بریدن بال های پرنده

بریدن بال های پرنده

0 دیدگاه 18 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 987
بریدن بال های پرنده
بریدن بال را می توان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در پرورش طیور نامید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از صاحبان پرندگان بال های پرنده خود را قیچی می کنند و به همان اندازه دلایل بسیاری وجود دارد که برخی از صاحبان پرندگان این کار را نمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در حالی که برش بال به طور کلی برای اکثر پرندگان در قفس توصیه می شود، تصمیم گیری برای کوتاه کردن بال پرنده بهتر است به صاحب آن واگذار شود.

جوانب مثبت Clipping

دلیل اصلی بستن بال های پرنده این است که مطمئن شوید که دور نمی شود. با کوتاه کردن پرهای اولیه پرنده، که به عنوان "پرهای پرواز" شناخته می شوند، آنها نمی توانند پرواز کنند. این مانع از پرواز تصادفی آنها از در یا پنجره باز می شود که می تواند برای یک پرنده اهلی خطرناک باشد.

ایمنی در داخل خانه یکی دیگر از دلایل بزرگی است که اکثر صاحبان پرندگان ترجیح می دهند بال پرنده خانگی خود را قیچی کنند. زندگی داخل خانه خطراتی را ایجاد می کند که پرندگان به طور معمول در طبیعت با آن مواجه نیستند. این موارد شامل مواردی مانند پنجره ها، پنکه های سقفی، اجاق ها، درها، سینک ها و توالت ها می شود. قطع بال پرنده می تواند به محدود کردن دسترسی آنها به این خطرات کمک کند.

بریدن بال های پرنده خانگی نیز پرنده را وادار می کند که بیشتر به صاحبش وابسته باشد. بسیاری از مردم معتقدند که این می تواند در خدمت به منظور افزایش پیوند بین یک پرنده و انسان آن است. با این حال، تعداد بیشماری از پرندگان خانگی پرواز می کنند که از روابط نزدیک با خانواده های انسانی خود لذت می برند.

معایب کلیپینگ

بسیاری از مردم استدلال می کنند که مزایای پرواز ورزش و تحریک ذهنی بسیار بیشتر از خطرات آسیب دیدن یک پرنده خانگی است، البته به شرطی که به درستی نظارت شود.

برخی دیگر دلایل مختلفی برای کوتاه نکردن پرندگان خود دارند. برای مثال، پرندگان نمایشی، زمانی که کاملا پر شده باشند، بیشترین شانس را برای برنده شدن دارند. برخی از مردم همچنین احساس می کنند که از آنجایی که پرندگان قصد پرواز داشتند، بریدن آزادی و منبع اصلی حرکت طبیعی آنها را از بین می برد.

علاوه بر این، قیچی ممکن است انتخاب خوبی برای هر پرنده یا خانواده نباشد. یک پرنده می تواند اضافه وزن داشته باشد اگر به اندازه کافی ورزش ارائه شده توسط پرواز مجاز نباشد. شما همچنین می خواهید به حیوانات خانگی دیگر خود فکر کنید. گربه ها و سگ ها ممکن است پرنده را طعمه ببینند، در این صورت شما می خواهید که پرنده شما از مکانیسم دفاعی طبیعی پرواز خود برای فرار از آسیب استفاده کند.

تصمیم با شماست

فکر کردن به دلایل موافق و مخالف قیچی بال به شما کمک می کند بهترین انتخاب را برای حیوان خانگی خود داشته باشید. با دامپزشک پرندگان خود صحبت کنید تا نظر او را دریافت کنید و مطمئن شوید که گزینه ها را با اعضای خانواده خود در میان بگذارید. با بررسی دقیق، مطمئناً تصمیمی می گیرید که هم نیازهای شما و هم دوست پردار مورد علاقه تان را برآورده کند.

اگر تصمیم دارید بال های پرنده خود را ببندید، مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است در مورد این فرآیند یاد بگیرید. حتماً مراحل را دنبال کنید تا با خیال راحت بال‌ها را ببندید و تصمیم خوبی بگیرید که کدام سبک قیچی برای پرنده شما مناسب است. هر روشی برای هر نژاد پرنده مناسب نیست.

برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید، زیرا آنها حیوان خانگی شما را معاینه کرده اند، تاریخچه سلامت حیوان خانگی را می دانند و می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما ارائه دهند.

آیا خوردن تخم مرغ برای پرنده مضر است؟

به این وب سایت رای دهید