سلامتی منقار پرنده

سلامتی منقار پرنده

0 دیدگاه 29 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 849
سلامتی منقار پرنده
منقار پرنده برای سلامت کلی پرنده کلیدی است، ارزیابی سلامت دهان پرنده برای صاحبان پرنده ممکن است دشوار باشد، و حتی برای آنها دشوارتر است که چگونه مشکلات منقار را درمان کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، مهم است که مشکلات رایج منقار را که در طوطی‌ها و دیگر انواع پرندگان خانگی در قفس ایجاد می‌شود، بشناسید. به راه‌هایی نگاه کنید که می‌توانید سلامت منقار را در دوستان پردار ما ارتقا دهید و حفظ کنید، و یاد بگیرید که چگونه مشکلات منقاری را که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگی شود، شناسایی و برطرف کنید. مسائل بهداشتی برای پرندگان ما آگاهی بیشتر از وضعیت منقار پرنده به شما این امکان را می دهد که تخمین دقیق تری از سلامت کلی او داشته باشید و ارائه بهترین مراقبت ممکن از حیوان خانگی مورد علاقه خود را برای شما آسان تر می کند.

 

مشکلات رایج منقار

اگرچه ممکن است این چیزی نباشد که شما معمولاً به آن فکر می کنید، منقار یک پرنده خانگی مستعد چندین مشکل رایج است. مشکلات رایج منقار و خوشبختانه کمترین مشکل و شدیدترین آنها، مشاهده منقار پوسته پوسته در یک پرنده است. بنا به دلایلی، به نظر می‌رسد که این امر در Conures و Cockatoos رایج‌تر است ، اگرچه ممکن است در هر گونه طوطی رخ دهد.

اگر متوجه شدید که پرنده خانگی شما منقاری پوسته پوسته دارد، محتمل ترین عامل کمبود ویتامین است. در این مورد، باید با دامپزشک پرندگان خود برای پیشنهاد مکمل ها یا تغییرات رژیم غذایی که به بهبود دهان حیوان خانگی شما کمک می کند ، مشورت کنید . سایر اختلالات رایج منقار که در پرندگان خانگی ذکر شده است به نام منقار قیچی و منقار طوطی شناخته می‌شوند، هر دو ناهنجاری رشدی که فقط با پروتز یا جراحی توسط دامپزشک واجد شرایط قابل اصلاح هستند.

منقاری سالم و قوی داشته باشید

کمک به پرنده خانگی خود برای حفظ منقار سالم و قوی آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. برای یک چیز، تهیه نشیمنگاه های چوبی طبیعی برای پرندگان به دوست پردار شما کمک می کند تا با جویدن منقار خود ورزش کند، کاری که معمولاً با شاخه های درختان در طبیعت انجام می دهند. یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای ارتقای سلامت منقار انجام دهید این است که به حیوان خانگی خود غذاهای کامل تازه مانند آجیل بدون پوست بدهید. آجیل های کامل مانند آجیل برزیلی، گردو،و بادام همگی دارای پوسته های سخت و مراکز خوشمزه ای هستند که پرندگان را تشویق می کند تا از منقار خود برای شکستن آنها استفاده کنند. مطمئن شوید که در مصرف آجیل زیاده روی نکنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث افزایش وزن و چاقی در حیوان خانگی شما شود.

گزینه دیگری برای کمک به پرنده خود در حفظ منقار سالم این است که یک استخوان ساقه در قفس او قرار دهید. نه تنها به این دلیل که پرندگان استخوان‌های پا را اسباب بازی سرگرم‌کننده‌ای برای جویدن می‌دانند، بلکه به تقویت سلامت دریافت کلسیم پرنده نیز کمک می‌کند. این می تواند به ویژه برای مرغ های در سن باروری مفید باشد، زیرا کلسیم اضافی می تواند به جلوگیری از اتصال تخم مرغ و سایر مشکلات تولید تخم مرغ کمک کند.

مرتب کردن منقار 

در برخی موارد رشد بیش از حد منقار یا سایر ناهنجاری های رشد منقار، ممکن است برای دوست پردار شما ، کوتاه کردن منقار مناسب باشد. از آنجایی که منقار پرنده از کراتین ساخته شده است و در طول زندگی پرنده به رشد خود ادامه می دهد (مثل موی انسان و ناخن)، در مواردی که پرنده نتواند به درستی منقار خود را بر روی سوف ها، استخوان های کاسه ای یا ناخن ها سوهان دهد، ممکن است هر از گاهی این تراش ها ضروری باشد. اسباب بازی ها

اگر شک دارید که پرنده شما نیاز به کوتاه کردن منقار دارد، باید در اسرع وقت پیش دامپزشک خود ببرید. منقارهای با شکل غیرعادی یا رشد بیش از حد می توانند منجر به مشکلاتی در توانایی غذا خوردن پرنده شوند که به سرعت می تواند بسیار شدید شود. مراقب غذای مصرفی پرنده خود باشید تا زمانی که اگر متوجه شدید که منقار پرنده شما به هر نحوی عجیب به نظر می رسد، بتوانید به مطب دامپزشکی بروید.

به این وب سایت رای دهید