پیشرفته ترین آزمایش غربالگری انگل دامپزشکی

پیشرفته ترین آزمایش غربالگری انگل دامپزشکی

0 دیدگاه 28 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 636
پیشرفته ترین آزمایش غربالگری انگل دامپزشکی
Antech Diagnostics امروز حساس ترین آزمایش دامپزشکی را اعلام کرد. برای انگل های روده ای که گربه ها و سگ ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، KeyScreen™ GI Parasite PCR، یک تست تشخیصی مولکولی، 20 انگل از جمله کرم قلابدار مقاوم در برابر کرم های شلاقی و ژیاردیای مشترک بین انسان و دام را از یک نمونه 0.15 گرمی قابل ذخیره سازی شناسایی می کند. سرمایه گذاری Antech در فناوری مولکولی، از جمله 10 سایت آزمایشی در سراسر جهان، آمریکای شمالی، از نتایج مقرون به صرفه روز بعد پشتیبانی می کند و غربالگری پیشرفته برای انگل های مولکولی را برای غربالگری معمول سلامت عملی می کند.

انگل ها تکثیر می شوند، مهاجرت می کنند و جهش می یابند. زئونوزها، بیماری‌های فرصت‌طلب حیوانی که می‌توانند انسان‌ها را مبتلا کنند، در حال افزایش هستند. همچنین در دامپزشکی، کرم‌های قلابدار مقاوم به درمان تهدیدی فزاینده برای سلامت سگ‌ها هستند. نیاز به درک بهتر، شناسایی و مقابله موثر با تهدیدات انگلی هرگز بیشتر از این نبوده است. با این حال، چالش‌های امروزی ناشی از عفونت‌های انگلی از قابلیت‌های آزمایش‌های غربالگری موجود فراتر رفته است، و پروتکل تشخیصی تخم‌ و انگل (O&P) صد ساله رایج‌ترین آنهاست. تشخیص های موجود نه حساس هستند و نه به اندازه کافی جامع برای تشخیص وسعت انگل هایی که برای سلامت حیوانات خانگی اهمیت زیادی دارند: آنها نمی توانند پتانسیل مشترک بین انسان و دام یا مقاومت درمانی را تشخیص دهند. فقدان پیشرفت های تشخیصی در دهه گذشته درک اینکه چه زمانی و چه درمانی لازم است یا خطری برای سلامت انسان وجود دارد را دشوار کرده است. درمان بیش از حد می تواند به دنبال داشته باشد و فقط خطر مقاومت درمانی را افزایش می دهد.

کریستین ام.لوتنگر گفت: «همه‌گیری کووید-19 - با وضوح واضح به ما نشان داده است که سلامت انسان و حیوان چقدر به هم مرتبط است، خطر و سرعت جهش‌ها، و نیاز حیاتی به تست‌های تشخیصی حساس، سریع و مقرون به صرفه است. Dr.Med.Vet.، B.Sc., Ph.D., FVH، مدیر تشخیص مولکولی، تحقیق و توسعه در Antech و مخترع تست KeyScreen GI Parasite PCR. چالش‌های نوظهور مانند مقاومت چندگانه دارویی در کرم‌های قلاب‌دار و وجود انگل‌های مشترک بین انسان و دام نیاز به توجه متمرکز دارد،اما تشخیص‌های کنونی فاقد حساسیت لازم برای یافتن و درمان مناسب و مؤثر انگل‌ها هستند که توانایی بسیار خوبی برای قرار دادن عدسی در DNA دارند. آزمایش مولکولی می تواند به شما بگوید که انگل چه رنگی دارد. تهدیدهای کنونی و کشف نشده نیازمند این سطح از دقت برای تضمین رفاه حیوانات و انسان ها هستند.»

روش مولکولی مواد ژنتیکی یک انگل یا ویروس را می خواند و آن را به قوی ترین پلت فرم تشخیصی در پزشکی انسانی و دامپزشکی تبدیل می کند. KeyScreen توانایی دامپزشکان را برای شناسایی، درمان و محافظت از حیوانات خانگی و صاحبان حیوانات خانگی در برابر بیماری با شناسایی 20 انگل از یک نمونه 0.15 گرمی که می تواند تا 10 روز در یخچال نگهداری شود، بهبود می بخشد. KeyScreen از سرمایه گذاری قابل توجهی در فناوری مولکولی استفاده می کند، مقرون به صرفه است، و نتایج روز بعد را برای اکثر فعالیت های آمریکای شمالی ارائه می دهد، و آن را برای غربالگری معمول و ارزیابی سلامت سالانه راحت می کند.

 "انگل ها تهدیدی بزرگ برای سلامت حیوانات خانگی و خانواده های آنها هستند، به خصوص که ما شاهد گسترش تهدید انگل در مناطق جدید در طول سال ها بوده ایم."

KeyScreen GI Parasite PCR چندین ویژگی جدید را ارائه می دهد که از کارایی تمرین، تشخیص سریع و مقرون به صرفه بیشتر بیماری ها و یک استاندارد جدید و بالاتر مراقبت برای غربالگری انگل پشتیبانی می کند.

بیماری های بیشتری را پیدا کنید. درمان مناسب KeyScreen 20 انگل مهم دامپزشکی را شناسایی می کند و تنها روشی را برای تمایز کرم های نواری، تشخیص توکسوپلاسما و شناسایی سویه های کرم گرد، کرم های شلاقی، تک یاخته ها و کوکسیدیا ارائه می دهد. این آزمایش سطح جدیدی از پزشکی دقیق را به ارمغان می‌آورد و دامپزشکان را قادر می‌سازد تا درمان مناسب را در اولین بار به حیوانات خانگی بدهند، به آنها کمک می‌کند سریع‌تر بهبود پیدا کنند و بازدیدهای مکرر را حذف کنند.

کرم های قلابدار مقاوم در برابر درمان را بشناسید: کرم های قلابدار یکی از شایع ترین انگل های روده ای در سگ ها هستند و شیوع آن به طور چشمگیری در حال افزایش است. آنها همچنین مشترک انسان و دام هستند. اگرچه چندین درمان وجود دارد، استفاده بیش از حد شدید منجر به سطوح بالایی از مقاومت دارویی چندگانه (MDR) شده است. KeyScreen نه تنها کرم قلابدار را شناسایی می کند، بلکه به طور خودکار نشانگر مقاومت ژنتیکی را جستجو می کند و اطلاعات مهمی را برای درمان موثر ارائه می دهد. توانایی منحصر به فرد KeyScreen به دامپزشکان کمک می کند تا سلامت سگ را سریعتر بازیابی کنند و در عین حال از جمعیت انسانی آسیب پذیر در برابر تهدیدات مشترک بین انسان و دام محافظت کنند.

تعیین پتانسیل مشترک بین انسان و دام ژیاردیا: در حالی که خطر ابتلا به بیماری در حیوانات خانگی کم است، دانستن اینکه آیا حیوان خانگی به تجمع مشترک بین انسان و دام آلوده شده است مزایای کلیدی دارد. از هفت مجموعه شناخته شده ژیاردیا، دو مورد پتانسیل ابتلا به انسان و دام را دارند. KeyScreen به طور خودکار مجموعه هایی را جستجو می کند که ممکن است خطری برای سلامتی انسان داشته باشند، اطلاعات خاصی را در اختیار دامپزشکان قرار می دهد تا تصمیمات درمانی آگاهانه بگیرند، و همچنین به صاحبان حیوانات خانگی در مورد خطرات احتمالی برای بزرگسالان مسن، کودکان و افراد دارای نقص ایمنی توصیه یا اطمینان می دهد.

رهایی از "مدفوع" و سایر دستاوردهای هزینه و کارایی KeyScreen مزایای ارزشمندی را برای تمرین شلوغ ارائه می دهد. ابتدا یک نمونه بسیار کوچک 0.15 گرمی لازم است که تا 10 روز در یخچال نگهداری می شود. اغلب انگل ها را در اولین بار با یک آزمایش پیدا می کند، به طور خودکار به دنبال تجمعات مشترک بین انسان و دام و نشانگرهای مقاومت می گردد، و زمان و منابع هدر رفته بازدیدهای مکرر از صاحب حیوان خانگی را حذف می کند. آزمایش مولکولی همچنین می‌تواند منابع مورد نیاز برای پردازش و تجزیه و تحلیل O&P در کلینیک را حذف کند، کاری که هر پزشک احتمالاً و با خوشحالی از آن اجتناب می‌کند. دسترسی سریع به اطلاعات بیشتر به دامپزشکان اجازه می دهد تا درمان هدفمند و مناسب را سریعتر و با تلاش بسیار کمتر ارائه دهند.

حفظ اولویت های One Health با ادامه همه گیری COVID-19، آگاهی از نقش دامپزشکان به عنوان مباشران One Health در بالاترین حد خود قرار داشته است. تشخیص مولکولی به دامپزشکان این امکان را می دهد تا با ارائه اطلاعات دقیق در مورد نوع عفونت موجود، تعهد خود را نسبت به اولویت های One Health، به ویژه مسئولیت دارویی و استفاده مسئولانه از داروهای ضد کرم، تقویت کنند. حساس ترین پانل غربالگری انگل روده به دامپزشکان اجازه می دهد تا با اطمینان خاطر تصمیمات درمانی را اتخاذ کنند و در عین حال به صاحبان حیوانات خانگی در مورد استفاده مسئولانه از درمان آموزش دهند.

دکتر لوتنگر گفت: «ما چیزهایی را که نمی‌دانیم ، و چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد انگل‌هایی وجود دارد که می‌توانند در حال حاضر و آینده بر سلامت انسان و حیوانات تأثیر بگذارند. در حالی که ما از مشکلات نوظهور مانند عفونت کرم قلابدار مقاوم در برابر درمان آگاه هستیم، ممکن است خطرات نهفته انگل هایی که زمانی آنها را ناچیز می دانستیم، وجود داشته باشد. Antech سرمایه گذاری قابل توجهی در تشخیص مولکولی انجام داده و به آن متعهد شده است تا آنها را در دسترس، مقرون به صرفه و راحت برای استفاده معمولی قرار دهد، بنابراین دامپزشکان نه تنها می توانند افراد بیشتری را که برای اولین بار به آنها مراجعه می کنند بیابند و درمان کنند، بلکه اولویت های One Health را که برای مأموریت آنها مهم است، حفظ کنند. حفظ سلامت حیوانات، سلامت خود و دیگران.»

KeyScreen™ GI Parasite PCR در بهار 2022 در دسترس خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعهد KeyScreen و Antech به تشخیص مولکولی، لطفاً از https://www.antechdiagnostics.com/keyscreen دیدن کنید.

به این وب سایت رای دهید