واکسیناسیون اسب

واکسیناسیون اسب

0 دیدگاه 6 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 982
واکسیناسیون اسب
اگر اسب دارید ، به احتمال زیاد در مورد این که اسب شما چه واکسن هایی باید بزند اطلاعاتی دارید. آیا اسب خود را به کلینیک ها یا جایی که او در کنار سایر اسب ها قرار گیرد می برید؟ آیا در آب و هوای خشک یا آب و هوای مرطوب زندگی می کنید؟ همه این سوالات و موارد دیگر به دامپزشک شما کمک می کند تا برنامه واکسیناسیون اسب شما را تهیه کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برنامه واکسن برای اسب باید تحت نظارت و تخصص دامپزشک شما تهیه شود. هیچ توصیه ای برای واکسن اسب وجود ندارد و ایده خوبی نیست که خودتان انتخاب کنید که اسب شما به چه واکسنی نیاز دارد. 

دامپزشک شما سلامت کلی و خطر بیماری اسب شما را ارزیابی می کند و سپس یک برنامه واکسیناسیون فردی ایجاد می کند. واکسیناسیون حیوانات ناسالم می تواند منجر به شکست واکسن و سایر عوارض شود.

چند بار باید اسب خود را واکسینه کنم؟

برخی از واکسن ها سالانه تزریق می شوند ، در حالی که برخی دیگر باید بیشتر تزریق شوند. دامپزشک شما برنامه ای را تنظیم می کند که مناسب اسب شما باشد.

 

واکسیناسیون اصلی اسب چیست؟

برای اسب های بالغ ، واکسن های اصلی برای جلوگیری از موارد زیر تجویز می شود:

کزاز

آنسفالیت 

ویروس نیل غربی

هاری (بسته به خطر در منطقه شما)

این واکسن ها بر اساس شدت بیماری که از آنها جلوگیری می کنند ، انتقال به انسان یا خطر قرار گرفتن در معرض آنها ، برای سلامت بیشتر اسب ها حیاتی تلقی می شوند. این واکسن های اصلی معمولاً یکبار تزریق می شوند ، سپس یک ماه بعد تقویت کننده و سپس یک بار در سال دوباره تزریق می شوند.

اسب چه واکسنهای دیگری ممکن است نیاز داشته باشد؟

علاوه بر واکسن های اصلی ، دامپزشک شما در مورد واکسن هایی که بر اساس میزان خطر برای اسب شما توصیه می کند ، با شما مشورت می کند. واکسن های مبتنی بر خطر شامل واکسن هایی است که برای جلوگیری از ویروس هرپس اسب ، آنفلوانزا و استرپتوکوکوس اکو داده شده است.

علائم واکنش آلرژیک به واکسن در اسب چیست؟

علائم واکنش های آلرژیک به واکسن ها می تواند شامل تورم یا ایجاد آبسه در محل تزریق ، کهیر ، تب و قولنج باشد. دادن همزمان چندین واکسن به اسب ممکن است خطر واکنش ها را افزایش دهد.

اگر اسب من به واکسن واکنش آلرژیک نشان داد ، چه باید بکنم؟

اگر اسب علائم واکسن را نشان داد ، بلافاصله با دامپزشک تماس بگیرید. بسته به نوع واکنش ، ممکن است بتوانید ناراحتی اسب خود را با درمان ساده کاهش دهید. اگر واکنش شدیدتر باشد ، اسب شما ممکن است به کمک دامپزشکی نیاز داشته باشد.

 

به این وب سایت رای دهید