آیا روغن درخت چای کک ها را می کشد؟

آیا روغن درخت چای کک ها را می کشد؟

0 دیدگاه 21 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 840
آیا روغن درخت چای کک ها را می کشد؟
بسیاری از داروها «کاملاً طبیعی» وجود دارند که موثر در کشتن کک‌ها هستند و تبلیغ می‌شوند. اما اسانس‌ها اغلب جایگزینی برای داروها می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، کک‌ها آزاردهنده هستند، شما و حیوانات خانگی‌تان را گاز می‌گیرند و ناقل بیماری‌ها هستند، بنابراین بهتر است از آنها پیشگیری کنید و در صورت پیدا کردن آن‌ها را بکشید. اما همه درمان ها بی خطر و موثر نیستند. بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی از روغن درخت چای برای درمان کک استفاده می کنند، اما مهم است که بدانید آیا این روغن واقعاً کاربردی دارد و به حیوان خانگی شما آسیب نمی رساند.

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای که به آن Malaleuca نیز گفته می شود از گیاه درخت چای استرالیایی Melaleuca alternifolia است. این یک اسانس با بوی نعناع است که در طول تاریخ در مقادیر رقیق شده برای درمان مشکلات مختلف پوستی در افراد استفاده می شده است. در حیوانات خانگی نیز گاهی اوقات برای مدیریت شرایط پوستی و همچنین برای از بین بردن انگل ها مانند کک استفاده می شود.

هشدار

روغن درخت چای هرگز نباید به صورت خوراکی داده شود زیرا در صورت قورت دادن سمی است. روغن درخت چای را همیشه از دسترس حیوان خانگی خود دور نگه دارید.

روغن درخت چای چگونه کار می کند؟

ترپن ها اجزای خاصی از روغن درخت چای هستند که مفید هستند. یکی ترپن های موجود در روغن درخت چای به نام terpinen-4-ol و از آن شناخته شده است به اثرات ضد باکتری و ضد قارچ در مردم از طریق فعال شدن سلول های سفید خون. 2 1،8-cineole نوع دیگری از ترپن موجود در روغن درخت چای است که نشان داده است در کشتن انواع مختلف انگل‌ها، لیمونن، نسبتاً مؤثر است، اما نوع دیگری از ترپن، به طور خاص Ctenocephalides felis را از بین می‌برد. گونه ای از کک که بیشتر در حیوانات خانگی یافت می شود .

انواع مختلفی از ترپن ها در گیاهان مختلف یافت می شوند و همچنین مسئول بوی گیاه هستند. این بدان معناست که ترپن‌ها مسئول روغن‌های ضروری هستند که رایحه‌ای قوی دارند، اما در سیستم اندوکانابینوئید در بدن نیز کار می‌کنند. سیستم اندوکانابینوئید به تنظیم بسیاری از عملکردهای بدن کمک می کند، اما تحقیقات برای درک کامل نحوه عملکرد این سیستم ادامه دارد. ترپن ها به این دلیل هستند که روغن درخت چای ممکن است یک درمان جایگزین موثر باشد.

آیا روغن درخت چای کک ها را می کشد؟

شواهد علمی که روغن درخت چای طیف خاص می کشد، اما نشان داده شده است که نفت در کشتن انواع دیگر بندپایان، مانند برخی از گونه های موثر کنه و شپش مؤثر است. علاوه بر این، از آنجایی که ثابت شده است که یکی از اجزای طبیعی روغن درخت چای، لیمونن، در برابر کک ها موثر است، اغلب تصور می شود که روغن درخت چای به طور کلی نیز موثر خواهد بود.

آیا روغن درخت چای برای حیوانات خانگی بی خطر است؟

روغن درخت چای در صورت قورت دادن سمی است، بنابراین هرگز نباید آن را به صورت خوراکی برای حیوان خانگی یا شخص مصرف کنید. اگر حیوان خانگی روغن درخت چای را که در جای دیگری ریخته یا اسپری شده است لیس بزند، می تواند بسیار مضر باشد. علاوه بر این، اگر روغن درخت چای را به مقدار زیاد یا رقیق نشده روی پوست حیوان خانگی بمالید، ممکن است باعث لرزش عضلات، ضعف، دمای پایین بدن، ترشح آب دهان و مشکلات راه رفتن شود. سم حیوان خانگی خط تلفن کمک رسانی گزارش کرده است که به عنوان چند که هفت قطره از روغن درخت چای رقیق بر روی پوست یک حیوان خانگی موجب شده است تا مسائل جدی بنابراین نفت رقیق می تواند بسیار خطرناک باشد.

از سوی دیگر، روغن درخت چای در مقادیر رقیق شده را می توان در برخی از محصولات حیوانات خانگی یافت و می تواند بی خطر باشد، اما این رقت ها نباید از 1٪ تجاوز کنند. هرگز نباید از محلول های قوی تر استفاده کرد و باید اطمینان حاصل کرد که محصولات رقیق شده همچنان حاوی ترپن های مفید لیمونن و 1،8-سینئول هستند که ممکن است در برابر کک موثر باشد.

چگونه با خیال راحت از روغن درخت چای استفاده می کنید؟

قبل از استفاده از روغن درخت چای برای حیوان خانگی خود، باید آن را با دامپزشک خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که برای آن توصیه شده و ایمن است. اگر دامپزشک شما به این نتیجه رسید که استفاده از روغن درخت چای برای شما اشکالی ندارد، مطمئن شوید که هرگز آن را داخل یا نزدیک دهان حیوان خانگی خود نبرید و فقط از رقت 1٪ یا کمتر استفاده کنید. اگر حیوان خانگی شما خود را اصلاح می کند، مراقب باشید روغن رقیق شده را در مکان هایی که می توان قبل از خشک شدن آن را لیسید، نمالید. از آنجایی که گربه ها به شدت خود را اصلاح می کنند، نگرانی در مورد سمیت روغن درخت چای در گربه ها، حتی زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، بسیار بیشتر از سگ ها است.

روغن CBD داروی حیوانات خانگی

 

به این وب سایت رای دهید