شایع ترین آلرژی ها در سگ

شایع ترین آلرژی ها در سگ

0 دیدگاه 5 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 511
شایع ترین آلرژی ها در سگ
آیا سگ شما ناراحت است و خارش دارد ؟ آیا ممکنه آلرژی باشه!؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، به زبان ساده، آلرژی یک واکنش سیستم ایمنی است. هنگامی که شما آلرژی دارید، سیستم ایمنی بدن شما با تولید آنتی بادی ها واکنش بیش از حد نشان می دهد - سلول های تخصصی که از بدن در برابر مهاجمان خارجی مانند ویروس ها و باکتری ها محافظت می کنند.

گلبول های سفید مخصوص مبارزه با بیماری مانند ائوزینوفیل ها نیز در ایجاد آلرژی نقش دارند.

گاهی اوقات، این سلول های محافظ، مواد بی ضرری مانند بزاق ناشی از نیش حشرات، گرد و غبار استنشاق شده، گرده، پروتئین های موجود در غذا یا حتی محلول های پاک کننده را به عنوان یک تهدید اشتباه می گیرند. هنگامی که گلبول های سفید خون این مواد را خطرناک می دانند، حمله می کنند و در نتیجه باعث التهاب و خارش پوست می شوند. واکنش شدید به این مواد که آلرژن نامیده می شود، همان چیزی است که باعث علائم آلرژی می شود.

ویزیت دامپزشکی سگ

سگ ها و توله ها نیز از آلرژی رنج می برند. بنابراین اگر می‌پرسید چه چیزی باعث ناراحتی خارش حیوان خانگی شما می‌شود، در اینجا نگاهی به برخی از رایج‌ترین آلرژی‌های سگ و توله‌سگ می‌اندازیم.

آلرژی به کک

 آلرژی به کک شایع ترین آلرژی است که سگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سگ‌های حساس زمانی که به پروتئین موجود در بزاق کک واکنش نشان می‌دهند، دچار بیماری پوستی می‌شوند و ممکن است فقط یک گاز گرفتن طول بکشد تا خارش سراسری ایجاد شود. ماه‌های گرم بهار و تابستان فصل کک بدترین ماه‌ها برای آلرژی به کک هستند، اما هر زمان ممکن است در برخی از نقاط کشور ایجاد شوند.

شایع ترین علامت خارش شدید در نیمه عقب سگ، به ویژه ناحیه پشت بلافاصله بالای دم است.کنترل کک برای سگ‌هایی که از درماتیت آلرژیک کک رنج می‌برند ضروری است، زیرا فقط یک نیش کک طول می‌کشد تا توله سگ شما دچار جنون خراش شود.

محصولات زیادی برای از بین بردن ایمن کک ها روی سگ شما و در محیط آن وجود دارد و بهتر است با دامپزشک خود در مورد بهترین گزینه برای حیوان خانگی خود صحبت کنید.

آلرژی استنشاقی (آتوپی)

درماتیت آلرژیک ناشی از آلرژن های محیطی، که به عنوان آتوپی نیز شناخته می شود، یکی از دلایل اصلی خارش در سگ ها است. سگ‌ها می‌توانند روی پوست خود به همان چیزهایی واکنش نشان دهند که باعث می‌شود صاحبان در طول ماه‌های بهار و پاییز دچار حملات عطسه شوند. حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت سگ‌ها به چیزی که تنفس می‌کنند یا در تماس با آن در محیط قرار می‌گیرند آلرژی دارند و درماتیت آلرژیک دومین آلرژی شایع در سگ‌ها است.

شایع ترین علامت حساسیت های محیطی در سگ ها خارش پوست است. آتوپی نیاز به تشخیص دامپزشکی دارد و می تواند یک چالش برای کنترل باشد، زیرا اجتناب از مقصر - به عنوان مثال علف - در محیط توله سگ تقریبا غیرممکن است.

حساسیت غذایی

آلرژی غذایی تقریباً به اندازه آلرژی به کک یا آلرژی های محیطی رایج نیست. اگر سگی به چیزی در رژیم غذایی خود حساسیت داشته باشد، معمولاً مقصر پروتئینی است که معمولاً در مواد تشکیل دهنده غذاهای تجاری حیوانات خانگی یافت می شود . 3 پروتئین ها نه تنها در گوشت ها، بلکه در ترکیبات غلات، شیر و تخم مرغ نیز یافت می شوند.

تشخیص آلرژی غذایی می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا بسیاری از مواد مختلف مواد غذایی رایج برای حیوانات خانگی را تشکیل می دهند، و حتی مقدار کمی از یک آلرژن می تواند باعث واکنش شود. برای کمک با دامپزشک مشورت کنید.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی - یک آلرژی تماسی - در سگ ها زمانی که سگ شما با یک آلرژن تماس پیدا می کند باعث التهاب می شود. این وضعیت به دلیل ماهیت محافظتی کت خز حیوان خانگی شما بسیار نادر است. هنگامی که رخ می دهد، در جایی که نواحی با خز نازک مانند شکم یا پنجه ها با زمین یا زمین تماس پیدا می کنند، التهاب را مشاهده خواهید کرد.

اگر به سگ خود حساسیت دارید چه؟

زمانی که توله سگی که عاشقش شده اید باعث عطسه شما نیز می شود، وضعیت غم انگیزی است. آلرژی به حیوانات خانگی می تواند به ویژه برای افراد مبتلا به آسم مشکل ساز باشد و می تواند سلامتی را در تمام طول سال تحت تاثیر قرار دهد.

اما این خز سگ شما نیست که باعث عطسه شما می شود. شوره حیوان خانگی - پوست ریخته شده - و بزاق خشک شده ترشحاتی دارد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود.  با پزشک خود مشورت کنید و راه هایی را برای جلوگیری از عطسه در خانه بررسی کنید.

 

به این وب سایت رای دهید