واکسیناسیون حیوانات خانگی

واکسیناسیون حیوانات خانگی

0 دیدگاه 9 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 522
واکسیناسیون حیوانات خانگی
واکسیناسیون حیوانات، مربوط به دامپزشک می باشد. مقررات واکسیناسیون حیوانات خانگی در مقایسه با مقررات واکسیناسیون انسانی کمتر است.

واکسن های حیوانی مقرون به صرفه ترین و پایدارترین روش های کنترل بیماری های عفونی حیوانات هستند. اگر حیوان خانگی دارید نیاز است که برای واکسیناسیون، آنها را نزد دامپزشک ببرید و برای حفظ سلامتی حیوانات خود، آنها را واکسیناسیون کنید.

واکسیناسیون حیوانات چگونه است ؟

مسئله اصلی در رابطه با واکسیناسیون حیوانات، دسترسی واکسن است. واکسن‌ها مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین اقدام در پیشگیری از بیماری در جمعیت‌های دام هستند، اگرچه تدارکات توزیع واکسن‌ها در جمعیت‌های گسترده هنوز به عنوان یک چالش وجود دارد . و به همین دلیل اکثر دام‌های کشاورزان به دلیل یک بیماری می‌میرند. ریشه این موضوع را می توان با افزایش دسترسی به واکسن های حیوانی پیشگیری یا کنترل کرد. برای واکسیناسیون حیوانات خانگی خود می توانید به کلینیک دامپزشکی ما مراجعه نمایید تا بتوانید سلامتی حیوانات خود را تضمین نمایید. برای رزرو نوبت از همین جا می توانید اقدام کنید.

راه حل های ممکن برای واکسیناسیون حیوانات خانگی

راه حل های زیادی در زمینه مسائل مربوط به بخش واکسیناسیون حیوانات خانگی وجود دارد. اینها شامل نوآوری در هر دو زمینه علمی و نظارتی است. برخی از راه حل های دیگر عبارتند از: برنامه های رایگان واکسن هاری، ایجاد مشارکت در سراسر مناطق (عمدتا از نظر بانک های واکسن)، و ایجاد مشارکت بین تولیدکنندگان جهانی و داخلی.

سلامتی انسان در برابر بیماری حیوانات

واکسیناسیون بین حیوانات خانگی و انسان‌ها مرتبط بوده است، زیرا حداقل 61 درصد از همه عوامل بیماری‌زای انسانی از حیوانات منتقل می‌گیرند. دو نمونه اصلی از این واکسن ها واکسن هاری و آبله هستند. در بسیاری از موارد واکسیناسیون حیوانات خانگی نه تنها برای سلامت حیوانات بلکه برای سلامت و رفاه انسان نیز مهم است. اصطلاح بیماری مشترک بین انسان و دام نیز می گویند ،به عبارت دیگر بیماری هایی که از حیوانات به انسان انتقال می گیرد باعث بیمار شدن انسان ها می شود. یک مورد از این بیماری، هاری می‌باشد

بیماری مشترک هاری

یک نمونه رایج و برجسته از بیماری مشترک انسان و دام هاری است. از حیوان به انسان و سایر حیوانات از طریق بزاق دهان، نیش و خراش سرایت می کند. هم حیوانات اهلی و هم حیوانات وحشی می توانند به بیماری هاری مبتلا شوند. سالانه بیش از 59000 انسان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند که 99 درصد موارد به دلیل گاز گرفتن سگ اتفاق می افتد. تا به امروز کمتر از 20 مورد ثبت شده از بقای هاری بدون درمان وجود داشته است. واکسن هاری را می توان قبل یا بعد از آلوده شدن تزریق کرد.

تنظیم واکسن های حیوانی در مقایسه با واکسن های انسانی

توسعه واکسن های حیوانی نسبت به واکسن های انسانی الزامات نظارتی کمتری دارد. این امر منجر به صرف زمان و هزینه کمتری برای ایجاد و تولید واکسن های حیوانی شده است. فرآیند تولید واکسن انسانی به طور کلی 10 تا 15 سال طول می کشد، در حالی که فرآیند تولید واکسیناسیون حیوانات خانگی به طور متوسط ​​5 تا 7 سال طول می کشد. اگرچه توانایی اولویت بندی اهداف بالقوه واکسن و استفاده از مطالعات برای آزمایش ایمنی در تولید واکسن حیوانی در مقایسه با واکسن های انسانی کمتر است. برای واکسیناسیون حیوانات خانگی خود می توانید کلینیک دامپزشکی ما مراجعه نمایید و با مشورت دامپزشکان مجرب سلامتی حیوانات خود را تضمین کنید.

همانطور که در بالا گفتیم واکسیناسیون حیوانات خانگی یک امر مهمی است که صاحبان حیوانات خانگی حتما باید به آن رسیدگی کنند. کلینیک دامپزشکی ما سابقه طولانی در مورد درمان بیماری ها و واکسیناسیون حیوانات خانگی دارند. شما می توانید با اطمینان کامل به ما حیوانات خانگی خود را برای واکسیناسیون به دامپزشکان ما بسپارید. آدرس ما در پایین سایت درج شده است که شما می توانید برای واکسیناسیون حیوانات خانگی خود به کلینیک دامپزشکی ما مراجعه نمایید. ما همیشه آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز هستیم. اگر سوال یا راهنمایی در مورد واکسیناسیون دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد واکسیناسیون حیوانات خانگی می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

به این وب سایت رای دهید