داروهای ضد درد برای سگ

داروهای ضد درد برای سگ

0 دیدگاه 4 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 5173
داروهای ضد درد برای سگ
وقتی حیوان خانگی شما آسیب می بیند ، می خواهید به او کمک کنید تا احساس بهتری داشته باشد، اما سعی نکنید حدس بزنید مشکل آنها چیست. به سگ خود ایبوپروفن یا استامینوفن بدون مشورت با دامپزشک ندهید. به دامپزشک خود مراجعه کنید تا دریابید مشکل چیست.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر متوجه شدید که سگ شما اخیراً گوشه گیر شده و خود را نشان نمی دهد ، ممکن است به این دلیل باشد که آنها درد دارند و ممکن است دچار آسیب ، عفونت یا بیماری شوند.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا NSAID ها به کاهش تورم ، سفتی و درد مفاصل در انسان کمک می کنند و می توانند همین کار را برای سگ شما انجام دهند. آنها می توانند سگ مبتلا به آرتریت یا سگ تازه جراحی شده را تسکین دهند.

برخی از NSAID های موجود فقط برای سگ ها وجود دارد:

کارپروفن 

فیروکوکسیب 

ملوکسیکام (متاکام)

NSAID ها معمولاً برای سگ ها بی خطر هستند و عوارض جانبی کمی دارند. اما در برخی موارد ، آنها می توانند باعث مشکلات کلیوی ، کبدی یا گوارشی شوند.

 

ممکن است بتوانید تشخیص دهید که آیا سگ شما واکنش بدی به NSAID دارد یا خیر :

  1. تغییر رفتار

  2. کمتر غذا خوردن

  3. قرمزی پوست ، گال

  4. دفع مدفوع و اسهال و استفراغ

در صورت مشاهده این علائم ، مصرف دارو در سگ خود را متوقف کرده و با دامپزشک تماس بگیرید.

آسپرین یک NSAID بدون نسخه است. ممکن است پزشک شما آن را برای مدت زمان محدودی به سگ شما بدهد. آسپرین روکش دار برای معده سگ شما بهترین است و همراه با غذا به او بدهید.

از آنجا که NSAID ها معمولاً در تسکین درد مفید هستند ، دامپزشکان اغلب انواع دیگر مسکن ها را تجویز نمی کنند. اما گاهی اوقات، سگ شما ممکن است به گزینه های بیشتری نیاز داشته باشد. دامپزشک ممکن است در مورد گاباپنتین یا ترامادول با شما صحبت کند.

گاباپنتین درد ناشی از اعصاب آسیب دیده در انسان و سگ را درمان می کند. ممکن است در چند روز اول سگ شما را خواب آلود کند. گاهی اوقات دامپزشک شما آن را همراه با داروهای دیگر تجویز می کند.

ترامادول یک مسکن است که تا حدودی مانند سایر داروهای مخدر خفیف عمل می کند. برخی از عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد شامل ناراحتی معده ، استفراغ و سرگیجه است. در صورت نگرانی با دامپزشک خود صحبت کنید.

دامپزشکان فقط برای مدتی کوتاه مواد افیونی قوی تری می دهند. آنها معمولاً استروئیدها را برای درد تجویز نمی کنند ، زیرا می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند. استروئیدها و NSAID ها (مانند ایبوپروفن و استامینوفن) هرگز نباید با هم استفاده شوند.

مکمل

مکمل ها ، مانند گلوکوزامین و کندرویتین ، درمان های جایگزین بسیار محبوب هستند. 

داروها را بین سگ ها به اشتراک نگذارید. آنچه برای یک حیوان مفید است ممکن است برای حیوان دیگر مناسب نباشد.

ممکن است نتوانید همه درد سگ خود را تسکین دهید ، اما باید بتوانید احساس بهتری به آنها بدهید. با راهنمایی دامپزشک ، ممکن است لازم باشد کارهای مختلفی را امتحان کنید تا دریابید چه چیزی بیشترین تسکین را به همراه دارد.

 

به این وب سایت رای دهید