اسب عرب

اسب عرب

0 دیدگاه 19 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 1618
اسب عرب
نژاد اسب عرب به هزاران سال پیش برمی گردد. زیبایی چشمگیر و حتی خلق و خوی آن باعث شده است که در طول اعصار به یک اسب پرورش دهنده محبوب تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در حالی که آغاز پیدایش اسب عرب در شن‌های صحرای باستانی پنهان است، اکثر کارشناسان بر این باورند که منشأ عرب‌ها در مجاورت شبه جزیره عربستان بوده است. قبایل بادیه نشین تاریخ مشترک خود را با این اسب ها به 3000 سال قبل از میلاد رسانده اند. سرسختی نژاد مدرن نتیجه آب و هوای خشن بیابانی و زمینی است که از آن تکامل یافته است.

از اسب ها برای حمل و نقل، حمل بار و سکوهای جنگی استفاده می شد. این اسب ها آنقدر ارزشمند بودند که برخی از نگهبانان آنها را برای گرما و محافظت شبانه به چادرهای خانواده خود می آوردند.

سرانجام اسب های عرب به دلیل جنگ و تجارت در سراسر اروپا و فراتر از آن گسترش یافتند. چنگیز خان، ناپلئون بناپارت، جرج واشنگتن و اسکندر مقدونی از جمله شخصیت‌های تاریخی بسیاری هستند که مالک و سوار بر اعراب بودند. و حضرت محمد از پیروان خود خواست که با اسبهای عرب خود با مهربانی و احترام رفتار کنند.

آنها در دهه 1700 وارد ایالات متحده شدند. و در سال 1908، ثبت اسب عرب آمریکا تأسیس شد.

اندازه اسب عرب

عرب ها در مقایسه با بسیاری از اسب های سواری قد کوتاهی دارند و به طور متوسط ​​بین 14 دست (56 اینچ) و 16 دست (64 اینچ) ایستاده اند. آنها دارای استخوان ریز تا متوسط ​​هستند و وزن آنها بین 800 تا 1000 پوند است. پرورش انتخابی باعث تولید عرب های قوی تر شده است، اما همگی در ظاهر و لطف عمومی این نژاد سهیم هستند.

پرورش اسب عرب و موارد استفاده

اسبهای عرب عمدتاً برای استقامت و ورزشکاری خود حتی در شرایط سخت پرورش داده شدند. بدن فشرده آنها تعادل و قدرت را به آنها می دهد. و به همین دلیل، اعراب تقریباً در هر ورزش اسب برتری دارند.

آنها اسب های انتخابی برای مسابقات مسیرهای طولانی مسافت هستند و می توانند مسافت های طولانی را در زمین های چالش برانگیز در گرمای شدید طی کنند. آن‌ها همچنین اسب‌های درساژی زیبا می‌سازند ، هیجان‌هایی را ارائه می‌کنند که با هر نژاد اصیل در پیست مسابقه قابل مقایسه است، و در رینگ نمایشی چشمگیر هستند. بعلاوه، آنها برای سوارکاری تفریحی و به عنوان اسب های مزرعه کار استفاده می شوند.

رنگ ها و نشانه ها

انجمن اسب عربی رنگ‌های پوست گلی، خاکستری، شاه بلوطی، مشکی و روان را تشخیص می‌دهد. عرب ها همچنین می توانند بر روی پاهای خود آثار سفیدی روی صورت و جوراب یا جوراب داشته باشند. برخی از رده های خونی به دلیل ظاهر خاص خود شناخته می شوند، مانند جوراب های سفید بلند و صورت های سفید از خط خونی Crabbet.

عرب‌ها هرگز دن، کرملو، پالومینو یا پوست گوشتی نیستند، زیرا نژادهای اصیل حامل ژن‌های رقیق نیستند. سابینو، نوعی الگوی سفید روی پوست و مو، تنها الگوی خالدار است که اکنون با خطوط خالص عربی استفاده می شود.

پوست اسب عرب سیاه است، به جز زیر علامت های سفید. رنگدانه تیره از اسب ها در برابر آفتاب خشن صحرا محافظت می کرد.

ویژگی های منحصر به فرد اسب عرب

در حالی که آنها اجداد بسیاری از اسب های امروزی هستند، ویژگی های بسیاری عرب ها را از سایر نژادها متمایز می کند. عرب ها به خاطر گردن های بلند و کمانی و کالسکه دم بلندشان معروف هستند. آنها دارای راه رفتن شناور هستند و نسبت به اندازه خود سواری نرمی دارند. آنها همچنین به دلیل استقامت خود مشهور هستند که آنها را در ورزش های سوارکاری رقابتی می کند.

 

رژیم غذایی و تغذیه

اسب های عرب در رژیم غذایی خود به تعادل سالم کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، مواد معدنی، ویتامین ها و آب نیاز دارند. مانند بیشتر اسب ها، آنها علف تازه، یونجه مرغوب، غلات و برخی میوه ها و سبزیجات می خورند. از آنجایی که اجداد آنها از بیابان‌ها با غذای کمیاب آمده‌اند، عرب‌ها در واقع ممکن است به خوراک کمتری نسبت به سایر نژادهای اندازه خود برای حفظ وزن مناسب نیاز داشته باشند. اما همانطور که بسیار مهم است که به اسب بیش از حد غذا ندهید ، اطمینان از تغذیه کافی نیز مهم است.

مشکلات رایج سلامتی و رفتاری

عرب ها مستعد ابتلا به چندین اختلال ژنتیکی هستند که از جدیت آنها از قابل درمان تا کشنده متغیر است. آنها عبارتند از:

نقص ایمنی ترکیبی شدید: اختلالی که در آن کره اسب بدون سیستم ایمنی بدنیا می آید و عموماً به سرعت در اثر عفونت می میرد.

سندرم کره اسب اسطوخودوس: بیماری که در آن کره اسب دارای چندین مشکل عصبی است که معمولاً کشنده است

ابیوتروفی مخچه: یک اختلال عصبی اغلب کشنده که بر تعادل و هماهنگی کره‌ها تأثیر می‌گذارد

از نظر رفتار، عرب ها به طور کلی با مردم بسیار معاشرت هستند. اما آنها همچنین کاملاً باهوش و حساس هستند و به راحتی می توانند عادت های بد را با استفاده کننده اشتباه ایجاد کنند. در حالی که آنها اغلب با تمرینات نادرست همکاری نمی کنند، معمولاً کار با آنها برای سوارکاران با تجربه آسان است.

آراستن

اسب های عرب برای حفظ سلامت پوست خود به نظافت استاندارد اسب نیاز دارند . مسواک زدن منظم، به خصوص بعد از ورزش، باعث پخش عرق و روغن می شود. علاوه بر این، تمیز کردن سم‌های آن‌ها به صورت روزانه و بررسی آسیب دیدگی ایده‌آل است.

اسب های عرب، باهوش، دوستانه، ورزشی، به راحتی خسته می شود، به یک گرداننده مجرب نیازمند است.

اسب های قهرمان و مشهور عرب

اعراب نقش های برجسته ای در تاریخ ایفا کرده اند، افراد مهمی را در جنگ حمل کرده اند، در مسابقات پیروز شده اند و نقش های اصلی را در فیلم ها و کتاب ها به دست آورده اند. چند مثال عبارتند از:

مارنگو: کوه مورد علاقه ناپلئون بناپارت

اسکورونک: ژن های خود را به نسل های اسب عرب آمریکای شمالی منتقل کرد

Cass Ole: در فیلم 1979 "The Black Stallion" (بر اساس رمانی به همین نام اثر والتر فارلی) با بازی میکی رونی بازی کرد.

آیا اسب عرب برای شما مناسب است؟

اسب عرب بیشتر از بسیاری از نژادهای اسب دیگر مردم محور هستند و از همراهی خانواده های انسانی خود لذت می برند. آنها به طور کلی یک نژاد سالم و مقاوم هستند و به خوبی با طیف وسیعی از محیط ها سازگار می شوند. 

به این وب سایت رای دهید