بیماری های عروس هلندی

بیماری های عروس هلندی

0 دیدگاه 19 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1140
بیماری های عروس هلندی
قبل از خرید پرندگان و آوردن آنها به خانه ، از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. بهداشت پرندگان را رعایت کنید تا از بروز بسیاری از بیماری ها ، جلوگیری کنید.

بیماری های عروس هلندی شامل سرما خوردگی ، درمانیسوس ، اکتوپارازیت ها ، عفونت های ویروسی و باکتریایی و بیماری های پوستی و ... می باشند.

عروس هلندی یکی از پرندگان زیبا و دوست داشتنی می باشد که مورد علاقه بسیاری از افراد است. بیماری هایی که برای این پرنده زیبا ایجاد می شود ، بایستی به سرعت درمان شود تا سبب مرگ وی نشود. اگر عروس هلندی شما مریض شده است ، می توانید آن را به دامپزشک آنلاین پرندگان نشان دهید و او را به سرعت درمان کنید.

سرماخوردگی عروس هلندی

احتمال اینکه شما بتوانید سرماخوردگی را به این پرنده زیبا انتقال دهید ، بسیار کم است. اما باید احتیاط را رعایت نموده و در صورت سرماخوردگی ( به ویژه سرماخوردگی عفونی ) از آنها دوری کنید. به برنامه غذایی عروس هلندی سرماخورده ، آب هویج و مایعات زیاد اضافه کنید. علائم سرماخوردگی در عروس هلندی شامل آبریزش ، عطسه ، تغییر صدا و ... می باشد.

درمانیسوس

درمانیسوس از بیماری های عروس هلندی است که در واقع نوعی کم خونی می باشد. عامل ایجاد این بیماری ، کنه قرمز رنگی می باشد که به بدن عروس هلندی وارد می شود و او را مریض می کند. کنه ، خون عروس هلندی را مکیده و سبب کم خونی او می گردد. از نشانه های این بیماری ، خارش شدید بدن وی می باشد.

اکتوپارازیت

این بیماری ، به نام انگل های خارجی شناخته می شود. اکتوپارازیت ها ، از خون یا بافت پرنده تغذیه می نمایند. عوارض این بیماری شامل کم خونی ، ایجاد حساسیت های شدید و تحریک پذیری می باشد. در صورتی که علائم غیرعادی مانند خارش شدید بدن ، بی تحرکی ، بی اشتهایی و ... را در عروس هلندی خود مشاهده کردید ، با یک دکتر دامپزشک آنلاین مشورت کنید.

اندوپارازیت ها ، از بیماری های عروس هلندی

این بیماری دارای عوارض زیادی است. بسیاری از پرندگان پس از ابتلا به این بیماری ، پرهای خود را می کنند. عفونت بدن و منقار ، از دیگر نشانه های این بیماری می باشد. این بیماری ، به نام انگل های داخلی معروف می باشد. اندوپارازیت سبب تولیدمثل ضعیف این پرندگان می شود. کاهش وزن ، کم خونی و ... از دیگر عوارض اندوپارازیت می باشد.

عفونت های باکتریایی

عفونت های باکتریایی از آلودگی ها ایجاد می شود و می تواند سریع پیشرفت کند و به سایر اندام های بدن صدمه برساند. برای جلوگیری از ابتلا عروس هلندی به این بیماری ، به بهداشت این پرنده توجه زیادی کنید. قفس او را بشویید و آب وی را به صورت روزانه تعویض کنید. نشانه های این بیماری شامل عفونت ، سرفه ، عطسه و ... می باشند.

عفونت های ویروسی ، از بیماری های عروس هلندی  

یکی از شایع ترین بیماری های پرندگان خانگی ، عفونت ویروسی می باشد. نشانه های این بیماری شامل بی اشتهایی ، حالت تهوع ، بی حالی و ... می باشند. ویروس ها توسط هوا به بدن پرندگان وارد می شوند و آنها را مریض می کنند. با مشاهده هر کدام از این علائم سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید.

عفونت های قارچی

اکثر عروس هلندی هایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به این عفونت مبتلا می شوند. قارچ ها روده پرندگان را تحت تأثیر قرار می دهند. به همین علت این بیماری با نشانه های گوارشی خود را نشان می دهد. برای جلوگیری از ابتلا پرندگان خود به این بیماری ، غذای آنها را با رعایت کامل بهداشت تهیه کنید. غذای غیر بهداشتی و آلوده ، عروس هلندی را سریعاً به عفونت های قارچی مبتلا می کند.

بیماری های پوستی ، از بیماری های عروس هلندی

یکی دیگر از بیماری های شایع و متداول در این نوع از پرندگان ، ناراحتی های پوستی می باشد. ناراحتی های پوستی به دلایل گوناگونی ایجاد می شوند. برخی از بیماری های پوستی شامل آلرژی ، ناراحتی های قارچی اثرگذار روی پوست ، کیست های پوستی ، تومورها ، زخم ها و ناراحتی های پوستی هورمونی و ... می باشند. هر کدام از این بیماری ها به علت های مختلفی بروز می کنند.

طاعون

یکی دیگر از بیماری های عروس هلندی ، طاعون می باشد. طاعون نشانه خاصی ندارد و توسط ترشحات دهان و مدفوع به بدن پرنده وارد می شود. برخی از دامپزشکان طاعون را مرگ ناگهانی می دانند. پرندگانی که به این بیماری مبتلا می شوند ، در کمتر از سه ماه پس از ابتلا از بین می روند.

به این وب سایت رای دهید