گربه خانگی چیست؟

گربه خانگی چیست؟

0 دیدگاه 11 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 2047
گربه خانگی چیست؟
یک گربه خانگی با تعریف کامل کلمه، قرار است گربه ای باشد که در یک اقامتگاه زندگی می کند. با این حال، همه گربه های خانگی گربه خانگی نیستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، وقتی صحبت از عبارت "گربه خانگی" می شود، ممکن است برخی افراد گیج شوند. گربه های اهلی یا گربه های اهلی هزاران سال پیش از طریق پرورش انتخابی به وجود آمدند. گربه‌های وحشی سابق و گربه‌های بزرگ ، گربه‌های خانگی برای حذف ویژگی‌های "وحشی" از DNA آنها پرورش داده شدند.

انتخاب مصنوعی، اصطلاحی که توسط زیست‌شناس چارلز داروین ابداع شد، فرآیندی است که توسط انسان برای ایجاد موجودات جدید با ویژگی‌های مطلوب استفاده می‌شود. پرورش دهندگان دو والد را انتخاب می کنند که دارای صفات مفید برای تولید مثل هستند و فرزندانی با آن صفات مورد نظر تولید می کنند.

همه گربه‌های امروزی از آن گربه‌های اصلی در آفریقا، مدیترانه و مناطق خاورمیانه هستند. همه گربه ها را می توان بدون توجه به نژاد آنها "خانگی" نامید.

گربه های نژاد مخلوط

گربه نژاد مخلوط و هر گربه با منشا ناشناخته با نوع بدن، کت، و / یا الگوی رنگ است. گربه ممکن است نشانه هایی شبیه به یک یا آن نژاد داشته باشد، اما مگر اینکه یک خط طولانی از سوابق شجره نامه و ثبت شجره در انجمن گربه سانان یا سازمان دیگری وجود داشته باشد، گربه به عنوان یک نژاد مخلوط طبقه بندی می شود. برای مثال، مهم نیست که یک گربه چقدر ممکن است شبیه یک گربه سیامی باشد، در بیشتر موارد، آن گربه یک ترکیب سیامی در نظر گرفته می شود.

 برای گربه های خانگی می توانید از خدمات دامپزشکی در منزل استفاده کنید

گربه های اصیل

انجمن طرفداران گربه، اصلی ترین نهاد ثبت کننده نژادهای گربه نژادی در ایالات متحده است. این سازمان 42 نژاد مانند گربه سیامی، ایرانی، گربه مین کون، بنگال و غیره را می شناسد. انجمن بین‌المللی گربه‌ها 71 نژاد را از حبشه باستان تا نژادهای جدیدتر مانند گربه lykoi "wolf" و chausie با ظاهر وحشی که از یک گربه جنگلی وحشی گرفته شده است، به رسمیت می شناسد. هر دو سازمان در ایالات متحده مستقر هستند، مسابقات را میزبانی می کنند و استانداردهای نژاد گربه های اصیل را حفظ می کنند.

تنوع بی نهایت گربه خانگی

گربه‌های خانگی در اندازه‌ها، شکل‌ها، طول مو و الگوهای رنگی متفاوت هستند. شما همه رنگ های یکدست را خواهید یافت، به علاوه ترکیبی از همه آنها، اصیل یا غیراصیل.

گربه‌های اهلی با نام‌های توصیفی زیادی همراه هستند. آنها همچنین " گربه های خانگی "، "گربه های کوچه"، "موگی" (در انگلستان) نامیده می شوند، و در نمایش گربه ها که به آنها اجازه می دهد، این گربه های خانگی و مخلوط معمولاً در کلاسی به نام "حیوان خانگی خانگی" هستند.

نژادهای اخیر

اکثر نژادهای گربه جدید در 50 سال گذشته نتیجه برنامه های اصلاح نژادی دقیق توسط متخصصان ژنتیک گربه ها بوده اند یا برخی از آنها به صورت اتفاقی به وجود آمده اند. گاهی اوقات، بستری که از یک گربه خانگی به دنیا می آید ممکن است حاوی یک یا دو بچه گربه باشد که کاملاً غیرعادی است که ممکن است به عنوان پایه یک نژاد جدید استفاده شود.

باباتیل آمریکایی: باباتیل آمریکایی در اواخر دهه 1960 با یک بچه گربه نر قهوه ای رنگی شکل گرفت. طبق افسانه های شهری، این نتیجه حاصل از مخلوط شدن یک گربه خانگی با یک بابکت در یک منطقه حفاظت شده هندی در جنوب غربی ایالات متحده است.

حلقه آمریکایی: در نتیجه یک تصادف ژنتیکی ناگوار، اولین بچه گربه‌های کورل آمریکایی در سال 1981 در لیک‌وود، کالیفرنیا، از یک ولگرد سیاه‌پوست مو بلند با گوش‌های غیرمعمول متولد شدند.

کورنیش رکس: کورنیش رکس قدیمی ترین نژاد از سه نژاد گربه رکس است که در حدود سال 1950 به عنوان یک جهش خود به خود در بستر گربه های انباری ایجاد شد.

مونچکین: اگرچه به نظر می رسید گربه های پا کوتاه مدت طولانی تری وجود داشته باشند، اما مانچکین ، نژادی از گربه های پا کوتاه، تا سال 1983 در لوئیزیانا در دسته بندی خود قرار نگرفت.

Pixiebob :Pixiebob به طور رسمی توسط انجمن بین المللی گربه به عنوان یک نژاد در سال 1994 به رسمیت شناخته شد. انجمن گربه خواران آمریکا (ACFA) در سال 2005 از این اقدام پیروی کرد و Pixie-Bob را به عنوان یک نژاد شناخته شده پذیرفت. اعتقاد بر این است که این ترکیب بین یک بابکت و یک گربه انباری است.

گربه‌های اهلی می‌توانند از نژادهای اصیل و مختلط باشند، در یک خانه یا مزرعه با انسان زندگی کنند یا در یک محله به عنوان گربه ولگرد یا وحشی زندگی کنند.

 

به این وب سایت رای دهید