آیا گربه شما مدفوع خود را باخاک نمی پوشاند؟

آیا گربه شما مدفوع خود را باخاک نمی پوشاند؟

0 دیدگاه 16 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 595
آیا گربه شما مدفوع خود را باخاک نمی پوشاند؟
"گربه من بعد از مدفوع روش خاک نمیریزه" یکی از رفتارهایی که بعضا از گربه ها سر میزند و دلایل مختلفی برای آن عنوان شده است

پس از اینکه گربه در ظرف خاک خود ادرار یا مدفوع می کند، معمولا با خاک سعی می کنند آن ها را بپوشانند. این رفتار معمولی برای گربه های خانگی است. در طبیعت، گربه‌ها اقدام مشابهی انجام می‌دهند، اما از خاک، شن یا سنگ استفاده می‌کنند زیرا این چیزی است که در دسترس دارند. اما گاهی مشاهده می شود که گربه ها بعد از ادرار و مدفوع کردن، روی آن ها را با خاک نمی پوشانند. در مقاله به دلایل این رفتار گربه ها پرداخته شده است.

دلایلی که گربه شما مدفوع خود را نمی پوشاند :


عفونت دستگاه ادراری:

گربه ها مستعد ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری هستند که عفونت باکتریایی در مثانه یا مجرای ادرار گربه است. یکی از شایع ترین علل عفونت ادراری در گربه ها، باکتری اشریشیا کولی است که در مدفوع یافت می شود. کم آبی بدن همچنین می تواند منجر به عفونت ادراری شود و شرایط را بدتر کند. همیشه مطمئن شوید که گربه شما آب آشامیدنی تازه و تمیز دارد.

آسیب های پنجه :

یک بچه گربه با آسیب به پد نرم پنجه خود، نمی تواند زمان را صرف پوشاندن مدفوع خود کند. زیرا هر بار با این اقدام، متحمل درد بزرگی می شود. با تماشای راه رفتن گربه و چک کردن پنجه هایش می توانید تشخیص دهید که آیا پنجه آسیب دیده است یا خیر. اگر پد پنجه تازه آسیب دیده یا تحریک شده است، حتماً گربه خود را توسط دامپزشک معاینه کنید.

دیسپلازی مفصل ران:

درد مفاصل ناشی از دیسپلازی ران نیز می تواند در آسیب رساندن به عادت های دستشویی گربه شما نقش داشته باشد. گربه های مسن مستعد تجربه درد لگن هستند. این عارضه می تواند رفتن گربه به سمت جعبه خاکش را به طور جدی ناخوشایند کند. این امر سپس باعث می شود که آنها به درستی یا اصلاً از جعبه خاک خود استفاده نکنند.

 

مکان :

برخی از گربه ها بسیار جالتیی هستند. گربه‌ا، اگرظرف خاکشان در مکانی کاملاً پنهان نباند، در استفاده ازآنن احساس ناراحتی می‌کنند. این بدان معنا نیست که باید سینی خاک آنها را پنهان کنید یا هر چیز دیگری، فقط به آنها یک منطقه خصوصی بدهید ت راحتا مدفوع کنند.

خانه های چند گربه ای:

آیا چندین گربه در خانه خود دارید؟ خانواده‌ها دارایی چند گربه به بیش از یکظرف خاکه نیاز دارن.، زیرا گربه‌ها در طول رو با سایر گربه مشغول شیطنت و جابه جاییدهستند و اگرچند ظرف خاک برایشان در نظر نگیریدد، آنها به هر کجا که بتوانند می‌رون و مدفوع می کنندد.

به این وب سایت رای دهید