مشکلات چشمی در همستر

مشکلات چشمی در همستر

0 دیدگاه 16 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 4695
مشکلات چشمی در همستر
دانستن اینکه همسترها معمولاً چه نوع مشکلات چشمی دارند، چگونه آنها را تشخیص دهید و چه کاری می توان در مورد آنها انجام داد، می تواند به دید کامل همستر شما کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، وقتی به خوبی از همسترها مراقبت می شود ، معمولاً مشکلات سلامتی زیادی ندارند، اما گاهی ممکن است مشکلی پیش بیاید. مشکل چشم یکی از این مسائل است و نباید آن را نادیده گرفت.

انواع مشکلات چشمی در همستر

چند مورد از رایج ترین انواع بیماری ها یا مشکلاتی که همسترها می توانند با چشم خود ایجاد کنند در زیر توضیح داده شده است. البته، اگر علائم مشکل‌ساز آسیب دیدگی یا ناراحتی چشم را مشاهده کردید، همیشه بهتر است در اسرع وقت از دامپزشک مشاوره بگیرید.

ورم ملتحمه

همچنین به عنوان چشم صورتی شناخته می شود، ورم ملتحمه زمانی رخ می دهد که بافت های صورتی اطراف چشم همستر شما ملتهب و تحریک شود. اغلب عفونت نیز وجود دارد که می تواند باعث ترشح شدید چشم و همچنین ایجاد پوسته در اطراف پلک ها شود. ضربه ناشی از قفس یا همستر دیگر، مشکلات دندانی و محیط های کثیف همگی می توانند باعث ابتلای همستر به ملتحمه شوند.

 

زخم ها

زخم قرنیه زمانی رخ می دهد که چشم خراشیده یا تحریک شود. مالیدن ملافه روی چشم و صدمات ناشی از قفس و سایر همسترها شایع ترین علل زخم در همسترها هستند. چشم ممکن است کدر به نظر برسد و همستر شما ممکن است آن را ببندد یا مرتباً آن را بمالد. این یک مشکل دردناک و اغلب پیشرونده است که نباید برای رسیدگی به آن مدت زیادی صبر کرد.

پروپتوز

این وضعیت اضطراری زمانی رخ می دهد که چشم از حدقه خارج می شود. معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک همستر خیلی سخت فشرده شود. این ممکن است از طریق برخورد خشن، پا گذاشتن تصادفی، یا حتی از طریق حمله سگ یا گربه باشد.

تشخیص مشکلات چشمی در همستر

برای تشخیص نوع مشکل همستر شما، ممکن است یک دامپزشک نیاز به بررسی آن داشته باشد. بسته به نوع مشکوک بودن به مشکل چشمی، ممکن است از قطره های چشمی، لکه ها، لنزها و چراغ های مخصوص استفاده شود. البته، برخی از مشکلات، مانند پروپتوز، ممکن است آشکار باشد.

گاهی اوقات، یک سواب از هر زباله ای که در اطراف چشم وجود دارد، برای باکتری زیر میکروسکوپ بررسی می شود. اگر باکتری وجود دارد و دامپزشک شما باید بداند چه نوع باکتری است، ممکن است کشت انجام شود.

 

درمان مشکلات چشمی در همستر

اگر مشکل چشم همستر شما قبل از درمان نیاز به تمیز کردن دارد، می توانید از یک پارچه گرم و مرطوب برای پاک کردن آوارها استفاده کنید. قطره های چشمی سالین یا اشک مصنوعی را می توان برای شستشو و روان کردن چشم نیز استفاده کرد. هنگامی که چشم تمیز و باز است، بیشتر مشکلات به داروهای موضعی نیاز دارند، اما برخی ممکن است به داروهای خوراکی یا حتی جراحی نیز نیاز داشته باشند.

اگر همستر شما به ورم ملتحمه یا زخم تشخیص داده شود، دامپزشک شما به احتمال زیاد قطره چشم دارویی یا پماد تجویز می کند. این داروهای موضعی معمولاً یک یا دو بار در روز به مدت یک تا دو هفته روی چشم استفاده می شود. گاهی اوقات بسته به نوع مشکل چشم، داروهای خوراکی مانند آنتی بیوتیک ها و داروهای مسکن نیز مورد نیاز است.

پروپتوز ممکن است شامل برداشتن چشم با جراحی باشد، اما این بستگی به سطح ضربه و میزان بیرون زدگی چشم از حفره دارد. گاهی اوقات چشم توسط دامپزشک شما به آرامی به جای خود باز می گردد.

روش برداشتن چشم انوکلاسیون نامیده می شود و به طور دلگرم کننده، همسترها می توانند کیفیت زندگی خوبی را تنها با یک چشم داشته باشند.

پیشگیری از مشکلات چشمی در همستر

در حالی که همه مشکلات چشم قابل پیشگیری نیستند، برخی ملاحظات مراقبتی ساده وجود دارد که می تواند به کاهش خطر کمک کند، به خصوص در مورد بهداشت و نگهداری قفس.

تمیزی قفس و محیط

قفس ها باید تمیز و عاری از گرد و غبار و مراقبت اضافی نگهداری شوند. برخی از انواع و مارک های بستر نسبت به بقیه گرد و غبار بیشتری دارند و موارد گرد و غبار اضافی می توانند ذرات ریز را به هوا بفرستند که چشم همستر شما را تحریک می کند. اتاق هایی که به دلیل پروژه های بازسازی خانه یا دلایل دیگر گرد و غبار گرفته اند نیز می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. به همین دلیل، یک محیط تمیز نه تنها برای محافظت از چشمان کوچک همستر شما، بلکه از سلامت کلی آن نیز ایده آل است.

برخورد صحیح

کودکانی که همستر را خیلی محکم نگه می دارند ممکن است باعث ایجاد پروپتوز در همستر شوند. برای جلوگیری از این امر، باید همیشه رفتارهای تحت نظارت و ملایم اعمال شود. محدود کردن بیش از حد یک همستر یا حتی در آغوش گرفتن بیش از حد یک همستر می تواند آسیب جدی را نه تنها به چشم ها بلکه به سایر قسمت های بدنش نیز وارد کند.

مدیریت در اطراف حیوانات خانگی دیگر

سگ و گربه نیز هرگز نباید با همستر تنها بماند تا از صدمات جدی و حتی مرگ جلوگیری شود.

همسترهای تهاجمی می توانند به چشم سایر همسترها آسیب وارد کنند. همسترها معمولاً بهتر است به عنوان حیوانات خانگی جداگانه نگهداری شوند . اگر دعواهای بین جفت یا گروهی از همسترها منظم است، یا مشکوک هستید که یک همستر مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، جدایی دائمی ممکن است امن ترین و منصفانه ترین گزینه باشد.

مراقبت از دندان

در نهایت، دندان های همستر خود را تحت نظر بگیرید زیرا دندان های بیش از حد رشد کرده یا نامنظم باعث ایجاد مشکل می شود.

به این وب سایت رای دهید