چرا پرندگان جیغ می کشند؟

چرا پرندگان جیغ می کشند؟

0 دیدگاه 2 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 609
چرا پرندگان جیغ می کشند؟
پرندگان زیبا و ظریف هستند، اما می توانند بسیار پر سر و صدا باشند، به خصوص اگر آنها یک پرنده خانگی بزرگ باشند که در خانه شما زندگی می کنند. طوطی‌ها به‌ویژه به داشتن صدای بلند معروف هستند، اما آیا فریاد زدن آنها طبیعی است؟ فریادهای گاه به گاه طبیعی است، اما اگر متوجه شدید که پرنده شما زیاد فریاد می زند، ممکن است به این دلیل باشد که مشکلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پرندگان خانواده پسیتاسین مانند ماکائو ، خاکستری آفریقایی و سایر طوطی ها صداهای مختلفی تولید می کنند و حتی بسیاری از آنها می توانند کلماتی که ما می گوییم و صداهای دیگری را که در خانه ما می شنوند تقلید کنند. برخی از صداها نیز برای پرنده بسیار طبیعی است. صدای جیر جیر، خرخر کردن، قهقهه کردن، و صداهای دیگر هم توسط پرندگان وحشی و هم توسط پرندگان خانگی ایجاد می شود. از طرف دیگر صداهای آموخته شده، مانند کلمات، صداهایی که پرندگان در خانه ما می شنوند، مانند زنگ تلفن و تایمر فر، و صداهای بوسه همگی توسط پرندگان خانگی از زندگی با انسان ها دریافت می شود. آنها معمولا مورد استقبال قرار می گیرند و اغلب حتی به عنوان افرادی بامزه و تشویق می شوند.

صداهای دیگری که پرندگان ایجاد می کنند، مانند جیغ زدن، ممکن است به عنوان صدای طبیعی دیگری شروع شود، اما می تواند به سرعت آزاردهنده شود. جیغ زدن یک واکنش طبیعی به ترس است. این صدا اغلب با برخی از زبان بدن (مثلاً قدم زدن و پف کردن) همراه است، اما متأسفانه پرندگان خانگی نیز می توانند به دلایل دیگری شروع به جیغ زدن کنند که باید به آنها توجه شود.

پرندگان از ترس یا حسادت فریاد می زنند

درست مانند ما انسان ها، پرندگان خانگی ما می توانند از ترس یا حسادت بترسند و فریاد بزنند . یکی از دلایل رایج ترس پرنده خانگی شما در خانه این است که یک شکارچی را می بیند. حیوانات بیرون از خانه، مانند سایر پرندگان (مانند شاهین) یا گربه ها، و همچنین سایر حیوانات خانگی در خانه ممکن است پرنده شما را بترسانند و باعث فریاد زدن آنها شوند. این فریاد معمولاً با تعقیب یا قدم زدن، خیره شدن شدید به شکارچی و پف کردن برای بزرگتر نشان دادن خود همراه است. آنها فقط با دیدن این شکارچی اینطور فریاد می زنند، بنابراین با مسدود کردن خط دید آنها از پنجره یا خارج کردن شکارچی از محیط خود به روشی دیگر باید فریاد زدن را متوقف کنند.

دلایل دیگری که باعث می شود پرنده شما ممکن است بترسد می تواند متعدد باشد. بازدید از دامپزشک اغلب ترسناک است زیرا یک اتفاق معمولی نیست و پرنده شما نمی داند چه اتفاقی دارد می افتد، افراد جدید در خانه شما می توانند پرنده شما را بترسانند و باعث فریاد زدن او شوند، و حتی صداهای ناشناخته، اسباب بازی های جدید، تغییر ایجاد کنند. در اثاثیه اتاقی که در آن زندگی می کنند، یا یک قفس جدید می تواند پرنده شما را مبهوت یا بترساند. گاهی اوقات مشخص نیست که چه چیزی پرنده شما را می ترساند، اما اگر به آنها توجه کنید و هنگام فریاد زدن به چه چیزی نگاه می کنند، باید بتوانید مقصر را کشف کنید.

حسادت اغلب در پرندگانی دیده می شود که با صاحب خود یا پرنده دیگری پیوند دارند. هنگامی که همسرشان با شخص یا حیوان خانگی دیگری در حال تعامل است، ممکن است فریاد بزند تا بفهمد ناراحت است.

پرندگان برای جلب توجه فریاد می زنند

رایج ترین مشکلاتی که صاحبان پرندگان بزرگ با حیوانات خانگی خود دارند معمولاً مسائل رفتاری از جمله جیغ زدن است. پرندگان بسیار فعال، باهوش هستند و برای شادی و سلامتی نیاز به تحریک ذهنی دائمی دارند. اگر حوصله شان سر برود به طریقی به شما می گویند. بی حوصلگی اغلب با رفتارهای مخرب، رفتارهای وسواسی مانند قدم زدن، گاز گرفتن، برداشتن پر یا پوست، یا جیغ زدن و موارد دیگر نشان داده می شود. فریاد زدن ممکن است به عنوان یک واکنش عادی به چیزی یا زنگ هشدار سریع برای جلب توجه شروع شود. سپس می تواند در طول زمان به یک صدای آزاردهنده، طولانی و گوش خراش تبدیل شود که بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد.

فریاد پرندگان می تواند در طول زمان بدتر شود زیرا بسیاری از مردم به طور طبیعی به فریاد پرنده خود با داد زدن واکنش نشان می دهند. این فقط فریاد زدن را تقویت می کند. وقتی که شما بر سر پرنده خود فریاد می زنید که ساکت باشید یا متوقف شوید، آنها فکر می کنند که شما هر دو فریاد می زنید و توجه آنها جلب می شود بنابراین بیشتر این کار را انجام می دهند.

برای اینکه جلوی رفتار جلب توجه جیغ و فریاد را بگیرید، باید کاری غیر از جیغ زدن به پرنده خود بدهید. فعالیت های غنی سازی که پرنده شما را مشغول و از نظر ذهنی تحریک می کند بهترین راه برای کاهش این نوع رفتار است. نادیده گرفتن جیغ برای هر کسی بسیار سخت است، بنابراین جلوگیری از این رفتار اغلب آسان تر است.

از فریاد زدن پرنده خود برای جلب توجه جلوگیری کنید

اگر پرنده شما از ترس فریاد نمی زند، بلکه برای جلب توجه است، می توانید با مشغول نگه داشتن آنها از این رفتار جلوگیری کنید. پرندگان بیشتر زندگی وحشی خود را صرف پرواز و جستجوی غذا می کنند، اما ما به عنوان حیوان خانگی اغلب به عنوان صاحب با بریدن بال های آنها ، محدود کردن پرواز آنها و نشستن آنها بر روی صندلی برای بخش زیادی از روزهای خود با ما شکست می خوریم. این نه تنها برای پرنده شما غیرطبیعی است، بلکه بسیار کسل کننده است، بنابراین، آنها به شکل یک فریاد گوش خراش برای جلب توجه گریه می کنند.

تعدادی اسباب بازی برای اینکه پرنده شما از ذهن خود استفاده کند و کاری به او بدهد را می توان در خانه خریداری یا ساخت. سایر فعالیت‌های غنی‌سازی مانند مخفی کردن غذا، به جای پر کردن یک کاسه با غذا، نیز می‌تواند برای پرنده شما فراهم شود تا او را برای مدتی مشغول نگه دارد. ویدئوهای پرندگان دیگر، موسیقی، صداهای صداهای پرندگان، یا دیگر غنی سازی های بصری و شنیداری نیز می تواند به حفظ توجه پرنده شما کمک کند. این موارد باعث می شود پرنده شما خسته نشود و برای جلب توجه فریاد نزند.

رفتار فریاد پرنده خود را جایگزین کنید

تاکتیک دیگر برای کاهش یا توقف رفتار جیغ پرنده، جایگزینی یا جایگزینی آن با رفتار قابل قبول دیگری است. بسیاری از مردم به جای فریاد زدن به پرنده فریادشان، یک کلمه خاص را تکرار می کنند و به پرنده خود یاد می دهند که این کلمه را به جای جیغ زدن بگوید. آنها همچنین با پاداش دادن به پرنده خود در هنگام انجام کارهای قابل قبول و نادیده گرفتن رفتارهای غیر قابل قبول، تقویت مثبت را تمرین می کنند.

نادیده گرفتن جیغ بسیار سخت است، به خصوص اگر پرنده شما عادت بدی به آن داشته باشد. با افزایش فرصت های غنی سازی، پاداش دادن به رفتار خوب، پوشاندن قفس پرنده در صورت فریاد زدن، و نادیده گرفتن فریاد با گفتن چیزی به آنها در حین انجام این کار شروع کنید. با صبر و پشتکار می توانید این عادت را ترک کنید و به پرنده خود کمک کنید تا زندگی شادتر و آرام تری داشته باشد.

وقتی پرنده خانگی شما تخم می گذارد چه باید کرد؟

به این وب سایت رای دهید