غذاهایی که اسب را سالم نگه می دارد

غذاهایی که اسب را سالم نگه می دارد

0 دیدگاه 26 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 948
 غذاهایی که اسب را سالم نگه می دارد
اسبها به دلیل اینکه گیاه خوار هستند ، نیازهای غذایی آنها بسیار خاص است و دستگاه گوارش منحصر به فردی دارند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  سیستم گوارشی طولانی آنها نیاز به رژیم غذایی با فیبر بالا دارد که در مقادیر کم در مدت زمان طولانی مصرف می شود. به جای چند وعده غذایی زیاد مانند آنچه ما باید بخوریم ، اسبها بسیاری از وعده های غذایی کم را می خورند. در واقع اسبها بیشتر وقت خود را صرف خوردن می کنند! در اینجا خلاصه ای از آنچه اسب ها می خورند و چند مورد که نباید بخورند آورده شده است.

چمن مرتعی وگیاهان

غذای طبیعی اسب علف مرتعی و گیاهان لطیف است. مراتع خوب حاوی بیشتر مواد مغذی است که اسب برای سالم بودن نیاز دارد. همچنین حاوی سیلیس است که برای سلامت دندان مهم است. اسب ها می توانند با جیره های کمی زندگی کنند به همین دلیل است که مشکلاتی مانند چاقی ، سندرم متابولیک اسب و لامینیت در اسب های وحشی نادر است ، اما اغلب در اسب های مدرن ما رخ می دهد. لزوماً علف های مراتع مشکل نیستند. نوع اسب هایی که پرورش داده ایم و عدم تمرین. بردن اسب به مرتع سرسبز به طور ناگهانی برای اسبی که به آن عادت ندارد نیز می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. با این حال ، برای اسب مراتع خوب بهترین تغذیه را فراهم می کند.

علف خشک

بسیاری از ما این گرینه را نداریم که بتوانیم اسب خود را در طول سال به چراگاه ببریم. وقتی چمن در دسترس نیست ، یونجه بهترین انتخاب برای اسب است. یافتن یونجه اسب خوب می تواند مشکل باشد. بنابراین کمبود ویتامین ها و مواد معدنی را می توان با مکمل ها جبران کرد. برای برخی از اسب ها ، یونجه غنی می تواند مشکل ساز باشد همانطور که علف مرتع غنی می تواند باشد.

دانه ها

اسب ها ممکن است از مقادیر کمی غلات دیگر مانند ذرت تغذیه کنند. برخی از غلات مانند گندم برای اسب مناسب نیستند. بذر علف ها نزدیک ترین چیزی است که اسب وحشی می تواند در محیط طبیعی خود به خوردن غلات برسد. غلات که با روشهای امروزی رشد ، برداشت و پردازش می شوند غذای طبیعی اسب نیستند. تغذیه بیش از حد غلات با اسب آسان است. اسب به جویدن احتیاج ندارد .علف سیلیس می تواند به مواردی مانند زخم و مشکلات دندان کمک کند.

 

کنستانتره میکس

کنسانتره ها معمولاً ترکیبی از مواردی مانند غلات ، دانه کتان ، تفاله چغندر ، ملاس برای انرژی و طعم ، سبوس ، ویتامین ها و مواد معدنی و سایر مواد هستند. کنستانتره تجاری ممکن است تعدادی مواد تشکیل دهنده داشته باشند، یا برخی از کارخانه های خوراک کنسانتره را با مشخصات شما ترکیب می کنند (فقط زمانی کاربردی است که تعداد زیادی اسب داشته باشید کنستانتره میکس مانند غلات به جبران کمبود تغذیه و تامین سریع منبع انرژی کمک می کند. مادیان در کره اسب ، مادیان پرستاری ، اسبهای کار از تغذیه با کنسانتره علاوه بر علف یا یونجه استفاده می کنند.

نمک و مواد معدنی

مکمل هایی مانند نمک و مواد معدنی ممکن است در مخلوط کنسانتره گنجانده شده یا جداگانه ارائه شوند. ممکن است مقداری نمک با مواد معدنی مخلوط شود.  مکمل هایی مانند نمک و مواد معدنی ممکن است در مخلوط کنسانتره گنجانده شده یا جداگانه ارائه شوند.

درمان

بسیاری از ما دوست داریم غذاهای اسب خود را تغذیه کنیم. با این حال ، تغذیه اسب با گوشت یا غذاهای شیرین زیاد ، از جمله میوه توصیه نمی شود.اسب ها گیاه خوار هستند و حتی اگر اسب هنگام تغذیه با گوشت علائم ظاهری را نشان ندهد ، باز هم ممکن است احساس ناراحتی کنند و غذاهای عجیب و غریب بر فلور روده تأثیر بگذارند.

خوردن غذاهای کوچک به مقدار زیاد مهم است. غذاهای مورد نیاز باید به عنوان بخشی از برنامه کلی تغذیه در نظر گرفته شوند و اگر اسب شما نیاز به مراقبت از وزن خود دارد به حداقل برسد. اسب شما همچنین باید هنگام غذا دادن به غذاهای احترام آمیز عمل کند. 

آب

البته ، یک اسب واقعا آب "نمی خورد". با این حال ، آب جزء ضروری رژیم غذایی اسب است. یک اسب که علف مرتع می خورد احتمالاً به اندازه اسب که از رژیم غذایی یونجه استفاده می کند آب نخورد. با این حال ، آب تازه و تمیز برای هر دو ضروری است.

گیاهان سمی برای اسب

سبوس ، از جمله سبوس گندم و برنج ، به عنوان بخش عمده ای از رژیم غذایی اسب شما توصیه نمی شود. همه می توانند باعث عدم تعادل مواد معدنی شوند.

در صورت مشاهده هرگونه ناراحتی در اسب خود حتما با دامپزشک تماس بگیرید.

به این وب سایت رای دهید