پرورش جلبک های بزرگ در آکواریوم آب شور

پرورش جلبک های بزرگ در آکواریوم آب شور

0 دیدگاه 18 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 749
پرورش جلبک های بزرگ در آکواریوم آب شور
بسیاری از آکواریومی های آب شور گونه های خاصی از جلبک های بزرگ را در مخازن اصلی خود یا در پناهگاه ها و مخزن ها پرورش می دهند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، جلبک‌های بزرگ منبع غذایی اصلی برای تعدادی از ماهی‌ها و بی‌مهرگان اقیانوس‌ها هستند و بسیاری از آکواریوم‌های دریایی دریافته‌اند که پرورش ماکروجلبک‌های خودشان راهی عالی برای تغذیه جانوران مخزنشان با این غذای طبیعی ارزان قیمت است .

ماکروجلبک‌ها را در مقابل جلبک‌های ریز (مثلاً جلبک مو) گاهی اوقات «نوع خوب جلبک» می‌نامند. آکواریوم داران آب شور دریافته اند که تعدادی از گونه های ماکروجلبک در سیستم های خود بسیار مفید هستند و غذای گیاهخواران را تامین می کنند و همچنین سطح فسفات (PO 4 ) و نیترات (NO 3 ) را در آکواریوم ها کاهش می دهند. برخی از انواع ماکرو جلبک‌ها همچنین زمینه‌های مناسبی برای تکثیر غلاف‌ها و دوپایان هستند که غذای اصلی برخی از ماهی‌ها و بی‌مهرگانی هستند که در آکواریوم‌های دریایی نگهداری می‌شوند.

اهداف جلبک های بزرگ

جلبک های بزرگ کشت شده در آکواریوم های دریایی به سه هدف مختلف عمل می کنند: زینتی، کاهش مواد مغذی (NO 3 , PO 4 ) و غذا برای ماهی ها و بی مهرگان.

جلبک بزرگ برای غذا کشت می شود

کلپ روی سنگ ، برگ صاف ( Haliptilon sp. )

رنگ می تواند از صورتی تیره تا قرمز تیره متغیر باشد.

سطوح بالای NO 3 یا PO 4 را تحمل نمی کند

در نور متوسط ​​تا قوی بهترین عملکرد را دارد.

زمانی که به جای مخزن اصلی، در یک پناهگاه رشد می کند، بهترین است.

جلبک کاهو ( Ulva fasciata, U. expansa ) به راحتی توسط ماهیان گیاهخوار پذیرفته می شود.

از نور متوسط ​​تا زیاد استفاده کنید و آن را در منطقه ای با جریان آب بالا نگه دارید.

بومی هاوایی است.غذای فوق العاده جراح ماهی

آمونیاک، نیترات و فسفات را از آب حذف می کند.

در نور متوسط ​​بهترین عملکرد را دارد.

در شرایط مناسب، زیست توده می تواند 150 درصد در ماه افزایش یابد.

سارگاسوم خاردار

دارای تیغه های ضخیم کوتاه با حاشیه های خاردار و مثانه های گاز کروی است.

جلبک اسپاگتی ( Chaetomorpha sp. )

این جلبک به سرعت در حال رشد است و برای بسیاری از گونه های گیاهخوار خوش طعم نیست.

کولرپا

باید به طور منظم هرس شود تا از مرگ سریع در هنگام تولید مثل جنسی جلوگیری شود که باعث آلودگی مخزن می شود.

را می توان در اشکال مختلف یافت، از جمله تیغه های مسطح، تیغه های پر، برگ بریدگی و انواع انگور شکل.

جلبک های ماکرو زینتی

Halimeda Ghost Pipefish شبیه جلبک های بزرگ است

می تواند به کاهش نیترات و فسفات از ستون آب کمک زیادی کند.

جلبک Halimeda ( Halimeda sp. )

NO 3 یا PO 4 بالا را تحمل نمی کند .

نیاز به کلسیم دارد.

هرس گسترده را تحمل نمی کند.

کلپ روی سنگ، برگ صاف ( Haliptilon sp .)

رنگ می تواند از صورتی تیره تا قرمز تیره متغیر باشد.

گیاه کم مغذی.

در نور متوسط ​​تا قوی بهترین عملکرد را دارد.

زمانی که به جای مخزن اصلی، در یک پناهگاه رشد می کند، بهترین است .

جلبک در دریاچه

برخی از جلبک ها برای زنده ماندن به فسفات و نیترات نیاز دارند.

برخی از جلبک ها نیترات یا فسفات بالا را تحمل نمی کنند.

درشت جلبک های آهکی (به عنوان مثال، Halimeda ) به مکمل های کلسیم نیاز دارند.

برخی از جلبک های ماکرو (مثلاً برس اصلاح) از افزودن منظم مکمل آهن و همچنین عناصر کمیاب سود می برند.

انتخاب گونه‌های جلبک بزرگ عمدتاً به دو عامل بستگی دارد:

قصد دارید با جلبک ها چه کاری انجام دهید: تزئینی، رشد در رفوژیوم برای تصفیه آب، یا برای غذای ماهی؟

بیشتر جلبک های ماکرو برای رشد به نور متوسط ​​تا قوی نیاز دارند. رنگ جلبک ماکرو ممکن است با شدت نور متفاوت متفاوت باشد. برخی از جلبک های ماکرو به دلیل تنفس خود می توانند pH آب را تغییر دهند، بنابراین باید به طور مرتب کیفیت آب آکواریوم خود را کنترل کنید. آنها در نور اکسیژن تولید می کنند، اما در شرایط کم نور اکسیژن را جذب کرده و دی اکسید کربن تولید می کنند که pH آب را کاهش می دهد.

هنگامی که نمونه بزرگی از جلبک ماکرو دارید، قلمه‌هایی ایجاد کنید تا با چسب فوق‌العاده به پوسته، سنگ زنده یا اسکلت مرجانی بچسبانید (مخصوصاً نگهدارنده، اگر جلبک آن را داشته باشد). این قلمه های جدید را با کیفیت آب مناسب، نور خوب و گردش آب خوب در آکواریوم قرار دهید.

یکی از چیزهایی که یک آکواریومیست باید در مورد جلبک های بزرگ بداند این است که ممکن است از طریق جنسی تولید مثل کنند و هاگ ها را در آب آزاد کنند و در نتیجه مواد مغذی اضافی ایجاد کنند که ممکن است سطح نیترات و فسفات را افزایش دهد. کیفیت پایین آب به احتمال زیاد جلبک ها را برای تولید مثل جنسی و انتشار هاگ تحریک می کند.

جلبک های بزرگ مبتدی خوب برای رشد

کودیوم یک جلبک ماکرو سبز است که می‌توان آن را با چسب فوق‌العاده به سنگ‌ها یا پوسته‌های زنده وصل کرد. Codium می کند بهترین متوسط تا گردش خون بالا پس از آن در محل امن شده است. این ماکروجلبک خاص نیاز به نور قوی ندارد.

Caulerpa یک جنس بزرگ از جلبک‌های بزرگ است که به سرعت رشد می‌کنند و می‌توانند تانک نمایشگر شما را بدون پیرایش مناسب از بین ببرند. به همین دلیل، آنها کاندیدای بهتری برای پناهگاه هستند، مگر اینکه بتوانید تلاش کنید تا آن را تحت کنترل نگه دارید. انگور Caulerpa و Cactus Caulerpa کمتر از بقیه این کار را انجام می دهند. رشد Caulerpa آسان است و تنها به 2-3 وات روشنایی در هر گالن نیاز دارد. سیستم رانر را می توان به راحتی برای شروع گیاهان جدید برش داد و به راحتی می توان آن را به چندین گیاه تقسیم کرد. باید با چسب فوق العاده یا نخ ماهیگیری به سنگ یا بستر سخت وصل شود تا شناور نشود. در مدت زمان کوتاهی به سنگ می چسبد و سپس می توان خط ماهیگیری را جدا کرد.

هلیمدا یک جلبک درشت تزیینی محبوب است زیرا به دلیل ماهیت کلسیفیه آن توسط ماهیان گیاهخوار یا بی مهرگان خورده نمی شود. اعضای این جنس می‌توانند شاخص‌های خوبی برای تعادل بین سطوح منیزیم، قلیایی و کلسیم شما باشند که همگی بر سرعت رشد این جلبک تأثیر می‌گذارند.

اولوا یک جلبک سبز بزرگ است که به راحتی قابل مراقبت است و می تواند در دوره های طولانی تاریکی و نوسانات دمای آب زنده بماند. با این حال بهترین عملکرد را در کمتر از 3 وات در هر گالن خواهد داشت. آن را روی سنگ ها یا صدف ها بچسبانید یا ببندید تا گیره نگهدارنده را بچسبانید.

مراقبت از Chaetomorpha راحت تر از سایر جلبک های بزرگ است. به سادگی آن را در آکواریوم خود در میان سنگ های زنده و بستر قرار دهید، آن را زیر 2-4 وات/گالن نور طیف کامل قرار دهید تا رشد کند. Chaetomorpha برای استفاده در فیلتر کردن عالی عمل می کند. به طور دوره ای Chaetomorpha را برداشت کنیدتا مواد مغذی انباشته شده از آب در حین رشد حذف شود.

تغذیه ماهی با غذای زنده

 

به این وب سایت رای دهید