گربه ماهی

گربه ماهی

0 دیدگاه 7 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 730
 گربه ماهی
گربه ماهی Pictus گزینه مناسبی برای بسیاری از مخازن آب شیرین است. طبیعت شبانه آن فقط به نور کم یا مکان هایی برای پنهان شدن در طول روز نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه ماهی‌ها پتانسیل رشد تا یک یارد را دارند، اما بیشتر گربه‌ماهی‌های Pictus که پرورش داده می‌شوند به این اندازه بزرگ نیستند.

مشخصات گربه ماهی

خانواده                      پیملودیدا

اصل و نسب            آمریکای جنوبی

اجتماعی صلح آمیز

سطح شنا                 ساکن پایین

حداقل اندازه مخزن        50 گالن

رژیم غذایی             همه چیزخوار

مراقبت                      مبتدی

درجه حرارت          74 تا 78 فارنهایت (23 تا 26 درجه سانتیگراد)

مبدا و توزیع

گربه ماهی Pictus یک ماهی شبگرد بومی آمریکای جنوبی است. آنها در حوضه رودخانه های آمازون و اورینوکو یافت می شوند اما برای چندین نسل در آکواریوم ها نگهداری می شوند.

رنگ ها و نشانه ها

گربه ماهی Pictus دارای بدن مشخص نقره ای و صاف با لکه های سیاه است. مانند سایر گونه های گربه ماهی، آنها هیچ فلس خارجی ندارند. آنها دارای فلس معمولی هستند که برای چشیدن غذا در عمق بستر استفاده می شود و خارهای تیز روی باله سینه ای و پشتی خود دارند. هنگام دست زدن به این ماهی ها بسیار مراقب باشید تا توسط این خارها کوبیده نشوید. این ماهی ها اغلب در تور گیر می کنند، بنابراین استفاده از یک ظرف باز برای نگهداری این ماهی ها توصیه می شود.

اگر دست شما توسط ستون فقرات گربه ماهی سوراخ شده است، آن را با دقت تمیز کنید و دست خود را به آب مخزن برنگردانید. اگر این زخم ها به دقت درمان نشوند، بیماری ماهیگیر ایجاد می شود. اگر اعضای خانواده شما دارای سیستم ایمنی ضعیف است، از جمله کودکان خردسال و افراد مسن، خطر ابتلا به مایکوباکتریا spp نیز وجود دارد . عفونت، که معمولا به عنوان "سل ماهی" شناخته می شود ، با آسیب های مربوط به ماهی ایجاد می شود.

مخزن(آکواریوم)

گربه ماهی Pictus که ماهی صلح‌جو و شب‌زی است، می‌تواند با گونه‌های مختلف نگهداری شود ، مشروط بر اینکه در طول روز و زمانی که گربه‌ماهی Pictus مخفی می‌شود، خیلی تهاجمی نباشند. شما می توانید بیش از یک گربه ماهی Pictus را در یک مخزن نگهداری کنید، فقط به اندازه و بزرگی مخزن آنها توجه داشته باشید.

هنگام انتخاب مخزن مناسب برای آکواریوم‌، مطمئن شوید که پارامترهای کیفیت آب ، به‌ویژه pH، kH و دما، همگی موافق هستند.

زیستگاه و مراقبت از گربه ماهی Pictus

مهمترین بخش زیستگاه گربه ماهی Pictus یک مکان آرام در طول روز است. انتظار نداشته باشید که گربه ماهی Pictus خود را در طول روز زیاد ببینید مگر اینکه از نور کم و خاموش در مخزن استفاده کنید. در طول روز حتماً غار یا کنده‌ای داشته باشید که گربه‌ماهی Pictus در آن پنهان شود. اگر گربه‌ماهی Pictus دیگر، گونه‌های شب‌زیست یا تغذیه‌کننده‌های پایینی مانند Plecostomous spp. دارید، مطمئن شوید که مکان‌های پنهان برای همه افراد کافی است.

رژیم غذایی و تغذیه گربه ماهی Pictus

گربه ماهی Pictus یک همه چیزخوار است و به راحتی با رژیم غذایی پلت شده سازگار می شود . از آنجایی که آنها ماهی های شب زنده داری هستند، هنگام خاموش کردن چراغ مخزن، حتماً مقداری غذا برای آنها بگذارید. با نور کم، ممکن است ماهی‌هایتان را ببینید که با بقیه ساکنان آکواریوم برای خوردن بیرون می‌آیند. شما می توانید گربه ماهی Pictus خود را با خوراکی های گوشتی و سبزیجات تغذیه کنید .

انتظار نداشته باشید که این گونه ماهی دیگر شما را پاک کند. اگرچه آنها از کف آکواریوم تغذیه می کنند و احتمالاً مقداری شن وماسه ریز می خورند، اما این رژیم غذایی اصلی آنها نیست و به دلیل ماهیت شبانه خود اغلب به تغذیه جداگانه نیاز دارند.

تفاوت های جنسیتی

متأسفانه گربه ماهی Pictus هیچ ویژگی جنسی خارجی ندارد. ماده ها ممکن است بزرگتر از مردان باشند.

پرورش گربه ماهی Pictus

پرورش گربه ماهی Pictus کار آسانی نیست. بسیاری از علاقه مندان پیشرفته با ایجاد یک زیستگاه مناسب برای این ماهی ها برای تخم گذاری تلاش می کنند. یک مخزن بسیار بزرگ توصیه می شود و استفاده از یک گروه ماهی مطمئنا شانس شما را افزایش می دهد. همیشه مطمئن شوید که همه ماهی های پرورش یافته جدید خود را به درستی قرنطینه کنید، به خصوص اگر از منابع مختلفی می آیند.

مانند هر راه اندازی آکواریوم داخلی، توصیه می شود که یک مخزن پرورش یا تخم ریزی جدا از مخزن خانه تهیه کنید تا ترکیب شیمیایی آب را دستکاری کرده و محیطی امن برای هر فرزندی فراهم کند. با توجه به ماهیت ایستا اکثر تنظیمات آکواریوم داخلی، تغییرات در دمای آب یا سایر پارامترهای شیمیایی آب اغلب برای شروع تخم ریزی مورد نیاز است.

به این وب سایت رای دهید