اسب مورگان

اسب مورگان

0 دیدگاه 1 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 1119
اسب مورگان
اسب مورگان از محبوب ترین نژادهای اسب است. این اسب که به عنوان یک نژاد فوق العاده است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشکی"، نگه داشتن مورگان که تقریباً با هر موقعیت و استفاده ای سازگار است، آسان است. سوارکاران در تمام سطوح، از جمله کودکان، معمولاً می توانند اسب مورگان را کنترل کنند.

نوع بدن اسب مورگان:جمع و جور، ساخت عضلانی. سر کوتاه با پیشانی پهن؛ چشمان بزرگ و رسا؛ کالسکه سر و دم بالا؛ یال ضخیم و دم است. طول عمر این اسب 30 سال است.

تاریخچه اسب مورگان

اسب مورگان یکی از اولین نژادهای اسب بود که در ایالات متحده توسعه یافت. اسب نر این نژاد اسبی به نام فیگور بود که متعلق به معلم مدرسه ورمونت جاستین مورگان در اواخر دهه 1700 بود. هیچ کس به طور قطع نمی داند که شجره فیگور چه بوده است، اما به طور کلی پذیرفته شده است که این اسب از نسل اسب هایی با نژادهای خونی عربی، اصیل، و شاید ولزی بوده است.

همه چیز درباره اسب عرب

فیگور یک اسب جمع و جور بود که تنها 14 دست (56 اینچ) قد داشت. اما اسب نر به دلیل ورزشکاری و خلق و خوی دلپذیر خود شهرت پیدا کرد. از آنجایی که مردم نیوانگلند از توانایی فیگور در بیرون کشیدن و دور کردن بسیاری از اسب‌های دیگر شنیدند، به یک اسب نر مطلوب برای پرورش تبدیل شد.

فیگور ویژگی های خود را به فرزندانش منتقل کرد و این نژاد در نهایت به نام صاحبش نامگذاری شد. با گذشت زمان، مورگان به بهترین اسب همه منظوره تبدیل شد، به طور مساوی در خانه در بند، زیر زین، در مسیر مسابقه، یا هنگام کار در مزارع. همچنین به خطوط خونی سایر نژادهای اسب، از جمله اسب کانادایی، زینی، اسب پیاده روی تنسی ، آمریکایی استاندارد، و اسب چهارم آمریکایی کمک کرد .

انجمن اسب مورگان آمریکا در سال 1909 به عنوان یک رجیستری نژاد خدمت تاسیس شد.

اندازه اسب مورگان

اسب های مورگان کوچکتر از بسیاری دیگر از نژادهای اسب با اندازه کامل، به طور متوسط ​​از 14 دست (56 اینچ) تا 15 دست (60 اینچ) قد دارند. هیچ استاندارد دقیقی در مورد اندازه وجود ندارد، بنابراین اسب ها ممکن است کوتاهتر یا بلندتر باشند. مورگان ها بین 900 تا 1000 پوند وزن دارند.

پرورش اسب مورگان و موارد استفاده

همانطور که در شکل نریان دیده می شود، اسب مورگان به دلیل قدرت ورزشی، تطبیق پذیری و ماهیت تعاونی خود پرورش داده شده است. مورگان از همان ابتدا یک اسب همه منظوره با رزومه ای طولانی از توانایی ها و کاربردها بوده است. قبل از اینکه صنعتی شدن چشم انداز کشاورزی و حمل و نقل را تغییر دهد، مورگان برای شخم زدن مزارع به همان اندازه برای کشیدن کالسکه خانواده ارزش داشت.

مورگان ها به عنوان اسب های یورتمه سوار در مسیر مسابقه و سواره نظام در زمان جنگ استفاده می شدند. آنها همچنین توسط پیشگامانی که به غرب آمریکا سفر می کردند به واگن ها وصل می شدند یا سوار می شدند. امروزه، مورگان ها را می توان تقریباً در همه ورزش های سوارکاری یافت. نمایش اسب مورگان اغلب دارای کلاس های زین کناری، مسابقات یورتمه سواری زیر زین، کلاس های رانندگی، درساژ ، پرش ، و موارد دیگر است که همه تطبیق پذیری فوق العاده این نژاد را به نمایش می گذارد.

رنگ ها و نشانه ها

مورگان ها در همه رنگ های اسبی وجود دارند. آنها معمولاً دارای رنگ های تیره و یکدست هستند، مانند گل سرخی، مشکی و شاه بلوطی. با این حال، برخی از پرورش دهندگان در تولید مورگان با رنگ های پالومینو، پینتو، خاکستری، دان، روان و رنگ های کمتر رایج دیگر تخصص دارند. هیچ استاندارد رسمی نژادی برای این جنبه از ظاهر مورگان وجود ندارد.

ویژگی های منحصر به فرد اسب مورگان

بدن قوی و جمع و جور مورگان و ویژگی های ظریف و همچنین حالت سلطنتی آن، همگی از ویژگی های نژاد متمایز هستند. مغرور و هوشیار، این اسب ها تمایل دارند سر و دم خود را بالاتر از بسیاری از نژادهای دیگر حمل کنند.

اما کیفیتی که واقعاً مورگان را تعریف می کند، خلق و خوی آن است. این اسب دوست داشتنی معمولاً مشتاق است که نگهبانان خود را راضی کند و حتی از ملاقات با غریبه ها لذت می برد. اگرچه می تواند متحرک و شیک باشد، اما هنوز هم بسیار دوست داشتنی است و به وفاداری اش معروف است.

رژیم غذایی و تغذیه

مورگان ها معمولاً به غذای کمتری نسبت به سایر نژادهای اسب دیگر نیاز دارند. آنها به یک رژیم غذایی استاندارد از چمن، یونجه و غلات با کیفیت نیاز دارند. اما مالکان باید مراقب باشند که زیاد به اسب های خود غذا ندهند، مخصوصاً غذاهای شیرین. مورگان ها به راحتی می توانند بیش از حد تغذیه شوند و آنها را مستعد چاقی می کند. این مهم است که اسب خود را به آنچه برای حفظ وضعیت بدنی سالم نیاز دارد محدود کنید.

مشکلات رایج سلامتی و رفتاری

به لطف ماهیت همکاری آنها، مورگان ها به طور کلی به راحتی آموزش داده می شوند و مشکلات رفتاری زیادی ندارند. آنها همچنین یک نژاد به طور کلی سالم هستند و اغلب دچار مشکل لنگش نمی شوند.این وضعیتی است که به بافت عضلانی آسیب می رساند و می تواند باعث درد، سفتی و موارد دیگر شود.

آراستن

شیوه های استاندارد نظافت اسب باید برای اسب مورگان مناسب باشد. پوست اسب خود را حداقل یک یا دو بار در هفته مسواک بزنید و شانه بزنید تا کثیفی، زباله و گره خوردگی از بین برود. برای جلوگیری از تشک زدن به یال و دم بسیار ضخیم توجه بیشتری داشته باشید. همچنین سم اسب خود را روزانه از نظر کثیفی، زباله، عفونت و جراحات بررسی کنید.

اسب مورگان، مهربان، آموزش پذیر و به طور کلی نگهداری آن آسان است. اما در صورت تغذیه نادرست، مستعد اضافه وزن هستند

اسب های قهرمان و مشهور مورگان

فیگور به عنوان پدر پایه این نژاد، هنوز یکی از محبوب ترین اعضای آن است. در حالی که فیگور اسب های زیادی را به خدمت گرفت، سه تن از پسرانش - شرمن، بولرش و وودبری - به ویژه قابل توجه هستند. همه مورگان های مدرن می توانند نسب خود را به یکی از این سه نریان برسانند.

از شرمن نریان برجسته دیگری به نام بلک هاوک فرود آمد. این اسب که در سال 1833 متولد شد، در مسابقات تسمه برتری داشت و اسب نر پایه ای برای اسب پیاده روی تنسی، آمریکایی استاندارد و اسب زینی بود.

آیا اسب مورگان برای شما مناسب است؟

مورگان ها به عنوان یک اسب خانوادگی و برای شروع سوارکاری مناسب هستند. آنها همچنین یک انتخاب عالی برای هرکسی است که می خواهد یک اسب همه کاره که مدیریت آن آسان باشد.

مورگان ها در بسیاری از رشته های مختلف در مهار و زیر زین سرآمد هستند. آنها با خوشحالی کاری را که از آنها خواسته می شود انجام می دهند و دوست دارند با مردم معاشرت کنند. آنها همچنین به عنوان نگهبانان آسان شناخته می شوند، به این معنی که می توانند با غذای کمتری نسبت به یک اسب معمولی زندگی کنند. آنها معمولاً با مراقبت مناسب زندگی طولانی و سالمی دارند.

به این وب سایت رای دهید