مراقبت از سگ مبتلا به آلرژی غذایی

مراقبت از سگ مبتلا به آلرژی غذایی

0 دیدگاه 28 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 683
مراقبت از سگ مبتلا به آلرژی غذایی
آلرژی در سگ ها چقدر شایع است؟ علت این حساسیت ها چیست؟؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر سگ شما مانند دیوانه ها خارش دارد امکان اینکه به حساسیت و آلرژی غذایی داشته باشد زیاد است.

آلرژی غذایی در سگ ها چقدر شایع است ؟

پاسخ: ده درصد از موارد آلرژی در سگ ها آلرژی غذایی است. سگ ها همچنین می توانند از عدم تحمل غذایی رنج ببرند ، که با حساسیت غذایی متفاوت است.

 علائم رایج حساسیت غذایی چیست؟ 

پاسخ: هر چیزی از التهاب مزمن گوش ، مشکلات گوارشی و اسهال مزمن گرفته تا گازهای مزمن ، لیس زدن پای آنها یا خارش در قسمت پشتی.

شایع ترین مواردی که می تواند باعث ایجاد حساسیت غذایی در سگ من شود ، کدامند؟

پاسخ: این یک مشکل ژنتیکی است ، و هنگامی که ایجاد می شود ، با قرار گرفتن در معرض هر چیزی که به آن حساسیت دارند، ایجاد می شود. رایج ترین آلرژن ها عبارتند از: گوشت گاو ، لبنیات ، گندم ، تخم مرغ ، مرغ ، بره ، سویا ، خوک ، خرگوش و ماهی. و اکثر سگها معمولاً به بیش از یک چیز حساسیت دارند.

 علت این حساسیت ها چیست؟

پاسخ: این یک امر چند عاملی است ، اما مطمئناً شما باید زمینه ژنتیکی برای ایجاد حساسیت داشته باشید. محیط نیز می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

 در حال حاضر تحقیقات زیادی در حال انجام است تا مشخص شود چه چیزی در دوران کودکی اولیه یا بچه گربه ای باعث می شود سیستم ایمنی بدن این ویژگی را بیشتر بیان کند. یک فرایند آموزش ایمنی در چند هفته اول زندگی اتفاق می افتد. حیوانات جوان تحت درمان با آنتی بیوتیک ها به طور بالقوه می توانند مستعد مشکلات بعدی در زندگی باشند زیرا آنتی بیوتیک ها محیط داخل روده را که بزرگترین اندام ایمنی بدن است تغییر می دهد. این می تواند یک علت مستعد کننده باشد ، اما سپس محرک در معرض آلرژن قرار می گیرد.

آیا برخی از نژادها مستعد حساسیت غذایی هستند؟

پاسخ: برخی از آنها وجود دارد ، اما من فکر می کنم این بستگی به این دارد که با چه کسی صحبت کنید. همچنین می تواند بر اساس کشور یا قسمتی از کشور متفاوت باشد. ممکن است به همین سادگی باشد که پرورش دهندگان ، با خانواده حیوانات نژادی خود ، در منطقه شما هستند. بنابراین اگر شما پرورش دهنده ای برجسته دارید که در حال پرورش خطی است که به دلیل آلرژی شناخته شده است ، فکر می کنید که این نژاد معمولاً حساسیت غذایی دارد. در تجربه من ، بازیگران ، شبانان آلمانی. داششوند ، کاک اسپانیل و گربه های رکس شایع ترین نژادها هستند .

 چگونه می توانم تشخیص دهم که آیا سگ من به غذا حساسیت دارد یا چیز دیگری باعث این مشکل شده است؟

پاسخ: تنها یک راه برای تشخیص دقیق حساسیت غذایی وجود دارد و آن رژیم حذف و چالش است. بنابراین کاری که ما انجام می دهیم این است که سگ را از تمام غذاهایی که می خورد برداریم و او را روی غذایی بگذاریم که قبلاً هرگز نخورده بودند. با وجود همه رژیم های عجیب و غریب در حال حاضر ، این می تواند بسیار دشوار باشد. من مردم را برای تمساح و یاک فرستاده ام. هنگامی که سگ بهبود یافت ، ما غذاهای قدیمی را که فکر می کنیم در وهله اول مشکلات ایجاد کرده اند ، دوباره معرفی می کنیم. اگر آنها واکنشی نشان دهند که معمولاً چند روز تا چند هفته طول می کشد ، ما می دانیم که آنها به غذای حساسیت دارند.

 

آزمایشات خاصی برای رد مشکلات دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، ممکن است نمونه ای از ترشحات را از گوش بگیرید تا ببینید مشکلی در آنجا وجود دارد یا از نظر حساسیت های محیطی پوست را آزمایش کنید. آزمایش خون یک آزمایش دقیق برای هر گونه حساسیت نیست.

 آیا تغییر رژیم غذایی سگ من باعث ایجاد حساسیت غذایی می شود؟

پاسخ: اگر سگ به چیزی در آن رژیم حساس شده باشد ، می تواند. با این حال ، هیچ راهی وجود ندارد که بدانید آیا سگ شما به ماده ای حساس شده است یا خیر.

 آیا سگ من می تواند به طور ناگهانی به چیزی که سالها بدون هیچ مشکلی خوردند حساسیت غذایی نشان دهد؟ آیا این اتفاق ادامه خواهد داشت؟

پاسخ: این در سگهای حساس به غذا رایج است. آنها باید حساس شوند ؛ آنها باید مدتی در معرض دید قرار گرفته باشند. بنابراین ، به طور کلی ، آنها اولین بار که آن را می خورند واقعاً واکنش چشمگیری نشان نمی دهند ، اما سگی که سالها غذا خورده است می تواند ناگهان به آن غذا حساسیت پیدا کند.

اگر رژیم غذایی حذف علائم بالینی حیوان خانگی را بهبود بخشد و صاحب آن بتواند دو تا سه رژیم غذایی را که سگ می تواند تحمل کند پیدا کند ، توصیه می کنم هر دو تا سه ماه یکبار آنها را بچرخانید. تمام نکته این است که آنها را برای یک ماه تا چند سال ثابت نگه دارید تا در نهایت بتوانید آزمایش چالشی آنها را انجام دهید تا مشخص شود سگ به چه چیزی واقعا حساسیت دارد. اگر واقعاً خوش شانس هستید ، می توانید به رژیم غذایی عادی تر برگردید و نه به این رژیم های گران قیمت و عجیب و غریب.

 و اگر آنها به اندازه کافی جوان هستند ، حساسیت غذایی گاهی خود به خود برطرف می شود.

چگونه می توانم سگ مبتلا به آلرژی غذایی را درمان کنم؟

پاسخ: می توانید سعی کنید علائم را بپوشانید ، اما اگر بیماری دارید که ناشی از آن است که هر روز در دهان خود می گذارید ، بهترین درمان این است که هر روز آن را در دهان خود متوقف کنید. من همیشه از گیاهان دارویی استفاده می کنم و فکر می کنم آنها می توانند کمک کنند ، اما نه به اندازه اجتناب از علت ایجاد مشکل.

 آیا باید به جای خرید غذا برای سگم غذا بپزم؟ رژیم خام چطور ، آیا این کمک می کند؟

پاسخ: نکته مثبت رژیم پخته این است که شما دقیقاً می دانید چه چیزی در آن وجود دارد و می توانید آن را کنترل کنید. نقطه ضعف این مشکل بیشتر است و متأسفانه اکثر مردم این کار را به درستی انجام نمی دهند. آنها مکمل ها را کنار می گذارند ، از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند و در نهایت رژیم غذایی نامتعادل به سگ یا گربه خود می دهند.

هیچ چیز جادویی در مورد رژیم های خام وجود ندارد. برخی از سگ ها روی آنها بسیار خوب رفتار می کنند و برخی از سگ ها روی آنها خیلی خوب عمل نمی کنند. ساختار پروتئین ممکن است متفاوت از رژیم غذایی پخته یا فرآوری شده باشد و این برای برخی از سگ ها تفاوت ایجاد می کند. اما آنقدرها رایج نیست که ما به همه بگوییم باید رژیم خام را امتحان کنند.

 آیا می توانم کاری کنم که توله سگم دچار حساسیت غذایی نشود؟

پاسخ: فکر نمی کنم کسی به شما بگوید که اگر توله سگ شما مستعد است می توانید از حساسیت غذایی جلوگیری کنید. نظر من این است که اگر رژیم غذایی متنوعی را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، بنابراین آنها به طور طبیعی به چرخش در می آیند ، با این کار سلامت روده را حفظ می کنید.

من به توله سگ ها و بچه گربه های جوان توصیه می کنم که آنها را روی پروبیوتیک ها قرار دهند. من بسیار نگران استفاده از آنتی بیوتیک ها در حیوانات در حال رشد هستم. من فکر می کنم تعادل روده آنها را به هم می زند و فکر می کنم ممکن است به مرور زمان احتمال حساسیت آنها را افزایش دهد. بنابراین در مورد توله سگ ها ، سعی می کنم از آنتی بیوتیک ها اجتناب کنم و تا شش ماهگی تا یک سالگی از پروبیوتیک ها استفاده کنم و به آنها رژیم غذایی متنوع بدهم.

در صورت بروز هر گونه آلرژی در سگ خود با سامانه دامپزشک تماس بگیرید.

 

 

به این وب سایت رای دهید