تربیت توله سگ دوبرمن پینچر

تربیت توله سگ دوبرمن پینچر

0 دیدگاه 3 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 2945
تربیت توله سگ دوبرمن پینچر
دوبرمن پینچر این تمایز را دارد که یکی از تنها نژادها در گروه کاری AKC است که به طور خاص برای همراهی انسان پرورش داده شده است. این نژاد در قرن نوزدهم توسط یک باجگیر آلمانی لوئیس دوبرمن ایجاد شد تا او را در کارهای روزانه خود همراهی کند. با تکیه بر میراث این نژاد، دوبرمن امروزی شجاع، وفادار و هوشیار است، در حالی که توانایی یک همراه عالی را حفظ می کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دوبرمن آموزش دیده سگی شاد است که می تواند زمان بیشتری را با شما بگذراند. مسیر شما به سمت یک دوبرمن پینچر آموزش دیده در واقع قبل از اینکه توله سگ خود را به خانه بیاورید آغاز می شود. با یک پرورش دهنده معتبر یا نجات نژاد شروع می شود.

دایانا بورک، از Rockmere Dobermans ، همچنین یک پرورش دهنده شایستگی AKC است و می گوید که صاحبان احتمالی توله سگ ها باید با پرورش دهندگان مشورت کنند. "با پرورش دهنده به طور گسترده از طریق تلفن صحبت کنید.

8 هفته تا 16 هفته

اجتماعی شدن هوشمند کلیدی است

بورک در توصیه خود به صاحبان توله سگ دوبرمن می گوید: "من اجتماعی شدن - اجتماعی سازی هوشمند - را در بالای لیست قرار دادم."

این به این معنی است که توله سگ خود را در معرض بسیاری از تجربیات خوب مناسب با سنش قرار دهید و مطمئن شوید که از هرگونه تجربه بد اجتناب می کند. توله سگ های دوبرمن خاطرات طولانی دارند و به عنوان مربی سگ و ارزیابی کننده CGC ، Jacqui Foster ، CPDT-KA ، از Ren's Pups ، LLC ، می گوید: "یک تجربه بد صد تجربه خوب را نفی می کند."

هر دو پرورش دهنده توصیه می کنند که توله سگ دوبرمن خود را به پارک سگ نبرید ، زیرا توله سگ های جوان بسیار تاثیرگذار هستند و خلق و خو، وضعیت واکسیناسیون و آموزش سگ هایی که ممکن است در آنجا با آنها روبرو شوند برای شما ناشناخته است. بورک توصیه می کند که یک "مربی سگ خوب" پیدا کنید. زیرا توله ها رفتار سگ های مسن تر را الگو می کنند. یک سگ مسن تربیت شده، خوش اخلاق که برای شما آشنا است می تواند یک مثال عالی برای دنبال کردن توله سگ شما باشد.

گلدبرگ خاطرنشان می‌کند که «دوبرمن در ابتدا برای ناوگان پیاده‌روی، شجاع، محافظ و ارتباط نزدیک با صاحبانش ساخته شد. این باعث می شود توله سگ دابی معمولی به یک جوان کنجکاو و اجتماعی تبدیل شود که چیزی جز ملاقات با هر فرد و سگی که در دسترس است نمی خواهد. او توصیه می کند که توله سگ خود را به شیوه ای کنترل شده با افراد جدید، موقعیت ها و حتی سطوح مختلف، «مانند کاشی، فرش و چوب» آشنا کنید.

 

گلدبرگ در ادامه می گوید: " دوبرمن جوان برای محبت به پرش و پنجه کشیدن تمایل دارد. " او توصیه می کند که به صاحبان خانه آموزش داده شود تا به توله سگ خود بیاموزند "قبل از رسیدن به وزن نهایی 70 کیلوگرم یا بیشتر ، از مردم با احترام استقبال کنند بدون اینکه خوب بپرند!"

برای آموزش احوالپرسی مودبانه، گلدبرگ موارد زیر را توصیه می‌کند: «فقط یک خوراکی به دوستان خود بدهید و به آنها نشان دهید که چگونه آن را فقط یک اینچ بالاتر از بینی توله سگ نگه دارند و در حالی که آن را کمی به سمت گوش‌هایش می‌برید. توله سگ می نشیند و دوست شما می تواند غذا را آزاد کند و با آرامش حیوان خانگی خود را آموزش دهید. 

آموزش جعبه کمک بزرگی برای دستیابی سریع و موفقیت آمیز به آموزش خانگی است. برای این منظور، روتر توله‌هایش را قبل از رفتن به خانه‌های جدیدشان آموزش می‌دهد.

چگونه سگ خود را منتظر تربیت کنیم؟

 

آموزش یادآوری و توجه را معرفی کنید

گلدبرگ در طول چندین دهه تجربه خود در آموزش سگ دریافته است که 8 هفتگی "سن مناسبی برای معرفی آرام آرام مفهوم آمدن در هنگام فراخوانی است." همانطور که او اشاره می کند، "در هر حال، طولی نمی کشد که او می تواند از شما پیشی بگیرد. بنابراین فراخوان یا فرمان "بیا" برای دوبرمن ها در هر سنی بسیار مهم است. " 

برای شروع آموزش فراخوان ، گلدبرگ توصیه می کند: "در این مرحله ، توله سگ بیشتر می خواهد با شما باشد. پس منتظر بمانید تا چند فوت دورتر سرگردان شود، زانو بزنید و او را به نام صدا بزنید. تنها یک کف زدن یا سوت توجه او را جلب می کند. و این بهترین لحظه برای رسیدن به یک خوراکی و تشویق او برای آمدن به شما است."

گلدبرگ به صاحبان اخبار هشدار می دهد که وقتی توله سگ ها به سمت شما می آیند "مطمئن شوید" آنها را نگیرید یا اگر بی توجهی کرد صدای خود را بلند کنید. این امر ناخواسته به توله سگ می آموزد که از شما فرمان ببرد، "و این برعکس چیزی است که می خواهید آموزش دهید. رزرو فقط برای آمدن وقتی تماس گرفته می شود ، و او به سرعت یاد می گیرد. "

جلب توجه توله سگ و حفظ تمرکز او روی شما، پایه و اساس سایر آموزش های اطاعت و عملکرد است. همانطور که بورک می گوید، "تمرین توجه همه چیز در مورد تمام آموزش های بیشتر است، به خصوص اگر به ورزش های رقابتی سگ علاقه مند هستید." 

16 هفته تا 6 ماه

گاز گرفتن توله سگ را مدیریت کنید

آیا هنگام بازی توله سگ شما از کنترل خارج می شود؟ آنها ممکن است فقط به چرت زدن نیاز داشته باشند! گلدبرگ مشاهده کرده است که "اکثریت قریب به اتفاق گاز گرفتن شدید توله سگ ها به دلیل کمبود خواب است. اگر دوبرمن شما شبیه تمساح شد ، او را بخوابانید. " او این نکته را به‌عنوان «شاید مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توانم به شما هنگام پرورش یک توله دوبرمن بدهم، فهرست می‌کند. آنها به خواب و چرت زیاد نیاز دارند. 

با توجه به میزان هوشیاری ، کنجکاوی ، انرژی و اشتیاق دوبرمن ها ، نمی توان به آسانی دست کم گرفت که توله سگ شما به خواب نیاز دارد. به گفته گلدبرگ، «توله سگ خسته به نظر نمی رسد خسته باشد. در واقع ، آنها تمایل به بالا رفتن دارند ، در اطراف خانه زوم می کنند و هر کسی را که بخواهد جلوی آنها را بگیرد ، می گیرند. اما به یاد داشته باشید، یک توله سگ استراحت، توله سگ خوبی است.

 به ساختن بر اساس آموزش اطاعت اولیه ادامه دهید

دوبرمن به طور گسترده ای به عنوان سگ کارگر اصلی مورد تحسین قرار می گیرد و شما می توانید با آموزش اولیه و مداوم بهترین ویژگی های کاری سگ خود را تشویق کنید. آموزش دستورات اولیه مانند نشستن، پایین رفتن و ماندن و همچنین راه رفتن با بند بند را از سنین پایین به توله سگ دوبرمن خود شروع کنید. 

6 ماه تا 12 ماه

کار بر روی کنترل ضربه

یادگیری کنترل تکان های آنها برای همه توله سگ ها مهم است و می تواند آنها را از خطرات جدی (مانند فرار به خیابان) نجات دهد. کلید کنترل تکانه این است که سگتان را وادار کنید تا روی شما تمرکز کند - آموزش توجه را که در اوایل شروع کردید به خاطر دارید؟ حتما به سگ خود بیاموزید که توجه با شما بودن لذت بخش ترین تجربه ممکن است. طبیعتاً دوبرمن شما می خواهد همراه شما باشد ، بنابراین با متقاعد کردن آنها که بهترین مکان برای کنارتان است ، بر این تمایل تمرکز کنید! بازی و پیوند با توله سگ شما به تقویت این امر کمک می کند.

ورزش های سگ را پیدا کنید

علاوه بر ادامه آموزش اطاعت ، می توانید توله سگ دوبرمن خود را در معرض ورزش های مختلف سگ مانند چابکی ، غواصی ، و ورزش های حفاظتی قرار دهید ، که در آن دوبرمن ها برتری دارند. فقط مطمئن شوید که در این فعالیت ها قد و سطوح مناسب سن خود را رعایت کنید ، زیرا سگ های نژاد بزرگ معمولاً تا سن 16 تا 18 ماهگی صفحات رشد خود را با هم ترکیب نمی کنند.

دوبرمن ها به دلیل توانایی خود در یادگیری و حفظ آموزش خود شناخته شده اند، بنابراین از تمام فرصت های آموزشی خود با توله سگ خود نهایت استفاده را ببرید! پاداش یک همراه وفادار، فداکار، با اخلاق و عضوی از خانواده خواهد بود که زندگی با او لذت بخش است.

 

به این وب سایت رای دهید