ویزیت عمومی حیوانات خانگی

ویزیت عمومی حیوانات خانگی

0 دیدگاه 11 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 725
ویزیت عمومی حیوانات خانگی
ویزیت عمومی حیوانات خانگی- ویزیت عمومی حیوانات خانگی چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نگهداری از حیوانات خانگی را می توان یک رابطه همزیستی توصیف کرد. رابطه ای که هم برای حیوانات و هم برای انسان مفید است. از آنجا که نگهداری از حیوانات خانگی از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز انجام می شده و حیوانات خانگی تقریبا در هر فرهنگ و جامعه ای یافت می شوند نگهداری حیوانات خانگی ظاهرا نیاز انسان را برآورده می کند. حیوانات خانگی برای صاحبان خود مزایای جسمی و روحی ایجاد می کنند. قدم زدن با یک سگ می تواند هم برای انسان و هم برای سگ مفید و ارزشمند باشد.

حیوانات خانگی می توانند با افرادی که تنها زندگی می کنند یا افراد مسن که تعامل اجتماعی کافی با سایر افراد ندارند زندگی کنند. گروهی از حیوانات درمانی که اکثرا سگ یا گربه هستند از نظر پزشکی تأیید شده اند که برای ملاقات با افراد محدود مانند کودکان در بیمارستان ها یا سالمندان در خانه های سالمندان آورده می شوند. 

 

ویزیت حیوانات خانگی 

در صورت عدم رعایت برخی شرایط، نگهداری حیوانات به عنوان حیوانات خانگی ممکن است برای سلامتی آنها مضر باشد. مسئله مهم تغذیه نامناسب ممکن است اثرات بالینی ایجاد کند. به عنوان مثال، مصرف شکلات یا انگور توسط سگ ها ممکن است کشنده باشد.

حیوانات خانگی مخصوصا سگ ها مستعد چاقی هستند. تحقیقات نشان داده  است که حیوانات خانگی دارای اضافه وزن بیشتر در معرض ابتلا به دیابت، مشکلات کبدی، درد مفاصل، نارسایی کلیه و سرطان هستند. عدم ورزش و رژیم های پرکالری به عنوان عوامل اصلی چاقی حیوانات خانگی در نظر گرفته می شود. بنابراین شما می توانید با ویزیت عمومی حیوانات خانگی، مواظب سلامتی آنها باشید.

تاریخچه درمان حیوانات اهلی

امروزه حیوانات خانگی به یک صنعت دائمی تبدیل شده اند که برای اهداف مختلف از جمله ارزش آنها به عنوان حیوانات پرورش داده شده اند. حیوانات خانگی که با اهداف زیبایی پرورش داده می شوند ممکن است دارای حرفه نمایشی کامل باشند. سایر حیوانات خانگی ممکن است برای مسابقه یا سایر ورزش های رقابتی پرورش داده شوند.

فواید داشتن حیوان خانگی

حیوانات خانگی ممکن است این توانایی را داشته باشند که سلامتی را در مراقبین خود تحریک کنند به ویژه افراد مسن، افرادی که از آنها مراقبت می کنند و فردی که با او ورزش می کند. ویزیت عمومی و درمان حیوانات خانگی می تواند به افراد  با وجود علائم خلقی مانند اضطراب یا افسردگی کمک کند. داشتن حیوان خانگی همچنین می تواند به افراد در دستیابی به اهداف سلامتی مانند کاهش فشار خون یا اهداف روحی مانند کاهش استرس کمک کند.

داشتن حیوان خانگی باعث کاهش قابل توجه تری گلیسیرید و در نتیجه خطر بیماری قلبی در افراد مسن می شود.

مطالات نشان داده شده است که حیوانات خانگی می توانند در موارد زوال عقل اثر درمانی داشته باشند. سگ هایی که به عنوان سگ راهنما آموزش دیده اند می توانند به افراد دارای اختلال بینایی کمک کنند.

به این وب سایت رای دهید