مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی

مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی

0 دیدگاه 11 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 337
مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی
مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی - در مورد مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال در مورد این موضوع اندیشیده اید؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا قصد داریم به بررسی مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی بپردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

اهمیت مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی

سگ های بالغ حداقل سالی یک بار باید معاینه کامل دامپزشکی داشته باشند. توله ها معمولا هر 3 تا 4 هفته یکبار تا 4 ماهگی نیاز به ویزیت دامپزشکی دارند. سگ های سالمند (بیش از 7 تا 8 سال) باید دو بار در سال یا بیشتر به دامپزشک خود مراجعه کنند زیرا این بیماری در حیوانات خانگی مسن تر شایع تر است و زودتر قابل شناسایی است. دامپزشک شما ممکن است یک برنامه سلامتی را برای مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی شما توصیه کند، از جمله آزمایش خون معمول برای نظارت بر مشکلاتی مانند بیماری اولیه کلیه یا کبد.

نشانه های بیماری در سگ

از آنجایی که شما بیش از هر کس دیگری با سگ خود آشنا هستید، باید به دقت مراقب علائم بیماری باشید که ممکن است شخص دیگری یا حتی دامپزشک از قلم بیفتد. علائم عمومی بیماری شامل کمبود اشتها یا کاهش فعالیت است. سایر علائم خاص تر عبارتند از استفراغ و اسهال، ادرار بیشتر (یا کمتر) مکرر، سرفه و عطسه، یا ترشح از چشم، گوش یا بینی. این بیماری همچنین می تواند به صورت ریزش مو یا نواحی خارش دار روی پوست یا اطراف گوش ظاهر شود. مشکلات مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی اغلب به صورت سفتی یا لنگش دیده می شود، مانند وزن نگرفتن روی پا. اگر سگ شما هر یک از این علائم را بیش از یک یا دو روز نشان داد، ملاقات با دامپزشک ایده خوبی است تا بدین طریق مراقبت های دامپزشکی حیوانات خانگی در مورد سگ خود به کار بگیرید تا بتواند سلامتی خود را به دست آورد.

 دارو دادن به حیوانات خانگی

قرص ها و داروهای جویدنی معمولا برای سگ ها نسبتا آسان است. بیشتر سگ ها به راحتی قرصی را می خورند که در یک خوراکی کوچک مانند یک تکه پنیر یا کمی کره بادام زمینی پنهان شده است. گاهی اوقات، بسته نگه داشتن پوزه سگ تا زمانی که مطمئن شوید که آن را قورت داده است، می تواند مفید باشد. گاهی اوقات داروهای مایع مخصوصا برای توله سگ ها تجویز می شود. مایعات را می توان از طریق یک سرنگ به پشت دهان سگ با قرار دادن نوک سرنگ در نزدیکی دندان های عقبی در دو طرف تزریق کرد. نگه داشتن سر سگ تا حدی به سمت بالا می تواند به جلوگیری از ریختن آن کمک کند. محصولات نقطه‌ای یا سایر داروهای موضعی مستقیما روی کت یا پوست تزریق می‌شوند. اگر سگ شما به قطره چشم یا داروی گوش نیاز دارد، مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی بهترین تصمیم برای برگرداندن سلامتی حیوان خانگی شما است. صرف نظر از نوع دارو یا نحوه تجویز آن، خواندن و پیروی تمام دستورالعمل های برچسب مهم است.

واکسیناسیون ها

واکسیناسیون یکی از اجزای کلیدی طب پیشگیرانه در سگ ها است، درست مانند افراد. واکسیناسیون برای تحریک سیستم ایمنی در برابر عفونت قبل از قرار گرفتن در معرض یک بیماری تزریق می شود. چندین واکسن به طور معمول به عنوان دفاع اصلی در برابر بیماری های عفونی جدی (به عنوان مثال، دیستمپر، پاروویروس، هاری) به سگ ها داده می شود. چندین مورد دیگر (که به عنوان غیر اصلی نامیده می شوند) در مناطق و موقعیت های خاص مهم هستند. دامپزشک از طریق مراقبت های دامپزشکی سگ اهلی می تواند توصیه کند که کدام واکسن در منطقه و شرایط محلی شما ضروری است.

به طور سنتی، واکسن های تقویت کننده هر ساله در طول زندگی سگ برای اطمینان از محافظت مداوم انجام می شود. با این حال، نیاز به واکسیناسیون مجدد سالانه در سال های اخیر مورد سوال قرار گرفته است. برخی از داده ها نشان می دهد که پس از سال اول زندگی، ایمنی به اندازه کافی طولانی است به طوری که واکسیناسیون تقویت کننده تنها هر چند سال یک بار مورد نیاز است. دامپزشک شما از جدیدترین یافته ها آگاه خواهد بود و می تواند به شما در مورد بهترین برنامه واکسیناسیون برای حیوان خانگی خود توصیه کند.

به این وب سایت رای دهید