آبسه در همسترها

آبسه در همسترها

0 دیدگاه 25 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 1871
آبسه در همسترها
همسترها از نظر سلامتی حیوانات خانگی نسبتاً کم نگهداری هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها مستعد ابتلا به مشکلات خاصی نیستند. آبسه یکی از مشکلاتی است که صاحبان همستر ممکن است ببینند. دانستن اینکه چگونه این عفونت ها را بشناسید و چگونه می توان آنها را درمان کرد، می تواند به حفظ سلامت و شادی همستر شما کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، می توان آبسه در همسترها را درمان کرد، و موضوع نگران کننده ای برای همستر شما نیست. آبسه، چرک ماده آلوده ای است که از گلبول های سفید و باکتری ها تشکیل شده است و می تواند برای تشکیل یک توده یا پاکت تجمع پیدا کند. آبسه ها اغلب در زیر پوست همستر دیده می شوند، اما می توانند درون اندام ها یا در دهان نیز باشند.

علائم آبسه در همستر

آبسه به احتمال زیاد روی یا اطراف سر همستر ایجاد می شود. گاهی ممکن است آبسه در داخل بدن یا در جای دیگری زیر پوست باشد اما بیشتر در گونه ها یا گردن دیده می شود. یک توده یا تورم معمولا واضح ترین نشانه وجود آبسه است، اما تشخیص این که آیا داخلی است یا در کیسه گونه مشکل است.

غذا در کیسه های گونه می تواند شبیه به آبسه به نظر برسد، اما اندازه آبسه مانند کیسه گونه وقتی که غذای داخل آن برداشته یا مصرف شود کاهش نمی یابد.

اگر آبسه پاره شود، ممکن است چرک و مقداری خون روی پوست ناحیه اطراف دیده شود. این نیز ممکن است بوی بسیار بدی به دلیل باکتری موجود داشته باشد. همسترها معمولا پاک‌کننده‌های سخت‌گیرانه‌ای هستند، اما مقدار مایع آلوده‌ای که آبسه می‌تواند تولید کند ممکن است به راحتی تمیز نشود یا اگر روی گردن یا سر باشد، قابل دسترس نیست.

در نهایت، اگر آبسه باعث عفونت سیستمیک در همستر شود، بی‌حالی و کمبود یا کاهش اشتها ممکن است رخ دهد.

علائم

توده یا تورم زیر پوست

بوی بد

بی حالی

کمبود اشتها

چرک و خون روی خز

علل

زمانی که باکتری باعث ایجاد عفونت در بافت ها می شود، همستر دچار آبسه می شود. همسترهای تهاجمی که با سایر همسترها زندگی می کنند بیشتر در معرض آبسه ناشی از زخم نیش قرار می گیرند، در حالی که همسترهایی که به تنهایی زندگی می کنند ممکن است توسط قفس یا اسباب بازی های خود آسیب ببینند. زخم های سوراخ شده از میله ها و نردبان های قفس معمولا منجر به این نوع عفونت می شود.

تشخیص آبسه در همستر

به منظور تمایز آبسه از تومور، باید بدانید که چه چیزی در داخل توده وجود دارد. دامپزشک شما ممکن است توده را احساس کند و مشکوک به آبسه باشد، اما برای تشخیص آن، باید محتویات آن تجزیه و تحلیل شود.

نمونه ای از آبسه ممکن است با یک سرنگ و سوزن برداشته شود و از نظر باکتری و خون زیر میکروسکوپ مشاهده شود یا به سادگی با استفاده از تیغه چاقوی جراحی باز شود. اگر چرک خارج شود، مشخص خواهد شد که تومور نیست. یافتن و تشخیص آبسه های داخلی بسیار دشوارتر است و شامل روش های تهاجمی تر است.

رفتار

اگر همستر شما دارای آبسه در زیر پوست یا کیسه گونه خود است، ابتدا باید آن را تخلیه کنید. ممکن است دامپزشک شما قبلاً این کار را به عنوان بخشی از آزمایش تشخیصی هنگام تعیین محتوای توده انجام داده باشد یا ممکن است برای انجام این کار نیاز به آرام کردن یا بیهوشی همستر شما داشته باشد.

سپس ممکن است نیاز به شستشوی آبسه با نمک و مواد ضد باکتری داشته باشد و معمولاً آنتی بیوتیک ها برای شما تجویز می شود تا در خانه تجویز شود. درمان دقیق ممکن است بسته به محل و شدت آبسه متفاوت باشد. در مواردی، کشت نوع باکتری موجود در آبسه به منظور تعیین بهترین نوع آنتی بیوتیک برای همستر شما انجام می شود.

چگونه از آبسه در همستر جلوگیری کنیم

زخم گاز گرفتن یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث می شود همستر دچار آبسه شود. برای جلوگیری از این امر، همستر خود را به تنهایی نگهداری کنید. 

کار دیگری که می توانید برای جلوگیری از آبسه در همستر خود انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که لبه های تیز در قفس وجود ندارد . قفس های سیمی ممکن است دارای نقاط تیز در گوشه ها و درها باشند. نردبان ها، چرخ ها و سایر اسباب بازی های موجود در قفس نیز می توانند مشکل ساز باشند. برای کمک به ایمن نگه داشتن همستر خود، این موارد را به طور مرتب بررسی کنید.

به این وب سایت رای دهید