آیا سگ می تواند مرغ خام بخورد؟

آیا سگ می تواند مرغ خام بخورد؟

0 دیدگاه 26 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 8868
آیا سگ می تواند مرغ خام بخورد؟
خوردن گوشت خام برای سگ چه عوارضی می تواند داشته باشد؟ آیا مرغ نپخته با مزاج سگ ما سازگاری دارد؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،تغذیه سگ با غذای خام به دلایلی یک روند عادی شده است. بسیاری از صاحبان آنها سعی می کنند رژیم طبیعی تری به سگ خود بدهند. مرغ خام یکی از غذاهای خام است که گاهی صاحبان سگ به حیوانات خانگی خود می دهند. این طیور نپخته ممکن است سالم تر از غذای فرآوری شده به نظر برسد ، اما می تواند برای سگ هایی که آن را مصرف می کنند - و همچنین صاحبان حیوانات خانگی که آن را تهیه می کنند - مشکلات جدی ایجاد کند.

آیا مرغ خام برای سگ ها بی خطر است؟

مرغ خام 100٪ گوشت طبیعی و فرآوری نشده است و از آنجا که سگ ها از نسل گرگ هستند ، برخی معتقدند که ارائه مرغ در این فرم از تغذیه مرغ پخته سالم تر است. متأسفانه ، مرغ خام می تواند خطرات جدی برای سگ شما ایجاد کند. اگرچه مرغ خام همیشه مشکل ساز نیست ، اما نمی توان گفت که همیشه بی خطر است. تغذیه مرغ خام به سگ خطرات زیادی را به همراه دارد و اکثر مردم در مورد حیوانات خانگی خود تصمیم می گیرند با خیال راحت آن را بازی کنند.

خطرات تغذیه مرغ خام برای سگ ها

در حالی که برخی افراد فقط بر مزایای مرغ خام تمرکز می کنند ، خطرات آن می تواند تهدید کننده زندگی سگ شما باشد و نباید نادیده گرفته شود. اگر از مرغ خام به عنوان بخشی از رژیم غذایی سگ خود تغذیه می کنید ، دو خطر اصلی دارد. اگر این تنها چیزی است که شما سگ خود را تغذیه می کنید یا بیشتر رژیم غذایی او را تشکیل می دهد.

عفونت های سالمونلا

Salmonella ، شایع ترین علت مسمومیت غذایی است و در بسیاری از غذاهای نپخته یا نیم پز از جمله مرغ وجود دارد. این باکتری ها در روده یا مدفوع حیوانات یافت می شوند و مصرف آنها بی خطر است. هنگامی که صاحب حیوان خانگی مرغ خام را در دست می گیرد ، فرصت گسترش این باکتری بر روی دست ، میزهای پیشخوان ، ظروف ، کاسه سگ و سگ شما افزایش می یابد. اگر این باکتری در دهان شخص یا دهان سگ به میزان کافی بالا وارد شود ، عفونت و علائم سالمونلوز ممکن است رخ دهد.

استفراغ ، اسهال ، بی حالی ، بی اشتهایی و تب از علائم اصلی سگ شما هستند که ممکن است به سالمونلا آلوده شده باشد. درمان نیاز به آنتی بیوتیک ها و داروهای دیگر همراه با مایعات درمانی IV دارد. اگر سگ شما دارای سیستم ایمنی ضعیف یا دیس بیوز شدید روده است ، نادیده گرفتن عفونت می تواند کشنده باشد. سالمونلا چیزی نیست که بدون میکروسکوپ مشاهده کنید بنابراین راهی برای شما وجود ندارد که بدانید آیا مرغ خامی که به سگ خود تغذیه می کنید آلوده است یا خیر. غذاها اغلب به دلیل آلودگی به سالمونلا به یاد می آیند ، اما گاهی اوقات تنها پس از بیمار شدن فرد کشف می شود. سالمونلوز خطر و نگرانی اصلی تغذیه مرغ خام به سگ شما است.

استخوانهای مرغ

مرغ ها دارای استخوان هستند و اگر مرغ خام را به سگ خود می خورید ، احتمال وجود استخوان در آن تکه مرغ بیشتر است. استخوان ها می توانند باعث انسداد معده یا روده شوند ، اندام های داخلی سگ را سوراخ کنند ، در دهان یا گلو گیر کرده و دندان ها را بشکنند. استخوان های مرغ پخته شده می تواند برای سگ ها مسئله ای بزرگتر باشد ، اما استخوان های خام مرغ می تواند به همان اندازه برای برخی از سگ ها مشکل ساز باشد. برداشتن استخوان های موجود در مرغ خام این خطر را برای سگ شما برطرف می کند.

سوء تغذیه

اگر از رژیم غذایی اختصاصی مرغ خام تغذیه می کنید یا بیشتر غذای سگ خود را تغذیه می کنید ، سوء تغذیه جدی ایجاد می شود. مرغ یک غذای کامل و متعادل برای هر سگی نیست . اگر سگ تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت نکند ، از مشکلات مختلفی از جمله شکستگی استخوان ها و مشکلات اندام رنج می برد . سگ ها برای سالم و قوی بودن به چیزی بیش از مرغ نیاز دارند. اگر علاوه بر مقداری مرغ خام از رژیم غذایی کامل و متعادل تغذیه کنید ، خطر سوء تغذیه تقریباً از بین می رود.

مزایای تغذیه مرغ خام برای سگ ها

علیرغم خطرات ناشی از تغذیه مرغ خام به سگ ، دلایلی وجود دارد که برخی از صاحبان سگها تغذیه مرغ خام را انتخاب می کنند. مرغ خام حدود 80 درصد پروتئین دارد ، هیچ کربوهیدرات یا قندی ندارد و مقداری پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، ویتامین B12 و سایر مواد مغذی مفید برای سگ را تأمین می کند. علاوه بر این ، سگهایی که حساسیت غذایی شدید دارند ، اگر رژیم غذایی آنها عمدتا از مرغ خام تشکیل شده باشد ، نگران مصرف غذا نیستند. سرانجام ، مرغ خام یک گوشت ارزان قیمت و یک گزینه ارزان قیمت است اگر بخواهید آن را به سگ خود بدهید.

اگر سگ شما با خوردن مرغ خام، هر یک از موضوعات اشاره شده برایش اتفاق افتاد شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با شماره 02128426719 تماس بگیرید و درخواست مشاوره با دامپزشک متخصص ثبت کنید یا در صورت لزوم درخواست ویزیت و درمان در منزل داشته باشید

به این وب سایت رای دهید