایجاد ارتباط با مارها ممکن است در حیوانات خانگی مختلف متفاوت باشد ، بنابراین باید دریابید که شما و مار شما بیشتر از چه چیزی لذت می برید.

به این وب سایت رای دهید