مشخصات نژاد سگ پودل

مشخصات نژاد سگ پودل

0 دیدگاه 12 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 689
 مشخصات نژاد سگ پودل
در میان محبوب ترین نژادهای سگ، پودل ها سگ هایی بسیار باهوش و پرانرژی با خلق و خوی خوب هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگرچه پودل ها از نظر تاریخی یک سگ فرانسوی هستند. اما پودل ها احتمالاً در آلمان به عنوان سگ های آبی یا رتریور سرچشمه گرفته اند. محبوبیت پودل ها ممکن است تا حدی به دلیل سه نوع سایز این نژاد باشد: استاندارد، مینیاتوری و عروسکی. همه اندازه ها یک نژاد سگ در نظر گرفته می شوند و مطابق با استانداردهای نژاد مشابهی هستند. پودل ها می توانند سگ های مهربانی باشند که همراهان واقعاً فوق العاده ای هستند.

ویژگی های پودل

سطح محبت  بالا

دوستی        بالا

بچه پسند     بالا

حیوانات خانگی دوستانه    بالا

نیازهای ورزش                بالا

بازیگوشی                     بالا

سطح انرژی               متوسط

آموزش پذیری                بالا

هوش                          بالا

تمایل به پارس              کم

مقدار ریزش مو             کم

تاریخچه پودل

اعتقاد بر این است که پودل ها از آلمان سرچشمه می گیرند، اگرچه سال هاست که به عنوان سگ فرانسوی شناخته می شوند. نام آنها از کلمه آلمانی pudel گرفته شده است که به معنای " پاشیدن در آب" است.

پودل های قدیمی ترین شکل این نژاد محسوب می شوند. تاریخچه آنها به عنوان رتریور و سگ آبی منجر به مدل موی معروف پودل شد که برای محافظت از مفاصل در برابر دمای آب سرد طراحی شده بود. پودل های مینیاتوری و عروسکی نیز شناگران و شکارچیان خوبی بودند. در نهایت، پودل های کوچک به عنوان همراهان نازپرورده اشراف فرانسوی مورد توجه قرار گرفتند، اگرچه آنها به عنوان سگ های نمایشی نیز شناخته می شدند. 

پودل در سال 1874 توسط کنل کلوپ انگلستان و در سال 1886 توسط کلوپ آمریکایی به رسمیت شناخته شد. آنها تا پس از جنگ جهانی دوم در ایالات متحده رایج نبودند، اما آنها برای چندین دهه در بین 10 نژاد برتر قرار داشتند.

مراقبت از پودل

پودل ها دارای موهای زیبا و منحصر به فرد هستند. از آنجایی که موهای درشت و مجعد آنها دائماً در حال رشد است، باید به نظافت مناسب ، از جمله کوتاه کردن موها و برس زدن منظم ، توجه زیادی شود  . پوشش آنها یک لایه است و موها به جای ریختن در خز حفظ می شوند. اگر سگ مرتباً مسواک نزده شود، این می تواند منجر به پف شود. آنها همچنین مستعد ایجاد لکه های اشک در زیر چشم هستند. 

سگ پودل یکی از بسیاری از نژادهای سگ های ضد حساسیت به دلیل پوشش و ریزش مو آن در نظر گرفته می شود. در حالی که آنها هنوز در شوره و بزاق خود مواد آلرژی زا دارند، کمتر آنها را به هوا می ریزند. آنها ممکن است برای کسانی که حساسیت خفیف یا متوسط ​​به سگ دارند مناسب باشند. با این حال، اگر حساس هستید، زمانی را در کنار یک سگ پشمالو بگذرانید تا ببینید آیا آلرژی شما تحریک شده است یا خیر.

پودل شما هر دو هفته یکبار نیاز به کوتاه کردن ناخن هایش دارد. همچنین مسواک زدن دندان های سگ خود حداقل دو تا سه بار در هفته از نظر بهداشت دهان و دندان خوب است. حتما گوش های سگ خود را چک کنید، زیرا نژادهایی که گوش های قطره ای دارند بیشتر در معرض عفونت گوش هستند.

مانند همه سگ ها، سگ پودل  برای شاد بودن و سازگاری نیاز به آموزش  و  اجتماعی شدن مناسب دارد  . از آنجایی که پودل ها بسیار باهوش هستند، به راحتی می توان آن ها را برای انجام انواع دستورات و ترفندها آموزش داد. آنها همچنین عادات بد را یاد خواهند گرفت اگر در تمرینات خود ثابت قدم نباشید. مطمئن شوید که سگ پودل شما را به عنوان سگ آلفا می پذیرد و فکر نمی کند که این نقش را در خانه شما دارد.

پودل دارای سطح انرژی متوسط ​​تا زیاد است و به ورزش روزانه نیاز دارد  . یک برنامه روتین شامل  پیاده روی  و فعالیت های سرگرم کننده مانند  بازی ایجاد کنید  تا پودل خود را از نظر ذهنی و جسمی تحریک کند. یک سگ پشمالوی حوصله ممکن است عادات مخربی از خود نشان دهد. حتما سگ‌ خود را طوری آموزش دهید که با بند راه برود و سگ خود را اجتماعی کنید تا در پارک سگ‌ها از آن استفاده کنید.

وقتی پودل ها به درستی بزرگ شوند، می توانند در خانواده های دارای فرزند به خوبی عمل کنند. پودل های معمولی انتخاب خوبی برای خانواده های بچه دار هستند، در حالی که پودل های عروسکی و مینیاتوری ممکن است توسط کودک کوچکی که با سگ به آرامی رفتار نمی کند آسیب ببیند. این سگ های کوچک در صورت برخورد خشن می توانند حالت دفاعی داشته باشند. بچه‌های بزرگ‌تری که به سگ احترام می‌گذارند، می‌توانند سگ پودل را به عنوان یک همراه سرگرم کننده پیدا کنند. پودل ها می توانند در خانواده های چند حیوان خانگی خوب باشند، به خصوص اگر با حیوانات خانگی دیگر بزرگ شوند.

مشکلات رایج سلامتی

مراقبت های معمول دامپزشکی به حفظ سلامت پودل شما برای سال های طولانی کمک می کند. سگ‌های پودل، به‌ویژه مینیاتورها و عروسکی گاهی عمر طولانی‌تری نسبت به سگ‌های معمولی دارند.

پرورش دهندگان مسئول تلاش می کنند تا بالاترین استانداردهای نژادی را که توسط باشگاه های پرورشگاهی مانند AKC ایجاد شده است ، حفظ کنند . سگ هایی که با این استانداردها پرورش می یابند کمتر احتمال دارد شرایط سلامتی را به ارث ببرند. با این حال، برخی از مشکلات سلامت ارثی ممکن است در نژاد ایجاد شود. برخی از شرایطی که باید از آنها آگاه بود عبارتند از:

بیماری آدیسون (هیپوآدرنوکورتیکیسم) : یک اختلال هورمونی ناشی از تولید ناکافی هورمون‌های کورتیزول و آلدوسترون

بیماری کوشینگ (هیپرآدرنوکورتیکیسم) : تولید بیش از حد هورمون کورتیزول

لوکساسیون کشکک : دررفتگی کاسه زانو سگ

پودل ها به عنوان تصویر حیوانات خانگی

رژیم غذایی و تغذیه

مقداری که به پودل خود غذا می دهید به اندازه، سن، سطح فعالیت و سایر عوامل بستگی دارد. بهتر است به سگ خود دو وعده غذایی در روز بدهید. پودل های استاندارد ممکن است تا 1.5 فنجان غذای سگ در هر وعده غذایی، مینیاتوری تا 1/2 فنجان و پودل های عروسکی تا 1/4 فنجان نیاز داشته باشند.

شما باید در برابر دادن غذای انسان به سگ خود مقاومت کنید، مهم نیست که چقدر التماس می کنند یا سعی می کنند ترفندهایی را به شما آموزش دهند. این می تواند منجر به عادات غذایی نادرست شود و به افزایش وزن کمک کند. حتماً وزن حیوان خانگی خود را کنترل کنید زیرا چاقی می تواند منجر به مشکلات سلامتی بیشتری شود و طول عمر سگ شما را کوتاه کند.

در مورد نیازهای غذایی سگ خود با دامپزشک خود صحبت کنید.

به این وب سایت رای دهید