تغذیه ماهی با غذای زنده

تغذیه ماهی با غذای زنده

0 دیدگاه 8 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 629
تغذیه ماهی با غذای زنده
اگرچه غذای پولکی یک رژیم غذایی اصلی خوب با ویتامین ها و مواد معدنی متعادل برای ماهی است، اکثریت قریب به اتفاق ماهی های آب شیرین به معنای واقعی کلمه از شانس داشتن غذاهای زنده یا حتی منجمد استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ماهی حیوان خانگی شما باید غذایی که به او می دهید استفاده کند. در غیر این صورت با گرسنگی مواجه می شود (گزینه ای که اغلب اتفاق می افتد). 

غذای پولکی

قبل از اینکه به موضوع غذای زنده بپردازیم، بیایید در مورد غذاهای پرک صحبت کنیم. برای بسیاری از ما امکان ارائه یک رژیم غذایی کاملاً متعادل که فقط از غذاهای تازه و منجمد تشکیل شده باشد، وجود ندارد. غذای پولکی توسط تعداد زیادی از ماهی های آب شیرین پذیرفته می شود و حاوی مواد مغذی مهمی است که ماهی شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. با این حال، همه غذاهای پولکی یکسان ایجاد نمی شوند.

دفعه بعد که غذای پولکی خریداری کردید، به برچسب مواد روی ظرف دقت کنید. چیزی که خواهید یافت پودر ماهی، مخمر، پودر میگو، پودر جلبک، پلانکتون، کلپ، ویتامین ها، مواد نگهدارنده و پرکننده های پروتئینی مانند کنجاله گندم، کنجاله سویا، بلغور جو دوسر و برنج قهوه ای است. آخرین موارد پرکننده هستند. آنها برای تامین مقدار کافی پروتئین ضروری هستند، اما حاوی همان مواد مغذی و طعم موجود در میگو یا سایر غذاهایی نیستند که ماهی های وحشی می خورند.

به یاد داشته باشید که ابتدا مواد تشکیل دهنده به ترتیب بیشترین حجم فهرست شده اند، بنابراین به دنبال غذاهای آماده ای باشید که پودر ماهی و غذاهای دریایی در فهرست مواد اولیه قرار دارند. هنگامی که یک غذای پرک با کیفیت را انتخاب کردید، به دنبال راه هایی برای تکمیل آن پولک های خسته کننده با غذاهای تازه یا منجمد باشید.

همچنین ویتامین های موجود در غذاهای پولکی ماندگاری محدودی دارند، بنابراین باید مواد غذایی را به مقداری خریداری کنید که حدود یک ماه دیگر مصرف شود. اگر مصرف غذای پولکی بیشتر طول می کشد، سعی کنید آن را در یخچال یا حتی فریزر نگهداری کنید تا مدت بیشتری مغذی بماند.

جنجال Tubifex

مدت‌هاست که کرم‌های Tubifex به عنوان بدترین یا بهترین غذای زنده برای تغذیه ماهی‌ها معرفی شده‌اند. آنها بسیار مغذی هستند و به راحتی در خانه رشد می کنند، اما می توان آنها را در بسیاری از فروشگاه های ماهی محلی خریداری کرد. بحث از خطر انتقال بیماری به آکواریوم خانه شما ناشی می شود

مانند کرم‌های خاکی (که خاک می‌خورند)، توبیفکس کرم‌های حلقویی هستند که هر ماده‌ای را که در آن پرورش داده می‌شوند، می‌خورند. اکثر کرم‌های توفیفکس که به‌صورت تجاری پرورش داده می‌شوند، در آب‌های حوضچه‌های قزل آلا پرورش می‌یابند، به این معنی که با کود ماهی زندگی می‌کنند. نیازی به گفتن نیست که آنها را به کانون های برای انتقال عفونت های باکتریایی یا انگلی تبدیل می کند. اما ماهی های آب شیرین کرم های توبیفکس را دوست دارند و اگر به درستی تمیز شوند در آنها رشد می کنند. بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که آنها برای تغذیه ماهی خود ایمن هستند؟

با خرید کرم های توبیفکس زنده خود از یک فروشگاه معتبر شروع کنید، سپس آبی که در آن نگهداری می شود را به دقت بررسی کنید. باید واضح باشد. اگر اینطور نیست، آنها را نخرید. وقتی کرم های تمیزی پیدا کردید، آنها را در ظرف بزرگی از آب بدون کلر قرار دهید و 3 تا 4 بار در روز آنها را کاملاً بشویید تا آب شفاف شود. آنها را در یخچال نگهداری کنید و هر روز صبح آب آن را بررسی کنید. اگر آب شفاف است، آنها تمیز هستند و می توان از آنها برای تغذیه ماهی خود استفاده کرد. تا زمانی که آب شفاف نشده است آنها را به ماهی خود ندهید، بنابراین در صورت نیاز به آبکشی آنها ادامه دهید.

کیفیت tubifex از فروشگاهی به فروشگاه دیگر متفاوت است، بنابراین اگر کرم‌های خوب را پیدا کردید (کرم‌هایی که به سرعت تمیز می‌شوند در مقایسه با کرم‌هایی که هنوز بعد از چند روز آب را آلوده می‌کنند) به تامین‌کننده توجه کنید. اگر کرم‌های سالم و تمیزی پیدا کردید، می‌توانید کلنی کرم‌های توبیفکس خود را با پرورش آن‌ها در یک مخزن هوادهی با یک اینچ سنگریزه در کف ایجاد کنید و سپس مقدار کمی سبزیجات (برش‌های سیب زمینی شیرین خوب است) یا گیاه آکواریومی اضافه کنید. پیراشکی برای غذا همانطور که آنها تکثیر می شوند، کرم ها را سیفون یا توری کنید تا به ماهی های شما غذا بدهند.

تقریباً به اندازه تغذیه کرم‌های توبیفکس زنده، اکثر فروشگاه‌های حیوانات خانگی کرم‌های توفیفکس منجمد یا خشک شده را به فروش می‌رسانند.

میگوی آب شور

یکی از بهترین غذاهای زنده آرتمیا است که بیشتر با نام میگوی آب نمک شناخته می شود. اگر به دنبال میگوهای آب نمک زنده گشته باشید، احتمالاً متوجه شده اید که آنها کمی گران هستند یا اصلا پیدا کردن آنها دشوار است. اکثر ماهی فروشی ها مجموعه خوبی از میگوهای آب نمک منجمد را حمل می کنند. بافت و طعم میگوهای آب نمک بر اساس تغذیه آنها و نحوه یخ زدگی آنها متفاوت است.

ماهی ها نیز مانند مردم، ترجیحات متفاوتی در مورد غذا دارند. از امتحان کردن چندین برند برای پیدا کردن برندی که ماهی شما بیشتر دوست دارد.

بسیاری از فروشگاه های ماهی، تخم های میگوی آب نمک خشک شده و حتی کیت هایی برای جوجه کشی و پرورش میگوی آب نمک زنده در خانه می فروشند. میگوی آب نمک تازه هچ یک غذای اولیه عالی برای بچه ماهی (سرخ شده) از گونه های مختلف است. رشد آنها در خانه نسبتا آسان است.

سایر غذاهای زنده

میگو تنها غذای زنده "ایمن" موجود نیست. کارشناسان دافنیا، کک های آبی AKA را یکی از بهترین انتخاب های غذایی زنده می دانند. آنها حامل هیچ یک از بیماری هایی نیستند که توبیفکس انجام می دهند، منبع تغذیه ای عالی برای همه ماهی ها هستند و به راحتی می توان آنها را پرورش داد.

دافنیا معمولاً در فروشگاه‌های ماهی یافت نمی‌شوند، اما کلوپ‌های ماهی محلی معمولاً می‌توانند یک کلنی اولیه برای شما تهیه کنند. بهترین بخش ارائه دافنیا این واقعیت است که آنها می توانند در آکواریوم زندگی کنند تا زمانی که ماهی آنها را بخورد. هنگامی که ماهی شما طعم "چیزهای خوب" را به دست آورد، متوجه خواهید شد که در جستجوی طیف وسیع تری از غذاهای زنده هستید. گزینه های زیادی وجود دارد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

کرم های خاکی

کرم های گریندال

ماگوت (لارو مگس)

میکروکرم ها

لارو پشه

مارماهی سرکه ای

کرم های سفید

مگس میوه بدون بال

جایگزین های منجمد

اگر غذای زنده در دسترس نیست، بسیار پرهزینه است، یا تولید آن بسیار دردسرساز است، غذاهای منجمد جایگزین خوبی هستند. میگوی آب نمک پرفروش ترین غذای منجمد است، اما شما نباید ماهی خود را فقط به میگو محدود کنید (حتی استیک نیز بعد از مدتی خسته کننده می شود). بسیاری از غذاهای منجمد دیگر در دسترس هستند، و حتی برخی از آنها چندین غذای محبوب را در یک ترکیب واحد ترکیب می کنند که ماهی ها آن را بسیار جذاب می دانند.

کمی زمان را در بخش فریزر فروشگاه ماهی خود بگذرانید. هیچ بستنی Macadamia Nut پیدا نخواهید کرد، اما همه چیز را از کریل گرفته تا کلپ و جلبک قرمز خواهید یافت. صبر کنید، مگر جلبک و کلپ گیاهی نیست؟ حتما هستن فراموش نکنید که حتی ماهی های گوشت خوار نیز از گیاهان و سبزیجات لذت خواهند برد. در واقع، برخی از گیاهخواران، مانند پلکوستوموس و سایر جلبک خواران، غذاهای ماهی حاوی گوشت را نیز می خورند.

می‌توانید گیاه‌خواران را با کلپ منجمد، جلبک‌های منجمد یا خشک شده یا تکه‌هایی از کاهو و اسفناج تازه رومینا راضی کنید . دفعه بعد که سالاد درست می‌کنید، سبزی‌ها را خوب بشویید و سعی کنید مقدار کمی به ماهی‌تان بدهید. شاید تعجب کنید که ببینید کدام یک از آنها به آن می پردازند. آنچه مادرتان در مورد مفید بودن سبزیجات برای شما به شما گفته برای ماهی شما نیز صادق است. سبزیجات تازه ویتامین ها و علوفه ای که اغلب در سایر غذاهای ماهی وجود ندارد را فراهم می کنند.

چه ماهی زنده باشد یا منجمد، چه حیوانی و چه گیاهی، ماهی شما از ارائه غذاهای متنوع لذت خواهد برد. به یاد داشته باشید، شما تنها کسی هستید که آنها دارند.پس سعی کنیم که از خوردن غذا لذت ببرند.

چه ساعاتی به ماهی غذا بدهیم؟

به این وب سایت رای دهید