چگونه رفتار پرخاشگری سگها را کنترل کنیم؟

چگونه رفتار پرخاشگری سگها را کنترل کنیم؟

0 دیدگاه 8 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 994
چگونه رفتار پرخاشگری سگها را کنترل کنیم؟
نتایج مطالعاتی که توسط محققین در دانشگاه پنسیلوانیا صورت پذیرفته ، این نکته را به اثبات رسانیده است که خشونت در برابر رفتارهای پرخاشگرانه سگ ها نمی‌تواند تاثیرات مناسبی را در کاهش رخداد این رفتار از خود بر جای بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" محققین این طرح دریافته اند که اکثر این حیوانات پس از تنبیه و رفتارهای تقابلی، همچنان پرخاشگر باقی خواهد ماند مگر این که از تکنیکهای آموزشی مناسبی به منظور اصلاح آنها استفاده شود.
مگان هرور، سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت: "مدیریت رفتارهای تهاجمی از جمله دلایل اصلی مراجعه صاحبان سگ های خانگی به کلینیک های دامپزشکی است."
مطالعه ما این موضوع را به اثبات رسانید که بسیاری از روش های آموزشی مالوف مانند ضرب و شتم، ترساندن و رفتارهایی از این دست، تاثیر چندانی را در اصلاح رفتار سگها نداشته و می تواند سبب افزایش پاسخ های تهاجمی این حیوانات شود.
این گروه از محققین دریافتند که استفاده از روش های خنثی مانند افزایش فعالیت روزانه یا بهره‌گیری از محصولاتی چون تشویقی های موجود، پاسخ های تهاجمی سگ ها را کاهش خواهد داد.

 
در این بین برخی متخصصین رفتار شناسی سگ ها بر این باورند که پرخاشگری این حیوانات ناشی از تلاش آن‌ها در تسلط اجتماعی بر محیط پیرامون زندگی یا عدم تسلط صاحبان این حیوانات بر سگ ها می باشد. از این رو به صاحبان سگ ها پیشنهاد می دهند تا نقش یک رئیس واقعی را برای حیوانات خود ایفا کنند.
نتایج کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله علمی کاربردی "حیوانات" منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید