سگ اجتماعی

سگ اجتماعی

0 دیدگاه 6 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 480
سگ اجتماعی
اجتماعی شدن سگ یعنی معاشرت آنها با افراد و شرایط مختلف است. که توسط مربیان سگ و متخصصان رفتار حیوانات به آنها آموزش داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، صاحبان سگ باید این نکته که، اجتماعی شدن سگ نباید به توله‌گی ختم شود را در نظر داشته باشند. زیرا این فرآیندی است که باید در طول زندگی سگ شما ادامه یابد.

توله سگ ها

اکثر دامپزشکان معاشرت با توله سگ را خیلی سریع توصیه می کنند. بین 3 تا 12 هفته زمان بسیار خوبی برای شروع معاشرت با سگ جدیدتان است. این را یک پنجره زمانی مهم در نظر بگیرید و سعی کنید چک لیستی از تجربیات و مکان هایی که توله سگ شما باید با آنها تعامل داشته باشد ایجاد کنید. اجتماعی شدن اولیه می تواند شامل معرفی توله سگ خود به موارد زیر باشد، اما محدود به آنها نیست:

افراد جدید، از جمله طیفی از سنین، جنسیت، و اندازه

وسایل نقلیه

کف زمین های مختلف مانند آجر، پیاده رو، چمن و آسفالت

اشیاء محله از جمله بچه‌هایی که روی دوچرخه، اسکیت‌برد و کالسکه‌ها سوار می‌شوند

گربه ها و سگ های دیگر

محیط های مختلف مانند جنگل ها، مزارع، مناطق شهری 

سگ های بالغ

خبر خوب این است که اجتماعی کردن یک سگ بالغ نسبتاً آسان است. برخی از کارهایی که قبلا انجام می دهید به سگ شما کمک می کند تا در طول زندگی خود اجتماعی شدن را یاد بگیرد، از جمله:

به طور منظم در مکان هایی پیاده روی کنید که سگ شما می تواند با افراد و حیوانات دیگر ملاقات کند.

دوستان و سگ هایشان را برای قرارهای بازی دعوت کنید.

هفته ای یک یا دو بار سگ خود را در مهد کودک ثبت نام کنید.

از سگ خود نشانه بگیرید

مهم است که تمام تعاملات سگ شما با افراد و حیوانات دیگر تا حد امکان مثبت باشد. در طول تعاملات سگ آرام بمانید. از تحسین و تمجید استفاده کنید تا به سگ خود بگویید که داشتن افراد و حیوانات دیگر در اطراف چیز خوبی است. از افراد جدید بخواهید دست خود را روی سینه یا چانه سگ نگه دارند. سگ در صورت دیده شدن دست های غریبه احساس راحتی بیشتری می کند. اگر سگ روزهای سختی را سپری می کند، روی نکات مثبت تمرکز کنید و برخی از رفتارهای آموزشی را تمرین کنید. اگر بتواند در آن موفق شود، سگ در محیط جدید احساس اعتماد بیشتری می کند.

سگ های نجات

علاوه بر توله سگ ها، سگ های نجات اغلب به اجتماعی شدن مناسب نیاز دارند. تکنیک هایی که شما استفاده می کنید اغلب توسط تاریخچه و توانایی های سگ دیکته می شود. اگر پناهگاه یا مراقب قبلی نمی تواند اطلاعات زیادی ارائه دهد، زیاد نگران نباشید. شما می توانید اطلاعات زیادی را از زبان بدن و پاسخ سگ به محرک های محیطی (از جمله مکان ها، افراد یا عناصر دیگر) به دست آورید. اجازه دهید سگ نجات شما سرعت اجتماعی شدن را تنظیم کند.

به دنبال علائم ترس باشید از جمله:

ناله کردن

تکان دادن

دم جمع شده

گوش های پهن

اگر این علائم را در محیطی جدید مشاهده کردید، سگ خود را هل ندهید. توجه داشته باشید که چه چیزی باعث این پاسخ ها می شود و چگونه آنها متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک محیط می تواند باعث ترس خفیف شود در حالی که محیطی دیگر می تواند باعث ترس زیاد شود. اگر سگ شما رفتارهای تدافعی یا تهاجمی از خود نشان می دهد، احتمالاً باید اجتماعی شدن را با یک برنامه آموزشی رفتاری رسمی تر ترکیب کنید. با دامپزشک خود یا یک مربی قابل اعتماد سگ که در آموزش سگ های نجات تخصص دارد صحبت کنید.

مشکلات و اثبات رفتار

اگر سگ شما به طور ناگهانی شروع به نشان دادن ترس یا پرخاشگری زمانی که در اطراف افراد جدید یا در یک محیط جدید است، عدم اجتماعی شدن ممکن است یک عامل باشد. بهترین راه برای مقابله با آن یافتن یک مربی سگ یا رفتارشناس حیوانات با تجربه در کار با سگ های ترسناک یا پرخاشگر است. این متخصص می تواند به شناسایی علت دقیق رفتار سگ شما و ایجاد یک برنامه اصلاح رفتار برای کمک به مدیریت یا پایان دادن به مشکل کمک کند.

اشتباهات رایج

سگ خود را خیلی دور، خیلی سریع هل ندهید. اگر سگ ناراحت است، آرام بمانید و سعی کنید در اسرع وقت خود را از این موقعیت دور کنید. سرزنش سگ فقط وضعیت را بدتر می کند. سگ را آرام کنید و آرام و مطمئن باشید. فریاد زدن بر سر سگی که می ترسد فقط وضعیت را تشدید می کند.

پس سعی کنید به سگ خود آموزش های مناسب برای اجتماعی شدن و اجتماعی ماندن را بدهید که هم شما و هم سگ تان در آرامش بیشتری باشید و از بودن در کنار شما و افراد لذت ببرد.

به این وب سایت رای دهید