فرهنگ اسب ها

فرهنگ اسب ها

0 دیدگاه 27 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 513
فرهنگ اسب ها
مانند بسیاری از حیوانات اهلی دیگر، اسب برای اولین بار توسط انسان به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفت. اما با توجه به رفتارهای اسب و سختی به تله انداختن آنها، انسان راه دیگری را انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققان می گویند در آن زمان به این فکر افتادند چرا وقتی نیاز به تعقیب اسب های وحشی دارید، روی پشت یک اسب اهلی ننشینید؟ رام کردن یک اسب وحشی آسان نبود، اما زمانی که اسب به داشتن یک انسان بر پشت خود عادت کرد، این شکل جدید حمل و نقل موفقیت بزرگی بود. اسب ها در نبردها و کارهای دیگر مانند شخم زدن مزارع، بازی چوگان، مسابقه و حتی تولید شیر مورد استفاده قرار گرفته اند. این روزها بسیاری از نژادهای مختلف اسب وجود دارد، از اسب های کوچک شتلند گرفته تا اسب های بزرگ گاوآهن.

چگونه اسب ها با یکدیگر صحبت می کنند

اسب ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند. وقتی اسب ها با هم می دوند، از دم خود برای علامت دادن به یکدیگر استفاده می کنند. به عنوان مثال، دم بالا به معنای "برو!" دم پایین به معنای "ایست!" این پیام‌ها به جلوگیری از برخورد اسب‌ها با یکدیگر کمک می‌کنند، همان کاری که چراغ‌های ترمز روی خودرو انجام می‌دهند. وقتی اسب ها دم خود را مستقیماً به سمت آسمان می گیرند، خودنمایی می کنند.

هنگامی که اسبی اسب دیگر را ملاقات می کند، یکدیگر را به طور کامل بررسی می کنند. برای شروع، اسب سر خود را تا جایی که ممکن است بالا می گیرد تا دید خوبی داشته باشد و گوش هایش را به سمت جلو می کشد تا درست گوش کند. سپس اسب ها شروع به پچ پچ کردن می کنند و با فریادهای طولانی شروع می شود که به این معنی است: "تو کی هستی؟" اگر اسب‌ها قبلاً همدیگر را ملاقات کرده‌اند و دوستان خوبی هستند، به زودی شروع به رد و بدل کردن ناله‌های کوتاهی می‌کنند که به این معنی است: "از دیدن شما خوشحالم - آیا ما هنوز هم دوست هستیم؟" وقتی دو اسب نزدیک می شوند، سر خود را پایین می آورند و نفس عمیق می کشند. این به آنها اجازه می دهد تا یکدیگر را بو کنند و بفهمند که هر کدام از آنها به کدام گروه تعلق دارند.

اسب ها، برای اینکه اسب یا انسان دیگری بداند عصبانی است، سر خود را سریع به سمت حریف می چرخاند. گوش‌های او به عقب کشیده می‌شود و ممکن است با بالا کشیدن لب بالا و چین و چروک شدن بینی، دندان‌هایش را برهنه کند. او ممکن است در همان زمان به جلو پرت شود. اگر قرار باشد لگد بزند، ابتدا تمایل دارد دمش را از این طرف به طرف دیگر بزند. اگر این تهدیدات نادیده گرفته شود، اسب دیگر یا انسان ممکن است توسط دندان ها و سم اسب های عصبانی به شدت آسیب ببیند.

اگر اسبی با چرخاندن دم و کوبیدن پاهایش ناراحت است، از عقب اسب دور شوید. اگر گوش‌هایش را به عقب می‌چرخاند، بهتر است به اسب خیره نشوید و فقط آرام  آرام از او دور شوید.

چگونه به اسب سلام کنیم

برای گفتن «سلام» به اسب، باید نشان دهید که منظورتان هیچ آسیبی نیست. هرگز به سمت اسب عجله نکنید. به آرامی دست خود را دراز کنید تا بتواند آن را بو کند. او گاز نمی گیرد اما ممکن است دست شما را بلیسد تا طعم شما را بچشد. با کره ها بسیار ملایم باشید. احتمال وحشت آنها بیشتر از اسب های بالغ است.

اگر صاحبش بگوید مشکلی نیست، می توانید یک تکه غذا از دست خود به اسب بدهید. دست خود را تا جایی که می توانید صاف نگه دارید و شست خود را مستقیم در کنار انگشتان خود قرار دهید. اسب از دست شما به عنوان بشقاب شام استفاده می کند. او ممکن است قبل از خوردن غذا روی دست شما فشار بیاورد. این می تواند غلغلک دهد اما صدمه ای ندارد.

با دانستن این اطلاعات و نشانه های رفتاری اسب، شما می دانید که چگونه با او رفتار کنید. و به فرهنگ اسب ها آشنا شدید.

اسب عرب

 

به این وب سایت رای دهید