تغذیه مارها

تغذیه مارها

0 دیدگاه 18 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 579
تغذیه مارها
گاهی اوقات صاحبان مارهای خانگی با مشکل تغذیه مواجه می شوند . برخی از مارها، مانند پیتون های توپ ، به این معروف هستند که نمی خواهند غذا بخورند، اما مشکلات تغذیه با هر نوع مار ممکن است رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، رایج‌ترین مشکل تغذیه‌ای مارها که صاحبان آن‌ها دارند زمانی است که مار آنها نمی‌خواهد مواد غذایی از قبل کشته شده مانند: موش را بخورد. برای ایمنی مار، تغذیه طعمه های از قبل کشته شده ، چه از نوع تازه و چه از نوع منجمد شده قبلی، توصیه می شود، اما گاهی اوقات مارها تمایلی به گرفتن طعمه از پیش کشته شده ندارند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که مار به‌طور وحشی صید شده باشد یا طعمه‌ای به او پیشنهاد شود که قبلاً نخورده است. خوشبختانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید سعی کنید یک مار بی‌میل را برای خوردن یک موش یخ‌زده یا طعمه‌ای دیگر که از قبل کشته شده‌اند، ترغیب کنید. برخی از روش های آزمایش شده و واقعی برای اینکه مار خود را به خوردن بکشانید عبارتند از:

طعمه را گرم کنید

مطمئن شوید که موش یخ زده (یا طعمه دیگر از قبل کشته شده) گرم شده است تا حداقل دمای اتاق برسد. طعمه یخ زده را در کیسه ای در یخچال یا با شناور کردن آن در آب سرد و سپس قرار دادن آن در آب گرم درست قبل از اینکه به مار خود بدهید تا گرم شود، آب کنید. هرگز از مایکروویو برای آب کردن طعمه های یخ زده استفاده نکنید. سوختگی مار شما ممکن است به دلیل گرم کردن نابرابر طعمه باشد یا طعمه شما ممکن است در طول فرآیند گرم کردن در مایکروویو منفجر شود و هیچ کس نمی خواهد آن را تمیز کند.

از فورسپس تغذیه استفاده کنید

برای ارائه طعمه ذوب شده و گرم شده به مار خود از فورسپس تغذیه استفاده کنید و نه از دست خود. فورسپس به مار کمک می کند دست شما را با غذا مرتبط نکند. فورسپس همچنین به شما این امکان را می دهد که طعمه را تکان دهید تا مانند حرکت زنده را تقلید شود که اغلب باعث ضربه زدن به مار می شود.

تقویت بوی

طعمه ذوب شده را در آب مرغ بدون سدیم فرو کنید. عطر آب مرغ برای برخی از مارها جذاب است و ممکن است آنها را تشویق به ضربه زدن کند.

ما را با غذای جدید آشنا کنید

اگر قصد دارید به مار خود غذای جدیدی بدهید، طعمه جدید را با غذای مورد علاقه دیگری که مار شما با آن آشناست بمالید. به عنوان مثال، اگر مار شما جوجه ها را دوست دارد اما موش را نمی پذیرد، جوجه ای را روی موش از قبل کشته شده بمالید و سپس سعی کنید آن را به مار خود بدهید. رایحه آشنای یک غذای مورد علاقه ممکن است مار را فریب دهد تا غذای جدید را بگیرد.

رنگ متفاوتی را امتحان کنید

در صورت موجود بودن طعمه، رنگ دیگری را امتحان کنید. اگر قبلاً یک موش سفید را امتحان کرده اید، یک موش چند رنگ یا تیره را امتحان کنید.

اگرچه کمی بد به نظر می رسد، بوی ماده مغزی به ویژه در تحریک پاسخ تغذیه در مارهای خانگی موثر است. بنابراین، افشای مغز طعمه، یا حداقل باز کردن شکار برای افشای خون، ممکن است به خوردن مار کمک کند.

از محفظه مخصوص استفاده کنید .مار خود را در یک محفظه کوچک قرار دهید که فقط در زمان تغذیه استفاده می شود. این باید در یک مکان آرام باشد. در حین تغذیه به مار خود کمی حریم خصوصی بدهید.

زمان تغذیه را تنظیم کنید

شب به مار خود غذا بدهید و مخزن را بپوشانید. شما همچنین می توانید یک جعبه تیره برای مار خود تهیه کنید زیرا برخی ترجیح می دهند در یک مکان خلوت غذا بخورند.

طعمه با اندازه های مختلف را امتحان کنید

اندازه های مختلف طعمه را امتحان کنید. شاید مار شما ترجیح می‌دهد طعمه‌اش کمی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از چیزی باشد که قبلاً ارائه می‌دهید. صورتی‌ها و تیره‌ها گزینه‌های خوبی برای طعمه‌های کوچک هستند.

در طول سوله غذا ندهید

مطمئن شوید که مار شما قصد پوست اندازی ندارد. اگر پوست مار شما روشن‌تر یا کدرتر از حد معمول به نظر می‌رسد و چشمانش آبی شیری است، ممکن است در شرف پوست اندازی باشد. اکثر مارهایی که در شرف ریزش هستند یا به طور فعال در حال ریختن هستند غذا نمی خورند.

مار خود را گرم نگه دارید

 اگر مار شما خیلی سرد باشد متابولیسم آن کند می شود و ممکن است غذا نخورد.

در صورت بروز هرگونه از علائم حتما با دامپزشک خود  تماس بگیرید.

 

به این وب سایت رای دهید