نکات اساسی پرورش ماهی آکواریومی

نکات اساسی پرورش ماهی آکواریومی

0 دیدگاه 11 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 626
نکات اساسی پرورش ماهی آکواریومی
کسانیکه ماهی آکواریومی دارند باید بتوانند از دیدن جفت ماهی که انتخاب کرده اند لذت ببرند، بچه ماهی تولید کنند، پرورش دهند و سپس بچه ماهی را به بلوغ برسانند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اکثر گونه های ماهی در فصل بهار که آب گرم می شود و نور روز طولانی می شود، تحریک می شوند. شما می توانید این کار را در هر زمان در آکواریوم منزل خود با انجام تغییرات آب، افزایش تنظیم دما روی دماسنج آکواریوم و افزایش تدریجی مدت زمان روشن بودن چراغ ها تکرار کنید.

با ایجاد محیطی نزدیک به محیط طبیعی که جفت ماهی که انتخاب کرده اید و تهیه غذای فراوان و سرشار از پروتئین برای هر دو نوع ماهی نر و ماده، ماهی را برای تولید مثل آماده می کنید. گونه‌های مختلف ماهی‌ها تخم‌های خود را به روش‌های مختلف می‌گذارند، بنابراین چندین آکواریوم ، انواع گیاهان، سطوح پرورش و غذاهایی وجود دارد که بهترین گزینه برای تحریک تخم‌ریزی برای گونه‌های مختلف ماهی است.

هنگام انتخاب یک جفت ماهی گرمسیری باید به دنبال چه چیزی باشم؟

جفتی را انتخاب کنید که بهترین رنگ، اندازه و قدرت کلی را دارد. بهترین زمان برای یافتن نمونه هایی در فروشگاه آکواریوم محلی خود که آماده و آماده تولید مثل هستند اواخر زمستان و اوایل بهار است. در مزارع پرورش ماهی گرمسیری که در آن ماهی در فلوریدا یا احتمالاً در جنوب آسیا پرورش می‌یابد، ماهی‌ها در بهار و معمولاً در آکواریوم‌های سرپوشیده وسوسه می‌شوند تا پرورش دهند. سپس بچه ماهی ها را در حوضچه های فضای باز قرار می دهند تا به اندازه بزرگ شوند تا به فروشگاه های آکواریوم ارسال شوند. آنها غذاهای زنده کافی در حوضچه ها دارند تا بچه ماهی از همان ابتدا آن را بخورد و سپس در حین رشد ماهی ها با غذاهای پلت شده تغذیه می شوند. تا پاییز، بچه ماهی بالغ خواهد شد و شما ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که در فروشگاه ماهی محلی خود یک جفت عالی آماده برای تولید مثل پیدا کنید!

وقتی به خانه می‌روم چگونه باید از ماهی مراقبت کنم؟

جفت مولد را بسته به روش تخم گذاری آنها با بستر یا دکور مناسب برای تخم ریزی در آکواریوم خود قرار دهید. به آنها مقدار زیادی غذای پروتئینی بدهید و بیشتر از آنچه که معمولاً ماهیان آکواریومی جامعه خود را تغذیه می کنید، معمولاً سه بار در روز تغذیه کنید. شما آنها را برای پرورش آماده می کنید، بنابراین آنها باید انرژی کافی برای نگهداری و رشد خود و همچنین تولید تخم در بدن خود داشته باشند. در صورت امکان به میگوهای نر و ماده زنده آب نمک بدهید. اگر در دسترس نباشد، منجمد انجام خواهد شد.

برای برخی از گونه‌ها، جدا کردن نرها از ماده‌ها، ترجیحاً استفاده از پارتیشن شیشه‌ای به گونه‌ای که همیشه در معرض دید یکدیگر باشند، اما نتوانند به یکدیگر برسند، در صورت فرصت نیاز به تولید مثل را افزایش می‌دهد. در طول این دوره از تهویه، دما را به حدود 78-82 درجه فارنهایت، بسته به گونه، افزایش دهید، که گرمتر از معمولاً آکواریوم محلی شما است.

انجام همه این کارها با هم باعث می شود که ماده پر از قلیه یا تخم شود. در طول این دوره از تهویه، همچنین مهم است که pH، سختی آب و قلیاییت را به سطوحی که برای پرورش آن گونه تجویز شده است، برسانید، در صورتی که این عامل مهمی برای تولیدمثل آنها باشد.

منظور از "مقدار pH" چیست؟

مقدار pH تعادل اسیدیته پایه آب است که به آسانی با کیت‌ها و نوارهای آزمایشی که برای فروش در فروشگاه‌های آکواریوم ارائه می‌شوند قابل تعیین است. به طور کلی درک می شود که یک وضعیت اسیدی در آب آکواریوم برای اکثر گونه های ماهی نسبتاً مطلوب است. با این حال، برخی از ماهی ها، مانند سیکلیدهای آفریقایی، ممکن است آب پایه (PH بالاتر) را ترجیح دهند. وب سایت های ماهی آکواریومی و کتاب های پرورش ماهی را برای شرایط دقیق آبی که توسط گونه ماهی که قصد پرورش آن را ترجیح می دهید، بررسی کنید. با افزودن محصولات تنظیم کننده pH موجود در فروشگاه ماهی محلی شما، PH آب را می توان برای رفع نیازهای گونه های ماهی خود تنظیم کرد.

اگر لایه‌های تخم مرغی را انتخاب کنم که برای تغذیه سرخ‌کرده به اینفوزوریا نیاز دارند، چگونه می‌توان آن را تولید کرد؟

یکی از سخت‌ترین بخش‌های پرورش ماهی‌های تخم‌گذار این است که بچه‌هایی که تازه از تخم خارج شده‌اند، غذای کوچکی برای آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند زنده بمانند و رشد کنند. اکثر آکواریومی ها استفاده از انفوزوریا را به عنوان اولین غذا برای بچه ماهی های خود ترجیح می دهند. Infusoria به بسیاری از موجودات کوچک موجود در آب اطلاق می شود که بچه های کوچک می توانند از آنها تغذیه کنند، از جمله باکتری ها، تک یاخته ها، جلبک ها و سخت پوستان ریز.

برای رشد اینفوزوریا، به محض تخم ریزی ماهی بالغ، یک برگ کاهو را در مخزن تخم ریزی قرار دهید. برگ تجزیه می شود و انفوزوری کافی برای هفته اول ایجاد می کند، در این زمان می توان برگ قدیمی را جدا کرد و یک برگ دیگر اضافه کرد و یک هفته بعد با تغذیه هر یک از غذاهای آماده به صورت پودر شده برای فروش در فروشگاه آکواریوم یا خمیرهای تجاری آماده سازی غذایی مانند Liquifry.

غذاهای سرخ کردنی دیگری که می توان استفاده کرد چیست؟

بعداً، ممکن است به بچه‌ها زرده یک تخم‌مرغ آب پز داده شود که با کمی آب مخلوط شده و به شکل خمیر درآید و به مخزن نزدیک بچه اضافه شود (ممکن است هنوز نتوانند خیلی دور شنا کنند). همانطور که بچه ماهی رشد می کند، کرم های توبیفکس و غذای ماهی پولکی که بین انگشتان شما آسیاب می شود ممکن است به رژیم غذایی اضافه شود. به یاد داشته باشید، با سرخ کردن، مهمترین چیز این است که شکم خود را همیشه سیر نگه دارید. این بدان معناست که ماهی های جوان را حداقل 6 بار در روز تغذیه کنید. اگر مصرف غذا کافی نباشد، سرخ شده می تواند به سرعت به گرسنگی برگشت ناپذیر برسد.

اگر من فقط برای یک تانک پرورش فضا داشته باشم، چه اندازه ای بهتر است؟

ما متوجه شدیم که آکواریوم 10 گالنی هم ارزان است، هم نگهداری آن آسان است، هم به راحتی می توان برای آن لوازم تهیه کرد و هم فضای کافی برای پرورش تقریباً هر گونه ماهی مبتدی برای شما دارد. همانطور که عمیق‌تر به این سرگرمی می‌روید، ممکن است به مخازن بلندتر برای عمق یا تانک‌های طولانی‌تر برای ماهی‌هایی نیاز داشته باشید که عادت‌های پرورش آنها مستلزم دویدن با سرعت بالا است. یک آکواریوم 10 گالنی معمولی، با پمپ هوا، فیلتر اسفنجی، بخاری با وات کافی و سیستم روشنایی خوب، هر دو کار را انجام می دهد و باعث خرابی نمی شود.

مزیت این است که یک آکواریوم 10 گالن به اندازه کافی بزرگ است که می تواند ماهی ها را در آن نگه دارد، بچه ها را پرورش دهد، یا وقتی پروژه به پایان رسید، به راحتی در یک کمد نگهداری شود و همه لوازمش به طور مرتب در داخل آن قرار گرفته باشد، گویی جعبه خودش است.

بنابراین، از کجا شروع کنم؟

ساده‌ترین ماهی‌های تخم‌گذار برای شروع، پراکنده‌های تخم‌مرغ مانند دانیو گورخر و رُزی بارب، و تخم‌ریزان بستر مانند سیکلیدهای محکوم و سیکلیدهای دهان آتشین هستند. بسیاری از گونه های دیگر تخم های خود را به روش های مختلف می گذارند، از جمله دهان گردان هایی که تخم ها و حتی نوزادان را در دهان خود حمل می کنند، اما بهتر است از اصول اولیه شروع کنید تا زمانی که با مراقبت از بچه ماهی راحت باشید.

به این وب سایت رای دهید