اصول اولیه دامپزشکی از راه دور

اصول اولیه دامپزشکی از راه دور

0 دیدگاه 10 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 447
اصول اولیه دامپزشکی از راه دور
دامپزشکی از راه دور زیرمجموعه سلامت راه دور است. که شامل استفاده از ابزاری برای تبادل الکترونیکی اطلاعات پزشکی یک سایت به سایت دیگر برای بهبود وضعیت سلامت بالینی بیمار است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سلامت از راه دور که با افزایش فناوری‌های ارتباطات دیجیتال پیشرفت کرده است، فرصت‌ها و چالش‌هایی را برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی از جمله دامپزشکان و کارکنان آن‌ها ایجاد می‌کند. درک کلمات کلیدی مهم است زیرا به شما کمک می کند که بهتر تصمیم بگیرید که آیا و چگونه پزشکی از راه دور را انجام دهید.

بهداشت از راه دور

سلامت از راه دور اصطلاحی فراگیر است که تمام کاربردهای فناوری برای ارائه اطلاعات بهداشتی، آموزش یا مراقبت از راه دور را در بر می گیرد. سلامت از راه دور را می توان بر اساس افرادی که در ارتباط هستند به دسته هایی تقسیم کرد.

برای ارتباطات بین دامپزشکان و صاحبان حیوانات دو دسته مهم وجود دارد که از طریق ایجاد رابطه دامپزشک، مشتری، بیمار(VCPR) متمایز می شوند: پزشکی از راه دور که برای مشتری است، شامل ارائه اطلاعات خاص، به یک بیمار خاص و فقط در چارچوب یک VCPR (احیای مجازی) ایجاد شده مجاز است.

پزشکی از راه دور

استفاده از برنامه اسکایپ، وات ساپ یا یک برنامه تلفن همراه برای برقراری ارتباط با مشتری و مشاهده بصری بیمار برای معاینه و گفتگوی بعد از عمل است. کاربرد مناسب پزشکی از راه دور می تواند مراقبت از حیوانات را با تسهیل ارتباطات، تشخیص، درمان، آموزش مشتری، برنامه ریزی و سایر وظایف افزایش دهد. پزشکان باید قوانین و مقررات ایالتی را که در آن مجوز فعالیت دامپزشکی دارند، رعایت کنند. پزشکی از راه دور فقط می تواند برای یک نفر انجام شود رابطه دامپزشک، مشتری، بیمار، به استثنای توصیه هایی که در شرایط مراقبت اضطراری داده می شود تا زمانی که بیمار توسط دامپزشک ویزیت شود یا به دامپزشکی منتقل شود.

مشاوره از راه دور

مشاوره از راه دور زیرمجموعه ای از سلامت از راه دور است که در آن یک دامپزشک عمومی از ابزارهای بهداشت از راه دور برای برقراری ارتباط با متخصص دامپزشکی برای کسب بینش و مشاوره در مورد مراقبت از بیمار استفاده می کند.  سامانه دامپزشک به منظور بررسی دقیق تر و بهتر حیوانات خانگی شما سیستم مشاوره تصویری با تیم دامپزشکان مجرب را در نظر گرفته است که به شما عزیزان این دسترسی را می دهد که موضوع مورد مشاوره به صورت زنده و تصویری توسط تیمی از دامپزشکان بررسی شود تا نتیجه بهتری حاصل گردد و برای ثبت درخواست مشاوره گروهی می توانید با شماره های ثبت شده سامانه دامپزشک در سایت تماس حاصل فرمایید .

نظارت از راه دور

نظارت از راه دور، برای بیمارانی است که در مکان ارائه‌دهنده می باشند. این می تواند از استفاده از یک مانیتور گلوکز (گجت پایش قندخون) قابل حمل تا یک دستگاه مانیتورینگ پوشیدنی(گجت های پایش حیوانات خانگی) که علائم حیاتی و سایر رفتارهای بیمار را ثبت می کند، باشد.

مشاوره تلفنی

Teleadvice ارائه هرگونه اطلاعات بهداشتی، راهنمایی یا توصیه در مورد اقدامات محتاطانه آینده است که مختص سلامت، بیماری یا آسیب برای یک بیمار خاص نیست بلکه این توصیه کلی است و برای تشخیص، پیش‌بینی، درمان، اصلاح، تغییر، کاهش یا پیشگیری از بیماری، درد، بدشکلی، نقص، آسیب، یا سایر شرایط فیزیکی، دندانی یا روانی حیوان طراحی شده است. به عنوان مثال می توان به توصیه های دامپزشکان یا غیر دامپزشکان از طریق تلفن، پیامک یا آنلاین اشاره کرد مبنی بر اینکه همه حیوانات خانگی باید معاینات سلامتی سالانه را به عنوان بخشی از یک برنامه مراقبت پیشگیرانه جامع دریافت کنند، یا اینکه حیواناتی که در مناطق آلوده به پشه زندگی می کنند باید از داروهای پیشگیری کننده از کرم قلب در طول یک سال استفاده کنند.

تله تریاژ

تله تریاژ ارزیابی و مدیریت ایمن، مناسب و به موقع (ارجاع فوری به دامپزشک یا نه) بیماران حیوانی از طریق مشاوره الکترونیکی با صاحبان آنها است. در ارزیابی وضعیت بیمار به صورت الکترونیکی، ارزیاب فوریت و نیاز به ارجاع فوری به دامپزشک را بر اساس گزارش مالک (یا طرف مسئول) از تاریخچه و علائم بالینی، که گاهی با اطلاعات بصری (مانند عکس، ویدئو) تکمیل می‌شود، تعیین می‌کند تشخیص داده نمی شود. ماهیت تله تریاژ گرفتن تصمیمات خوب و ایمن در مورد وضعیت بیمار (ارجاع فوری به دامپزشک یا نه)، در شرایط عدم اطمینان و فوریت است.

نسخه نویسی الکترونیکی یا نسخه نویسی الکترونیکی

نسخه الکترونیکی، تولید الکترونیکی مبتنی بر دیجیتال، انتقال و پر کردن نسخه پزشکی است که جایگزین نسخه های کاغذی و فکس می شود. الزامات برای نسخه ها می تواند از شهر به شهری دیگر متفاوت باشد و همچنین بسته به اینکه آیا آنها حاوی مواد کنترل شده هستند یا خیر. به طور کلی، نسخه های دامپزشکی باید به همین ترتیب انجام شود، چه روی کاغذ و چه در قالب دیجیتال. 

mHealth یا Mobile Health

mHealth که به آن سلامت تلفن همراه نیز می گویند، زیرمجموعه ای از سلامت از راه دور است که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کند. برخی از برنامه‌ها و پوشیدنی‌های mHealth برای تقویت مراقبت‌های بهداشتی حیوانات در روابط دامپزشک، مشتری و بیمار طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر برای آموزش و نظارت بر حیوانات بدون ورودی بالینی (بدون VCPR) مستقیماً برای مصرف‌کنندگان طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.

به زودی در سامانه دامپزشک بخش های: تله تریاژ.نسخه الکترونیکی و Mobile Health فعال خواهند شد. ما برای رفاه و حال حیوانات خانگی شما بهترین ها را ارائه می دهیم.

نقش دامپزشک چیست؟

به این وب سایت رای دهید