گربه بمبئی

گربه بمبئی

0 دیدگاه 11 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 947
گربه بمبئی
گربه بمبئی با موی مشکی و درخشان، سر گرد و چشمان طلایی درخشانش، شبیه یک پلنگ کوچک است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه بمبئی نژاد جدیدی از ترکیب دو نژاد مختلف با هم است. گربه بمبئی حاصل زاد و ولد بین نژاد مو کوتاه آمریکایی و برمه ای است.

گربه بمبئی به مستقل بودن معروف است، بمبئی‌ها، مشتاق به بودن با انسان‌ها هستند، و مدام دنبال شما می‌کنند و در حین راه رفتن خود را دور پاهای شما حلقه می‌کنند. اگر ساعت‌های طولانی دور از خانه کار می‌کنید یا زیاد سفر می‌کنید، گربه بمبئی ممکن است بهترین انتخاب نژاد نباشد. از آنجایی که بمبئی‌ها برون‌گرا و اجتماعی هستند، بمبئی‌ها با علاقه‌ای کنجکاو به غریبه‌ها سلام می‌کنند و بازی با بچه‌ها را دوست دارند. بمبئی‌ها حتی با سگ‌ها دوست وبا دیگر گربه‌ها کنار می‌آیند، مخصوصاً وقتی با هم بزرگ شوند.

بررسی نژاد گربه بمبئی

وزن: حدود 8 تا 15 پوند

طول: حدود 13 تا 20 اینچ

مو:  ظریف و کوتاه، با بافتی ساتن مانند و براق چرم درخشان و درخشان

رنگ مو: مشکی

رنگ چشم: از طلایی تا مسی

امید به زندگی: 15 تا 20 سال

ویژگی های گربه بمبئی

سطح محبت                         بالا

دوستی                               بالا

بچه دوستانه                         بالا

حیوانات خانگی دوستانه          بالا

نیازهای ورزش                    متوسط

بازیگوشی                           بالا

سطح انرژی                      متوسط

هوش                                بالا

تمایل به میو کردن             متوسط

مقدار ریزش مو                     کم

 

تاریخچه گربه بمبئی

بمبئی همانطور که ما آن را در ایالات متحده می شناسیم توسط یک پرورش دهنده گربه به نام نیکی هورنر توسعه داده شد، که به دنبال ایجاد یک نژاد گربه شبیه به پلنگ مینیاتوری بود. اگرچه سال‌های زیادی طول کشید، اما با برنامه‌ریزی‌های دقیق بین گربه‌های برمه‌ای و آمریکایی گربه‌های مو کوتاه، در نهایت نژادی به وجود آمد که بسیار شبیه برمه‌ای بود، اما با موی مشکی. هورنر نام بمبئی را به عنوان اشاره ای به پلنگ سیاه هند انتخاب کرد که الهام بخش او برای ایجاد این نژاد جدید بود.

بمبئی صفات مختلفی را از دو نژاد بنیانگذار به ارث برد. تیپ بدنی بمبئی با کمی تفاوت به بدن برمه ای ها شباهت زیادی دارد. شخصیت آرام بمبئی بسیار شبیه شخصیت مو کوتاه آمریکایی است، اگرچه بمبئی نیز مانند برمه ای ها بسیار اجتماعی و کنجکاو است.

مراقبت از گربه بمبئی

نظافت موی ساتنی کوتاه و ظریف Bombay نمی‌تواند آسان‌ باشد. به سادگی خز این گربه را یک بار در هفته مسواک بزنید یا با یک پارچه چوبی نرم مالش دهید تا درخشش چرمی کت ظاهر شود. بمبئی گربه ای بسیار تمیز است که موهایش خیلی کم می ریزد. حمام های گاه به گاه موی او را نرم و براق می کند. ناخن ها را هر دو هفته یا بیشتر کوتاه کنید و هر دو هفته یکبار به داخل گوش های بمبئی خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که قرمز یا بیش از حد کثیف نیستند. اگر گوش‌ها کمی کثیف به نظر می‌رسند، می‌توانید آن‌ها را در خانه با گوش پاک‌کن مخصوص حیوانات خانگی و پنبه و یا گاز مربعی تمیز کنید

گربه بمبئی بازیگوش و کنجکاو است. بچه گربه های بمبئی مقادیر به ظاهر بی پایانی انرژی دارند، اما با افزایش سن گربه های بمبئی، نرم تر می شوند و به مرور زمان علاقه به بغل شدن توسط صاحب خود دارند. حتی بمبئی های بزرگسال همیشه برای یک جلسه بازی یا بازی آماده هستند. گربه‌های بمبئی مخصوصاً اسباب‌بازی‌های پازلی را دوست دارند، که گربه‌ها را تشویق می‌کند تا از نظر فیزیکی آنها را دستکاری کنند تا به غذا برسند. برخی حتی دوست دارند مثل سگ بازی کنند. بمبئی ها گربه هایی باهوش و کاملاً آموزش پذیر هستند. برخی از بمبئی‌ها به راحتی روی بند راه می‌روند.

خاراندن یک رفتار طبیعی است که برای سلامت جسمی و روانی همه گربه ها خوب است، اما شما می خواهید به گربه خود مکان های مناسب برای خاراندن (نه روی کاناپه!) را نشان دهید. سطوح مختلف قابل قبولی را برای خراشیدن به بمبئی خود ارائه دهید، از جمله سطوح عمودی مانند میله های خراشیده یا درختان گربه و سطوح افقی مانند خراش های مقوا یا سیزال که روی زمین قرار دارند.

مشکلات رایج سلامتی

اگرچه بمبئی به طور کلی یک گربه سالم است، اما چند بیماری مرتبط ژنتیکی در این نژاد وجود دارد، از جمله کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (که باعث ضخیم شدن دیواره های قلب می شود و شایع ترین شکل بیماری قلبی است که در گربه ها دیده می شود. )، و مشکلات تنفسی احتمالی به دلیل کوتاه بودن پوزه این نژاد. پرورش دهندگان مسئول بمبئی برای جلوگیری از پرورش گربه هایی که مشکلات سلامتی دارند، اصلاح نژاد را با دقت برنامه ریزی می کنند. هنگام جستجوی یک پرورش دهنده گربه، بپرسید که آیا آنها تضمین سلامتی برای بچه گربه های خود ارائه می دهند یا خیر.

رژیم غذایی و تغذیه

چاقی یک نگرانی برای همه گربه ها است. از آنجایی که بمبئی بدنه ای فشرده دارد، بسیار مهم است که مطمئن شوید بمبئی شما بیش از حد وزن اضافه نمی کند. لاغر ماندن به پیشگیری از مشکلات سلامتی مرتبط با وزن مانند دیابت و آرتریت و همچنین بیماری قلبی کمک می‌کند، که بمبئی را با نرخ بالاتری نسبت به سایر نژادها تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغذیه رایگان (ترک غذا در تمام طول روز) می تواند منجر به تنقلات بیش از حد بی فکر شود. درعوض، مقدار غذا را دو بار در روز برای گربه های بالغ سرو کنید (گربه ها باید سه تا چهار وعده غذایی کوچکتر در روز بخورند). از پرورش دهنده یا دامپزشک خود بخواهید که یک غذای باکیفیت را برای بمبئی خود توصیه کند.

 گربه های بمبیی، با محبت و با روحیه، خز با مراقبت آسان / ریزش موی کم، دوستانه با مردم و سایر حیوانات خانگی هستند اما نژادی نادرو و نیاز به توجه زیادی دارد.

به این وب سایت رای دهید